Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

tilslutning af vigas

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
løystrup
Stoker I
Stoker I

tilslutning af vigas

Indlægaf løystrup » 11 sep 2011 19:35

halløj i fyrrummet :) skal til at sætte en gammel vigas 25 kedel op sammen med mit multi 22 pillefyr. er der nogen der har nogle gode tegninger, der er til at forstå ? har en 2000 liters akkutank, og laddomat 21 + div. til at ligge. tanken kommer til at stå et stykke fra fyrrummet, og det er menningen at jeg vil kører pex slanger over loftet og ned til tanken. kommer jeg til at få problemer med den løsning?

mvh.
Kristian

løystrup
Stoker I
Stoker I

tilslutning af vigas

Indlægaf løystrup » 12 sep 2011 21:10

hmm ingen?

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 11 gange

tilslutning af vigas

Indlægaf Zarge » 12 sep 2011 21:22

Tja det første par ting jeg kommer til at tænke på ang pex... Kan det findes tykt nok, og kan det holde til varmen? Hvis det skal op og ned skal der naturligvis udluftes på de højeste punkter, men det kan pexen jo ikke gøre for...;-)

levi

tilslutning af vigas

Indlægaf levi » 12 sep 2011 23:36

løystrup » 11 Sep 2011, 19:35 skrev:halløj i fyrrummet :) skal til at sætte en gammel vigas 25 kedel op sammen med mit multi 22 pillefyr. er der nogen der har nogle gode tegninger, der er til at forstå ? har en 2000 liters akkutank, og laddomat 21 + div. til at ligge. tanken kommer til at stå et stykke fra fyrrummet, og det er menningen at jeg vil kører pex slanger over loftet og ned til tanken. kommer jeg til at få problemer med den løsning?

mvh.
Kristian

Jeg ville aldrig lave det på den måde, - de slanger du vil trække OP fra kedlen, - og over i tanken er MEGET udsatte, - I min verden er det klyt, - og ikke holdbart :oops:

Brugeravatar
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 110
Dagligt forbrug: ca 30 kr. :-)
Geografisk sted: ALS
Modtaget likes: 1 gang

tilslutning af vigas

Indlægaf Ollii » 13 sep 2011 12:40

løystrup » 11 Sep 2011, 19:35 skrev:halløj i fyrrummet :) skal til at sætte en gammel vigas 25 kedel op sammen med mit multi 22 pillefyr. er der nogen der har nogle gode tegninger, der er til at forstå ? har en 2000 liters akkutank, og laddomat 21 + div. til at ligge. tanken kommer til at stå et stykke fra fyrrummet, og det er menningen at jeg vil kører pex slanger over loftet og ned til tanken. kommer jeg til at få problemer med den løsning?

mvh.
Kristian

Gode tegninger kan du nok finde her.

Men der er efterhånden medget at lede igennem.

Diagrammer

M.v.h. Ole.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.

løystrup
Stoker I
Stoker I

tilslutning af vigas

Indlægaf løystrup » 15 sep 2011 22:19

levi » 12 Sep 2011, 23:36 skrev:

mvh.
Kristian

Jeg ville aldrig lave det på den måde, - de slanger du vil trække OP fra kedlen, - og over i tanken er MEGET udsatte, - I min verden er det klyt, - og ikke holdbart :oops:

Hej levi. nu vil jeg selvfølgelig ikke sætte slangerne direkte på fyret. de kommer kun til at være på loftet. hvordan ville du ellers gøre det?
i min verden findes ordet "klyt" iøvrigt ikke i den danske ordbog icon_cheesygrin.gif

løystrup
Stoker I
Stoker I

tilslutning af vigas

Indlægaf løystrup » 15 sep 2011 22:37

Hvis jeg nu skulle lave det i alm. sort rør ville jeg få 10-12 bøjninger på hver streng. så derfor jeg tænkte at det ville være bedre, i en glat pex-slange.

Tilbage til "Fastbrændsel"