Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Iltstyring

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
scs622
Stoker I
Stoker I
Mit fyr: Woody 10 kW BlackStar kedel
Areal: 140
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 5260
Årligt forbrug: Vi får se
Geografisk sted: 5260 Odense S

Iltstyring

Indlægaf scs622 » 22 aug 2011 20:09

Hej igen

Jeg har nu kørt med min nye woody ca 3 uger med standard værdier undtagen på blæseren som nu er justeret til 16-22-31. Med std. værdierne fik jeg mange hvide uforbrændte piller i askeskuffen. Iflg. stokerkontrol bruger jeg ca. 0,4-0,5 kg/h.
Men hvis jeg kobler iltstyringen til stiger mit forbrug til 0,75-0,95 kg/h??????????????

Føleren er kalibreret og div. rørrør er tætte.
Jeg kan se at ønsket ilt som er 16-12-8 ligger 2-8 % under den aktuelle værdi. Dvs at styringen fylder flerer piller på for at få merer røg når blæseren allerede kører min. Det indebærer at hærden efter kort tid næsten er blokeret af piller.
Selve ideen med iltstyring er vel at få en merer økonomisk forbrænding, men det det er vanskeligt at få i dette tilfælde.
Hvilke ilt værdier ligger jeres på?? Hvis føleren ellers er kalibreret kan disse værdier vel direkte overføres fra anlæg til anlæg???

Mhv

Brugeravatar
frølårsraketten
Stoker VII
Stoker VII
Mit fyr: BS 10
Areal: 125 m²
Brændsel: piller fra Helenemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Iltstyring

Indlægaf frølårsraketten » 23 aug 2011 00:38

Først aflæser du iltpct. ved hhv lav-, middel- og fuldlast, når fyret brænder korrekt uden iltstyring. Derefter indsætter du iltværdierne i styringen og kobler iltstyring til.
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BS 10 med Scotte v6.34 og overvåget af StokerKontrol v3.20 med iltstyring og trækstabilisator.

Tilbage til "Woody Pillefyr"