Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

VVB prioritering, rumtermostat og "alarm" udgang

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
lowtech
Stoker II
Stoker II
Mit fyr: Scotte 16kw på opop

Indlægaf lowtech » 23 aug 2011 21:59

frølårsraketten skrev:
"lowtech » 21 Aug 2011, 23:12"
2. Det er også efter min mening en god ide, med du kan jo bare monterer en kontakt som tænder fyrer hele tiden om vinteren.

Aarøe kan osse sætte rumtermostaten på fex 30 gr. i vinterhalvåret, så slipper han for en extra kontakt.

Korrekt.. men... hvad sker der så når føleren løber tør for strøm i den uge hvor du er på vinterferie og det fryser 30 grader (desuden er min koblet på gulvvarmen, så det er ikke smart at skrue op på 30 grader grin.gif )

Aarøe
Stoker I
Stoker I
Mit fyr: Scotte 16kW ver. 6.34, Blackstar S kedel
Areal: 196
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: Kendes ikke endnu
Geografisk sted: Hinnerup

Indlægaf Aarøe » 23 aug 2011 23:00

Hmm mon ikke konklusionen er at det er godt givet ud at investere de 500 kr. I en 3 vejs stunt, og sætte skidtet på når vandet alligevel skal af anlægget.
Jeg har i mellemtiden ladet mig fortælle at det er muligt at tvangsåbne ventilen, så kan jeg jo se hvornår jeg får gravet et kabel ned.

Mht. rumtermostaten, så giver det god mening i mine ører at bruge den i overgangsperioden og om sommeren, og så skrue op på 30 gr. om vinteren og lade radiatorventilerne bestemme temp. Derved kører fyret hele tiden, da jeg ikke gerne skulle nå op.på 30 gr. i stuen.

Tak for alle svarene

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 11 gange

Indlægaf Zarge » 23 aug 2011 23:22

Og hvis man vil være helt sikker, så er det jo bare at koble en billig 1polet afbryder parallel med indgangen, og så kalde denne "vinterdrift" så er man på den sikre side om vinteren...
Hvis man kan leve med designet, så er : http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... &Grp=&n=10 Til 8,95 hvist den billigste løsning... ;-)

Tilbage til "Scotte Pillefyr"