Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mangler der en CNC service i DK?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til

JA
3
27%
NEJ
8
73%

Afgivne stemmer: 11

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 4500 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Indlægaf pille bruger » 11 jul 2011 08:50

Pessimister der dem der er flest af i Danmark :heat:
Nok ikke uden grund, at vi er så mange samlet her på dette forum :storgriner:
Hvis du har ideen, og tror på den, så gå i gang :great:
Se om du kan få det sat i gang uden at du er nødt til at flytte hjemmefra, hvis det går lidt langsomt,
og kig på en Ferrari eller lignende hvis det nu skulle gå godt :cards:
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
RTB + Ilt styring + solfanger.

boelle
Stoker I
Stoker I

Indlægaf boelle » 11 jul 2011 08:55

hehe, ferrari er bare en potens forlænger og på det område er jeg dækket godt ind.

Men ja problemet er at sådan maskiner sku koster mere end jeg har lyst til at brænde af og har været inde på ca 5 andre forums og stillet det samme spørgsmål, mange der ser posten men sku kun herinde der er kommet noget respons, så tror jeg lader pengepungen blive i skuffen indtil nu.

Bri_Jac
Stoker X
Stoker X
Mit fyr: Passat Compact C1-400
Areal: 145
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Syd-Vestsjælland, Pedersborg, 4180 Sorø
Modtaget likes: 3 gange

Indlægaf Bri_Jac » 11 jul 2011 09:18

Tror umiddelbart ikke det kan betale sig, ellers ville der allerede være mange der havde sådan en forretning ;-)

Du henvender dig til gør det selv folk (Eller noget der ligner) og de færreste vil betale dig kr 500 i timen for at fræse en lille dims der sikkert tager dig et par timer fra du begynder opmåling/modellering i tegne program til du har lavet dit produkt for en kunde, dvs. det koster mindst kr 1000 for kunden, så derfor tvivler jeg på at du kan få dækket din timeløn og leve af dette.

Men hvis du 'gør det for sjov' og tager en symbolsk betaling for dette arbejde, tja så er det jo noget andet, men så heller ikke et arbejde...

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Modtaget likes: 3 gange

Indlægaf Tom_AT » 11 jul 2011 09:48

Tolerancer har da ikke nødvendigvis noget at gøre med om skidtet laves stift nok. Træ er uanset sort det der betegnes som et blødt materiale. Så at tro man kan matche tolerancerne er ganske enkelt utopi.

Kig nu på sådan en X/Y bord på en fræser, med rigtigt fine tolerancer. Det kan jo slet ikke lade sig gøre at bygge det stift, eller hvad man nu skal kalde det, i træ. Træ vil jo altid kunne give sig.

boelle
Stoker I
Stoker I

Indlægaf boelle » 11 jul 2011 11:49

Bri_Jac » 11 Jul 2011, 09:18 skrev:...de færreste vil betale dig kr 500 i timen...

Jeg kan arbejde for meget mindre end det.... nok nærmere 100-150 i timen... lige umiddelbart ville jeg sige 110 icon_cheesygrin.gif

boelle
Stoker I
Stoker I

Indlægaf boelle » 11 jul 2011 11:51

Tom_AT » 11 Jul 2011, 09:48 skrev:Træ vil jo altid kunne give sig.

også når det er 2 plader spændt sammen med bolte i gittermønster med ca 5 cm på hver led? tror det er ret begrænset hvad det vil volde af problemer.

boelle
Stoker I
Stoker I

Indlægaf boelle » 11 jul 2011 11:56

men nå, tror vist forholdet mellem dem der har set og dem som har sagt noget taler for sig selv. jeg har så spurgt på samme måde på ca 5 andre fora jeg fandt og der var det ikke meget anderledes... og jeg hiver ikke 10-20KG op og brænder dem af for sjov

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 10 gange

Indlægaf Landlyst » 11 jul 2011 12:30

AprilFools.gif Ej com on mand...

Du vil da vel ikke seriøs tilbyde udført cnc fræsning med en krydsfiner maskine?? Så kunne frisøren da lige så godt tilbyde modeklipninger med en benzinhækkeklipper..... :shock:

Hvis man skal bygge sådan en fræser hvorfor så ikke gøre det i metal?? Den du ser der ligner det som Fer er inde på, til modelbyggeri, men det tror jeg ikke just man ka tjene noget på....

Og dine tolerancer hvis du fræser i metaller tror jeg du ka glemme alt om at holde, træet vil jo ændre sig med luftfugtigheden.... party0019.gif

110kr i timen???? AN6F5B~119.GIF Det vil jeg ikke engang gå på arbejde for, selv om jeg kun skal medbringe mig selv.... Skulle jeg så også selv medbringe "værktøj for over 10K" ? Glem det da...... Og der er nok en grund til at du har fået samme svar på andre fora..... cigar.gif

boelle
Stoker I
Stoker I

Indlægaf boelle » 11 jul 2011 12:38

Man kan sige at tråden meget godt bekræfter at janteloven ikke er død.

Den her maskine bliver altså brugt til lige netop det jeg havde i tankerne, bare ikke i DK. Men i dens hjemland usa bliver den brugt en del og også down under.

men ja ak, man skal ikke pisse ved siden af eller tro man har fået en god ide.... der er nok nogen som skal komme og fortælle dig at du ikke er noget mere end os andre.

og de 110 i timen er sku vist meget godt betalt hvis man tager arbejdsløsheden i betragtning.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 10 gange

Indlægaf Landlyst » 11 jul 2011 12:48

boelle » det seneste minut

Man kan sige at tråden meget godt bekræfter at janteloven ikke er død.

Den her maskine bliver altså brugt til lige netop det jeg havde i tankerne, bare ikke i DK. Men i dens hjemland usa bliver den brugt en del og også down under.

men ja ak, man skal ikke pisse ved siden af eller tro man har fået en god ide.... der er nok nogen som skal komme og fortælle dig at du ikke er noget mere end os andre.

og de 110 i timen er sku vist meget godt betalt hvis man tager arbejdsløsheden i betragtning.

Dette har intet med janteloven at gøre.... Det hedder "et realistisk syn på ting" :great:

Jamen hov, der har du jo så en forklaring på at den ikke er udbredt på disse bredegrader.... De har nemlig ikke sammen svingende luftfugtigheder....

Du bad om vores mening, om vi mente det kunne være en go ide.... At vi så ikke svare det du håbede, ka vi jo ikke gøre ved, med mindre du var konen der spurgte om hun har en stor røv i den kjole..... 8.gif

JAmen hvis du synnes 110kr i timen er godt for det så synnes jeg da bare du springer ud i det og ser at tjene din formue på det... Men skal vi lige regne lidt på det?

110kr i timen, der af skal du så betale (moms??) skatter, am, atp, så er der hvis ikke rigtigt til maskinen, plus materialer.... Vedligehold, uheld (som du ikke ka holde kunden ansvarlig for at betale) + at du jo ikke ville kunne hæve dagpenge, da du jo er selvstændig... Tror du vil få svært ved at få mad på bordet...

Men bare fordi at der er en høj arbejdsløshed, er det jo altså ikke lig med at man skal sætte penge til på at arbejde... Det kommer man ikke ud af krisen af....

Tilbage til "Fri debat"