Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Afgift på Brændeovn ???

Alt om Brændeovne
Morsø, Hwam, Scan, Aduro, Rais, Jøtul, Jydepejsen osv.
abn
Stoker XII
Stoker XII
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Afgift på Brændeovn ???

Indlægaf abn » 01 nov 2011 19:18

BWJ » 01 Nov 2011, 19:16 skrev:
abn » 01 Nov 2011, 19:04 skrev:Der er åbenbart stadig nogen som ikke kan finde ud af at brænde sit træ af på den rigtige måde, og det ender jo nok med at gå ud over alle andre som godt kan. Og den med at man er for nærrig til at melde sig på fjernvarmen holder bare slet ikke. Har en kollega som bor i en mindre by med fjernvarme. Middelisoleret hus på 140m2. Han giver 40.000 om året og overvejer brændeovn. Det kan jeg godt forstå, men havde det været mig havde jeg meldt mig ud af det øjeblikkeligt. Fuldstændigt vanvittigt.

Slagslunde ? :lol:

Nej Skelund. Men det er jo nok ikke det eneste sted at det er dyrt. Her hvor jeg bor er det lidt billigere. Min nabo giver omkring 20.000 men han har så også en brændeovn der kører hver dag.
Mvh Anders

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV

Afgift på Brændeovn ???

Indlægaf Albert » 01 nov 2011 19:43

Det her handler ikke om evnen til at fyre i en brændeovn eller ej,eller for den sags skyld om gamle eller nye ovne,det handler om penge i statskassen,det vil formentlig fremgå af finansloven når den bliver lagt frem.

De målinger man er kommet frem til med nye ovne,har ingen hold i virkeligheden,og af samme årsag har brændeovnsfabrikanterne hovedrystene nægtet videre deltagelse i de forsøg der bliver lavet.

Der er jo påfaldene mange som er koblet på fjernvarme, som suplerer med brændeovn fordi fjernvarmen nogle steder er alt for dyr,og bliver det som man kan frygte,at alle skal med de steder hvor der er fjernvarme,med forbud mod brug af alternativ,kan det meget vel medføre at nogle måske ikke har råd til at bo i huset.

Der nævnes en som betaler 40000 om året,nu fremgår det så ikke af indlæget,hvor mange m2 der varmes op,men lige forbandet,skal manden jo tjene ca.80000 kr for at betale varmeregningen,det er mange penge.

abn
Stoker XII
Stoker XII
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Afgift på Brændeovn ???

Indlægaf abn » 01 nov 2011 20:29

Albert » 01 Nov 2011, 19:43 skrev:Det her handler ikke om evnen til at fyre i en brændeovn eller ej,eller for den sags skyld om gamle eller nye ovne,det handler om penge i statskassen,det vil formentlig fremgå af finansloven når den bliver lagt frem.

De målinger man er kommet frem til med nye ovne,har ingen hold i virkeligheden,og af samme årsag har brændeovnsfabrikanterne hovedrystene nægtet videre deltagelse i de forsøg der bliver lavet.

Der er jo påfaldene mange som er koblet på fjernvarme, som suplerer med brændeovn fordi fjernvarmen nogle steder er alt for dyr,og bliver det som man kan frygte,at alle skal med de steder hvor der er fjernvarme,med forbud mod brug af alternativ,kan det meget vel medføre at nogle måske ikke har råd til at bo i huset.

Der nævnes en som betaler 40000 om året,nu fremgår det så ikke af indlæget,hvor mange m2 der varmes op,men lige forbandet,skal manden jo tjene ca.80000 kr for at betale varmeregningen,det er mange penge.

Jo der gør. 140m2 middelisoleret :)
Mvh Anders

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV

Afgift på Brændeovn ???

Indlægaf Albert » 01 nov 2011 20:42

:oops: :oops:

Tilbage til "Brændeovn"