Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Iltstyring v.6.66

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Brugeravatar
rys
Stoker I
Stoker I
Mit fyr: Woddy
Areal: 144 +81
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Årligt forbrug: 7
Geografisk sted: Salling

Iltstyring v.6.66

Indlægaf rys » 01 jun 2011 23:50

Nu har jeg haft fyret en ugestid og skulle have det renset for første gang det gik let som en leg :)

Jeg havde haft slukket fyret en to tre timer (kom lige fra det) og kedeltemp var nede på ca. 35g.
For tændt fyret op uden problemer og det begynder at bevæge sig op på 100%, kikker lige ned til flammen og ser en fæl stor mørkerød flamme med masser af røg og sod.

Ser at ønsket ilt er 8% men akt. er 4,8% Finder manualen og sætter blæs høj op første med anbefalede 10% ingen mærkbar forbedring heller ikke ved 20% og 30% ekstra.

Går ind og sætter auto til nej og mætning høj ned og ned og ned, ikke synlige forbedringer.. hverken ilt mæssigt eller på flammen.

Stopper fyret, laver afvejning, taster ind i auto beregn, kalibrerer lambda sonden igen og starter igen.. samme resultat... fed rød flamme masser af røg og sod.

Hvad er det jeg overser, skulle iltstyring ikke selv klare det hele?

Nu har jeg slået det fra og har indstillet manuelt, kører fint (måske lidt for meget blæs men det brænder rent)... Men jeg har jo ligesom betalt for ildstyringen og vil gerne have det til at spille. :roll:

Tilbage til "Woody Pillefyr"