Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Aspirotorhætte

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Gamlehoejbenn
Stoker II
Stoker II

Aspirotorhætte

Indlægaf Gamlehoejbenn » 22 apr 2011 09:02

Jeg har fægtet lidt med dårligt træk i skorstenen, når vinden er i øst. Det er en stålskorsten med trækstabilisator. problemet er at skorstenen ikke er høj nok i forhold til en nærved liggende gavl. Skorstensfejeren har foreslået en "aspirotorhætte" som løsningen. Altså ikke en motoriseret udgave, men "snurretoppen". Nu til spørgsmålet: Er der nogle der kan anbefale et bestemt mærke, da jeg har hørt at der er stor forskel på kvaliteten (lejerne)?
Venlig hilsen
Steen

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 4500 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 37 gange

Re: Aspirotorhætte

Indlægaf pille bruger » 22 apr 2011 09:13

Gamlehoejbenn » 22 Apr 2011, 09:02 skrev:Jeg har fægtet lidt med dårligt træk i skorstenen, når vinden er i øst. Det er en stålskorsten med trækstabilisator. problemet er at skorstenen ikke er høj nok i forhold til en nærved liggende gavl. Skorstensfejeren har foreslået en "aspirotorhætte" som løsningen. Altså ikke en motoriseret udgave, men "snurretoppen". Nu til spørgsmålet: Er der nogle der kan anbefale et bestemt mærke, da jeg har hørt at der er stor forskel på kvaliteten (lejerne)?
Venlig hilsen
Steen

Bestil den ved Hedestoker, så er du ude over alle de spekulationer, og får kvalitet første gang :great:

http://www.hedestoker.dk/shop/item.asp?id=3198
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
RTB + Ilt styring + solfanger.

Tilbage til "Kedler, installationen & skorstenen"