VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5485
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 407 gange
Blevet takket: 425 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af triumph »

Ulrik skrev:VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Jo, der er faktisk et enkelt punkt hvor scotte ikke duer og faktisk aldrig rigtig har gjort det.
Helt korrekt er det ikke, scotten er brænderen og den fejler intet.
Vi skal derimod have fat i kedlen. Den er bestemt blevet bedre med årene, det er der slet ingen tvivl om.
De gutter der laver kedlen har endnu ikke formået at lave den tæt...
Jeg har set og oplevet det på mange forskellige kedler. Fælles for dem alle er at de er utætte i toppen.

Det betyder ikke en skid hvis den står i et fyrrum hvor der ikke er forbindelse til resten af huset, eller hvis man selv ryger så meget at man ikke bemærker det :)
Men skal anlægget ind og stå i huset, så ville jeg, men min erfaring, nok vælge en anden løsning end scotten.

Uden at diskutere kvaliteten af alt tilbehøret, kan man altså godt finde en god grund til at købe andet end Scotte :)
Om så Levi nedsænkede hele anlægget i WD40, så ville top lågerne ikke blive tætte..... :wink:

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11098
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 121 gange
Blevet takket: 141 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af Ulrik »

pille bruger skrev:
Er du obs. på at du kan justerer lukke beslaget på top lågerne ?
Ja, det er jeg klar over.
MvH Ulrik©
levi

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af levi »

Ulrik skrev:VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Jo, der er faktisk et enkelt punkt hvor scotte ikke duer og faktisk aldrig rigtig har gjort det.
Helt korrekt er det ikke, scotten er brænderen og den fejler intet.
Vi skal derimod have fat i kedlen. Den er bestemt blevet bedre med årene, det er der slet ingen tvivl om.
De gutter der laver kedlen har endnu ikke formået at lave den tæt...
Jeg har set og oplevet det på mange forskellige kedler. Fælles for dem alle er at de er utætte i toppen.

Det betyder ikke en skid hvis den står i et fyrrum hvor der ikke er forbindelse til resten af huset, eller hvis man selv ryger så meget at man ikke bemærker det :)
Men skal anlægget ind og stå i huset, så ville jeg, men min erfaring, nok vælge en anden løsning end scotten.

Uden at diskutere kvaliteten af alt tilbehøret, kan man altså godt finde en god grund til at købe andet end Scotte :)
Du bliver kontaktet af en servicemand - så der kan komme styr på dit anlæg.

Det er korrekt frontlåget ikke er helt tæt, - det behøver det skam heller ikke at være. (Grunden til at det ikke er boltet fast i fronten, - er for at undgå store skader ved en eventuel røggaseksplosion etc.).

Dog skal fyret under normal drift ikke lugte - (Under opstart på kold kedel/skorsten - kan det forekomme, - men det må ikke forekomme under normal drift).

Baglåget SKAL være tæt, - og hvis dit ikke er det, - så skal det fikses, - hvilket vi har snakket om tidligere - hvis du nu havde kontaktet mig som aftalt efter sidste gang vi stillede lidt på dit fyr (Med en tilbagemelding), - så havde denne sag været løst for længst, - men jeg eller Svend har intet hørt fra dig siden, - og vi gik derfor udfra at det var løst med de indstillingsforslag du fik telefonisk (?)

Du bliver som sagt kontaktet af en servicemand ganske snart - han har for øvrigt en ny kompressor med ved samme lejlighed.
Senest rettet af levi 07 nov 2013 19:58, rettet i alt 1 gang.
levi

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af levi »

triumph skrev:
Om så Levi nedsænkede hele anlægget i WD40, så ville top lågerne ikke blive tætte..... :wink:
Jeg skal dyppe dig skal jeg icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11098
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 121 gange
Blevet takket: 141 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af Ulrik »

levi skrev:
Du bliver kontaktet af en servicemand - så der kan komme styr på dit anlæg.

Det er korrekt frontlåget ikke er helt tæt, - det behøver det skam heller ikke at være. (Grunden til at det ikke er boltet fast i fronten, - er for at undgå store skader ved en eventuel røggaseksplosion etc.).

Dog skal fyret under normal drift ikke lugte - (Under opstart på kold kedel/skorsten - kan det forekomme, - men det må ikke forekomme under normal drift).

Baglåget SKAL være tæt, - og hvis dit ikke er det, - så skal det fikses, - hvilket vi har snakket om tidligere - hvis du nu havde kontaktet mig som aftalt efter sidste gang vi stillede lidt på dit fyr (Med en tilbagemelding), - så havde denne sag været løst for længst, - men jeg eller Svend har intet hørt fra dig siden, - og vi gik derfor udfra at det var løst med de indstillingsforslag du fik telefonisk (?)

Du bliver som sagt kontaktet af en servicemand ganske snart - han har for øvrigt en ny kompressor med ved samme lejlighed.
Alt det er også fint nok Søren, men den der med den alt for utætte toplåge kommer du for nemt om.
Selvfølgelig er der ingen problemer når den kører alm. drift.
Men da scotten har så mange andre muligheder som kompressorrens, tænd/sluk ur osv., så skal den sq også kunne køre ordentligt med det.
Toplågen SKAL være tæt nok til at kunne klare en optænding. Den skal endda kunne gøre det på kold kedel!
Når den ikke kan det, er det fordi man har "glemt" at forbedre toppen da man lavede semirens som jo giver et større tryk i kedlen.
Jeg kunne godt acceptere at røgen kom ud at TS hvis skorstenen var kold, men det er ikke tilfældet.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Har takket: 50 gange
Blevet takket: 39 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af J-B »

Ulrik, har du frisklufts ventil med en lysning der er større end lysningen på skorstenen i rummet?, er der evt. genveks anlæg, eller andet der kan suge luft ud af rummet?, selv en emhætte i en tilstødende rum kan lave ballade selv med lukket dør, hvis du laver undertryk hvor fyret står?.
Har du styr på alt det, ellers er det lige meget hvilken anlæg du har, så vil du opleve det samme.
Håber i får styr på det.
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11098
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 121 gange
Blevet takket: 141 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af Ulrik »

Der er styr på det J-B
Problemet opstår aldrig under drift, men under rens, sluk, opstart.
MvH Ulrik©
levi

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af levi »

Ulrik skrev:Der er styr på det J-B
Problemet opstår aldrig under drift, men under rens, sluk, opstart.
Det fikser servicemanden, - han har fået besked på han skal blive ved, - indtil det kører som det skal :great:
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11098
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 121 gange
Blevet takket: 141 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af Ulrik »

levi skrev:
Det fikser servicemanden, - han har fået besked på han skal blive ved, - indtil det kører som det skal :great:
Okay, der står en gæsteseng i kælderen :wink: :great:
MvH Ulrik©
levi

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af levi »

Ulrik skrev: Okay, der står en gæsteseng i kælderen :wink: :great:
Jeg tror faktisk hellere han vil ligge i ske med dig oppe i dobbeltsengen hvis det skulle blive nødvendigt :)

Besvar