Audi - legetøj :)

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
abn
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af abn »

Vil bare lige sige at hvis man skal have opel, så skal det være en kadett c 1200. Sådan en havde jeg i midt halvfemserne. Min første bil. Den har stødstangsmotor og karburatoren kan justeres med en skrutrækker. Den fik så mange tæsk også ved kold motor og den kørte altid. Topfart 165, men det var med hjemve, solen i ryggen, ned ad bakke og 25 km tilløb. Savner den stadig :cry:

Og så er den billig :great:
Mvh Anders

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af Bigfoot »

abn » 31 Dec 2010, 12:47 skrev:Vil bare lige sige at hvis man skal have opel, så skal det være en kadett c 1200. Sådan en havde jeg i midt halvfemserne. Min første bil. Den har stødstangsmotor og karburatoren kan justeres med en skrutrækker. Den fik så mange tæsk også ved kold motor og den kørte altid. Topfart 165, men det var med hjemve, solen i ryggen, ned ad bakke og 25 km tilløb. Savner den stadig :cry:

Og så er den billig :great:
en klassiker i sig selv....

min drøm er stadig at finde en fin C-coupe GT/E, som jeg kan bruge en del år på at restaurere ude i garagen.... det skal nok lykkes en dag, men indtil da, er drømmen god :great:
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af Ollii »

abn » 31 Dec 2010, 12:47 skrev:Vil bare lige sige at hvis man skal have opel, så skal det være en kadett c 1200. Sådan en havde jeg i midt halvfemserne. Min første bil. Den har stødstangsmotor og karburatoren kan justeres med en skrutrækker. Den fik så mange tæsk også ved kold motor og den kørte altid. Topfart 165, men det var med hjemve, solen i ryggen, ned ad bakke og 25 km tilløb. Savner den stadig :cry:

Og så er den billig :great:
Så billige er de vel heller ikke mere?
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.
coupegt
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 235
Tilmeldt: 07 dec 2009 12:02
Mit fyr: Scotte 30 Kw med Opop 430 kedel
Areal: 225 + 160 garage
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6740
Dagligt forbrug: Ved ikke endnu.
Årligt forbrug: tjaaa
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af coupegt »

der er ikke meget lyd i en standard S2 heller.
jeg var faktisk ret skuffet første gang... det siger bare woooosh og så ikke rigtigt mere.
Turboen stjæler meget af lyden.
I forhold til min CoupeGT som har et fantastisk brøl fra 5'ern ihvertfald :-)

Jeg har så fået monteret noget 2.75" rustfri udstødning på min S2.
Det gav en god dyb bas-brum uden det generer ved kørsel... og så fik den faktisk et ret fedt soundtrack - især når man lukker op for gassen :-)

V6 motor lyden kender jeg desværre ikke så meget til :-)
abn
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af abn »

Ollii » 31 Dec 2010, 14:10 skrev: Så billige er de vel heller ikke mere?
Nej det er de nok ikke mere. Jeg gav 13.000 for den dengang. Den er nok lidt dyrere i dag. Men den er skøn at reparere på. Der var plads til både mig og en kasse bajere i motorrummet. Det er der sgu ikke i bilerne nu til dags.
Mvh Anders

levi

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af levi »

Michael404 » 31 Dec 2010, 08:48 skrev:Levi:
Den du linker til koster 7,500€ for en '95 med fornuftig km-stand, syntes det lyder af meget inden der er afgift på.
Nu har jeg selv hentet en del bilen, og vil da råde dig til at kigge evt. på S2 da du får mere bil og motor for pengene der.
Ang. 2.8'eren yder den jo 174hk sammenlignet med 2.6 med 150hk. Men prøv en tur i en 2,6 først den går en del bedre, og meget mere frisk, og næsten ligeså hurtigt, tror ikke du vil blive skuffet. Og udvalget af 2,6'ere i tyskland er også stort.
Jeg kan ikke finde billigere i den stand og med det udstyr - har du nogle bedre måder at søge på ?

Jo billigere jo bedre :great:
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af Oldgaard »

abn » 31 Dec 2010, 15:04 skrev: Nej det er de nok ikke mere. Jeg gav 13.000 for den dengang. Den er nok lidt dyrere i dag. Men den er skøn at reparere på. Der var plads til både mig og en kasse bajere i motorrummet. Det er der sgu ikke i bilerne nu til dags.
ohh i vækker minder i mig ;)
også min første bil, dog smed vi en anden motor i efter et stykke tid, også blev det sjovt at lege.

den blev efter et par år skiftet ud med en Manta b 2.0 , uhh når jeg engang bliver rig, så skal der stå sådan en herhjemme igen :wink:


Levi : har du kigget herhttp://www.autoscout24.de
ellers kan jeg anbefale at tage fat i ham her http://www.autohenter.dk/
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
coupegt
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 235
Tilmeldt: 07 dec 2009 12:02
Mit fyr: Scotte 30 Kw med Opop 430 kedel
Areal: 225 + 160 garage
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6740
Dagligt forbrug: Ved ikke endnu.
Årligt forbrug: tjaaa
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af coupegt »

mener jeg gav 7800 euro for min S2... i jan. 2005, så prisforskellen er ikke så stor.
Den havde gået 96500 km... men den er jo så 4 år ældre, og det trækker jo lidt ned.

Jeg har set en del S2 til salg herhjemme til omkring 120.000 kr - med afgift.
De er faldet en del, mens priserne i tyskland ser ud til at holde bedre.
Overvejer faktisk at eksportere min igen, da jeg har haft den til salg længe uden den store respons.
levi

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af levi »

coupegt » 01 Jan 2011, 02:18 skrev:mener jeg gav 7800 euro for min S2... i jan. 2005, så prisforskellen er ikke så stor.
Den havde gået 96500 km... men den er jo så 4 år ældre, og det trækker jo lidt ned.

Jeg har set en del S2 til salg herhjemme til omkring 120.000 kr - med afgift.
De er faldet en del, mens priserne i tyskland ser ud til at holde bedre.
Overvejer faktisk at eksportere min igen, da jeg har haft den til salg længe uden den store respons.
Eksportere den igen ?, - er det for at få afgiften tilbage ?

Er din egentlig en quattro ?
coupegt
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 235
Tilmeldt: 07 dec 2009 12:02
Mit fyr: Scotte 30 Kw med Opop 430 kedel
Areal: 225 + 160 garage
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6740
Dagligt forbrug: Ved ikke endnu.
Årligt forbrug: tjaaa
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af coupegt »

ja... en S2 er altid med quattro. Det er alle Audis S modeller iøvrigt. De droppede vist endda en S1 model fordi den ikke kunne få quattro og så måtte den ikke hedde S

Ja, hvis man eksporterer igen, så kan man få noget af afgiften man har betalt tilbage.
Der skal så en ny vurdering af bilen til, og SKVAT beholder selvfølgelig 15% i gebyr til vores alle sammens fælles bedre.
Men er prisen på bilen høj nok i tyskland behøves det jo ikke at være det store problem
Jeg har dog ikke undersøgt det nærmere endnu

Besvar