Side 7 af 9

Automatgear og brændstoføkonomi

: 15 nov 2014 21:12
af calle
svsommer skrev: ja under en kontant ned bremsning mærker du hvordan den bruger motorbremsen sammen med gearbox derfor føles den kontant hvor en gammeldag converter køre friløb.
jeg må så sige jeg ikke har den store erfaring med powershif men en dsg gearbox der er på toppen mærker du ikke gearskift ved acc overhoved..
Det gør du heller ikke med en 6-trins automatbox, og den er efter min mening mere smooth.

Venlig hilsen

Automatgear og brændstoføkonomi

: 15 nov 2014 21:26
af svsommer
calle skrev:
Det gør du heller ikke med en 6-trins automatbox, og den er efter min mening mere smooth.

Venlig hilsen
hmm tror der er lidt mercer i dig calle :)
vi bliver nok ikke enig men håber ikke du samligner dsg med den væmmelige psa gear dims som ligner den der var i 3L for det er da noget ral

Automatgear og brændstoføkonomi

: 15 nov 2014 21:37
af calle
svsommer skrev: hmm tror der er lidt mercer i dig calle :)
vi bliver nok ikke enig men håber ikke du samligner dsg med den væmmelige psa gear dims som ligner den der var i 3L for det er da noget ral
Hvis du mener LR3, så er gearskiftet helt anderledes luxuriøst end Folkevogns DSG. OK - LR3 har en egenvægt på ca. 2500 kg og 190 hk, og en Passat 2,0 TSI har en egenvægt på ca. 1600 og 211 hk. Det kan måske gøre en forskel, men alligevel - DSG er fattigmandsgear icon_cheesygrin.gif

God weekend til dig svsommer :)

Automatgear og brændstoføkonomi

: 15 nov 2014 21:43
af martin_b
svsommer skrev:den står i frigear motor kan starte?
Ja :)

Automatgear og brændstoføkonomi

: 15 nov 2014 21:49
af svsommer
calle skrev:
Hvis du mener LR3, så er gearskiftet helt anderledes luxuriøst end Folkevogns DSG. OK - LR3 har en egenvægt på ca. 2500 kg og 190 hk, og en Passat 2,0 TSI har en egenvægt på ca. 1600 og 211 hk. Det kan måske gøre en forskel, men alligevel - DSG er fattigmandsgear icon_cheesygrin.gif

God weekend til dig svsommer :)
jo der er desværre nogle der må nøjes med :)
Sov godt :great:

Automatgear og brændstoføkonomi

: 15 nov 2014 22:07
af svsommer
martin_b skrev:
Ja :)
hvad så når du køre hvad sker der?
du siger ikke meget om vad den egentlig gør udover hvad den skriver i infodisplay

Automatgear og brændstoføkonomi

: 15 nov 2014 23:07
af thy
svsommer skrev:den står i frigear motor kan starte?

he he... den lyser vel ikke i udskridningslampe og abs...

har prøvet med hjulføler der gjorde skift umuligt på normalvis

Automatgear og brændstoføkonomi

: 16 nov 2014 00:24
af martin_b
svsommer skrev: hvad så når du køre hvad sker der?
du siger ikke meget om vad den egentlig gør udover hvad den skriver i infodisplay
Jeg oplevede, at den pludselig lavede hjulspin når jeg satte igang. Så næste dag skiftede den meget ujævnt gear, så lidt senere samme dag kunne den kun skifte op til 3. gear (det er min fornemmelse, måske 4. gear), og display begyndte at vise "transmission malfunction". Så blev den kørt til mekanikeren, som har udlæst fejl (jeg ved ikke hvilke, for det er faktisk konen der har kørt i bilen og afleveret den til mekaniker). Men fejludlæsningen har i hvert fald ikke gjort, at mekanikeren tør sige hvad der er galt. Han har google lidt, og fundet frem til, at det måske kan hjælpe at skifte olie i gearkassen, men får først olien på mandag. Men jeg tænker det er underligt, hvis det hjælper at skifte olien, for det er blevet gjort da vi købte den, hvor den fik stort service og skiftet alt muligt for i alt 23 tusind kr. Den skulle være tip-top i stand.

Derfor er jeg nervøs for om det er gearkassen, som ifølge nettet skulle være en mareridts-gearkasse pga. det med momentet som den ikke kan holde til. Men nu du nævner ledningsnettet, så var der faktisk et par fejllamper der lyste i starten, og som bare gik væk af sig selv. Det KUNNE jo tyde på "mus i strømfordeleren" eller sådan noget... (som du måske kan regne ud, så har jeg absolut ingen teknisk forstand på biler).

Automatgear og brændstoføkonomi

: 21 nov 2014 18:57
af svsommer
martin_b skrev:
Jeg oplevede, at den pludselig lavede hjulspin når jeg satte igang. Så næste dag skiftede den meget ujævnt gear, så lidt senere samme dag kunne den kun skifte op til 3. gear (det er min fornemmelse, måske 4. gear), og display begyndte at vise "transmission malfunction". Så blev den kørt til mekanikeren, som har udlæst fejl (jeg ved ikke hvilke, for det er faktisk konen der har kørt i bilen og afleveret den til mekaniker). Men fejludlæsningen har i hvert fald ikke gjort, at mekanikeren tør sige hvad der er galt. Han har google lidt, og fundet frem til, at det måske kan hjælpe at skifte olie i gearkassen, men får først olien på mandag. Men jeg tænker det er underligt, hvis det hjælper at skifte olien, for det er blevet gjort da vi købte den, hvor den fik stort service og skiftet alt muligt for i alt 23 tusind kr. Den skulle være tip-top i stand.

Derfor er jeg nervøs for om det er gearkassen, som ifølge nettet skulle være en mareridts-gearkasse pga. det med momentet som den ikke kan holde til. Men nu du nævner ledningsnettet, så var der faktisk et par fejllamper der lyste i starten, og som bare gik væk af sig selv. Det KUNNE jo tyde på "mus i strømfordeleren" eller sådan noget... (som du måske kan regne ud, så har jeg absolut ingen teknisk forstand på biler).
hjalp det med nyt olie?

Automatgear og brændstoføkonomi

: 21 nov 2014 19:47
af martin_b
Nix, fik dommen i dag: ny gearkasse er eneste løsning. Den er så bestilt. 17.500,- kr. excl. moms og montering :(