Re: Klager over manglende mails, VIGTIG!
: 11 okt 2015 23:22
Hvad skulle det hjælpeUlrik skrev:Kort, skift til gmail eller prøv at sende en test mail til noreply@stokerpro.dk og se om det hjælper
Stedet hvor alt til stokeren diskuteres.
Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
https://www.stokerpro.dk/
Hvad skulle det hjælpeUlrik skrev:Kort, skift til gmail eller prøv at sende en test mail til noreply@stokerpro.dk og se om det hjælper
Når stokerpro's mail system sender mails ud og du ikke modtager dem er der ikke mange muligheder. Det rigtige er at se om der skulle være nogle indstillinger i Hotmail, i Gmail kan man selv se om der er nogle der skulle være blokeret, og man kan oprette et filter der siger god for info@stokerpro.dk.Landlyst skrev:Har sendt en mail der til nu...
Hvor skulle jeg nu til at skifte Det vil skisme da gøre det meget mere bøvlet for mig
Har sendt mail til den adresse i går og det giver ingen forskel, stadig ingen mail.Ulrik skrev:Kort, skift til gmail eller prøv at sende en test mail til noreply@stokerpro.dk og se om det hjælper
Problemet er bare at afsenderen ikke kan gøre ret meget andet end at sende mailen, det er modtagerens mail system der bestemmer om den vil modtage det. Når det er galt flere steder fra så er det rimelig sikkert at det er dit filter det er galt med. Det er ikke nok at kigge i spammails, man skal ind i indstillinger og justere.Landlyst skrev:Får stadig ingen mails... Ej heller i spambakken....
Forstår stadig ikke hvorfor jeg skulle lave en mail mere... det er da bare endnu et led til fejl?
Har forresten også problemer med at få vidrestillede mails fra SkoleKom...
Tror forskellen ligger i at dem der er gået igennem, er sendt fra min PC. De andre er system mails.thy skrev:Det mærkelige er Ulrik har skrevet nogle mails fra den adresse der gik igennem..
Mystisk
Har sat stokerpro til sikker mail
Jeg tror jeg har fundet en årsag til at email kan afvises.Ulrik skrev:Vi bruger php mail function med mxhotel og dns via gratisdns.
Tror svaret skal findes i H.S. tidligere indlæg. Kampen mod spam er skærpet.
Reverse MX Lookup
Many anti-spam solutions, including those used by most major ISP networks and web mail providers such as AOL, MSN, and Yahoo!, use a reverse MX lookup procedure. Different variations of the reverse lookup are used, but the goals are the same: the receiving server wants to verify that the email it receives does not come from a spoofed or forged sending address, and that the sending server is an authorized mail exchanger for that domain.
To verify that the sending server is an authorized email server, the receiving email server tries to find an MX record that correlates to the sender’s domain. If it cannot find one, it assumes that the email is spam and rejects it.
The domain name that the receiving server looks up can be:
Domain name in the email message’s From: header
Domain name in the email message’s Reply-To: header
Domain name the sending server uses as the FROM parameter of the MAIL command. (An SMTP command is different from an email header. The sending server sends the MAIL FROM: command to tell the receiving sender who the message is from.)
Domain name returned from a DNS query of the connection’s source IP address. The receiving server sometimes does a lookup for a PTR record associated with the IP address. A PTR DNS record is a record that maps an IP address to a domain name (instead of a normal A record, which maps a domain name to an IP address).
Before the receiving server continues the transaction, it makes a DNS query to see whether a valid MX record for the sender’s domain exists. If the domain has no valid DNS MX record, then the sender is not valid and the receiving server rejects it as a spam source.
Skiftede for sjov til min mail fra job, så virker det.Ulrik skrev:Kort, skift til gmail eller prøv at sende en test mail til noreply@stokerpro.dk og se om det hjælper
Har rettet det således at mail sender nu er stokerpro.dkpendec skrev:Jeg tror jeg har fundet en årsag til at email kan afvises.
1: se på http://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx
2: lav en mx record check på: malta2033.startdedicated.net
Den findes ikke, og det er hvor dine/stokerpro emails kommer fra, hos mig i hvert fald.
prøv det samme for smtp.gmail.com, den findes.
Der er nogle regler omkring en mx DNS entry , at den også skal kunne findes på en dns lookup.
Så måske ligger fejlen i den service du benytter.
At alle så ikke følger de regler er så en anden sag.
Received-SPF: neutral (google.com: 85.25.185.186 is neither permitted nor denied by best guess record for domain of www-data@malta2033.startdedicated.net) client-ip=85.25.185.186;