Side 6 af 6

Vedr. Scotte Plus styringen.

: 01 feb 2013 21:00
af bent
Tak for svar jeg prøver mig lidt frem.

Vedr. Scotte Plus styringen.

: 04 feb 2013 12:49
af bent
Hej har jo monteret timer til simirens og afmonteret ledning til kompressorrens, men hvordan har det egentlig virket for det er jo montøren der har sat det sådan sammen, er det når der har været brugt en vis mængde piller ? og er den så stoppet helt ? har aldrig set det i funktion, det er selvfølgelig ligegyldig nu men bare til info. :)

Vedr. Scotte Plus styringen.

: 04 feb 2013 14:31
af pille bruger
bent skrev:Hej har jo monteret timer til simirens og afmonteret ledning til kompressorrens, men hvordan har det egentlig virket for det er jo montøren der har sat det sådan sammen, er det når der har været brugt en vis mængde piller ? og er den så stoppet helt ? har aldrig set det i funktion, det er selvfølgelig ligegyldig nu men bare til info. :)
Ja. og den funktion skal du nu afstille.
Gå ind i menu "rensning"
Ud for KOMPRESSOR KG skal du skrive 0 ( NUL )

Vedr. Scotte Plus styringen.

: 10 feb 2013 11:48
af hassemp
Hej med jer alle. Jeg såede jo tvivl om styringen i mit oprindelige indlæg, og mange venlige mennesker kom med gode råd.
Jeg er mand nok til at indrømme mine fejl, for styringen fejler intet, men måske kan andre lære lidt af mine nye erfaringer. Det som var galt var, at anlægget kørte med en åben ekspansion, og det betød, at jeg havde endog meget luft i systemet, som jeg ikke kunne komme af med.
Nu har smeden været her, konstaterede fejlen ret hurtigt, og dagen efter kom han og installerede trykekspansion.
Stort set alle mine problemer er løst:
Røgtemperaturen er nu mere end det dobbelte end før, så nu er skorstenen tør.
Returen, som før ikke kunne komme over 50 grader, kører nu som jeg ønsker den, pt. ca. 57 grader.
Kan ikke huske hvem, men én af I venlige sjæle foreslog mig at sætte P på 5 og I på 0,5, men jeg har hidtil ikke kunnet se resultatet. Det kan jeg nu, og ydelse og temperatur kører nu side om side uden udsving iflg. grafen, og det var jo et kæmpe problem før, at temperaturen kørte op og ned med mindst plus/minus 10 grader.
Før kunne jeg slet ikke køre temperaturer over 60 grader, men nu kører det lystigt med 70 grader, og temperaturen er endog meget stabil, ligesom ydelsen i Kw og % er det.
Summa summarum: Det meget luft som før var i systemet, har altså betydet, at styringen har kæmpet imod dette med de store udsving, og det er nu slut.
Mvh., og tak til de som interesserede sig for problemet.