træpiller fra www.energy-liquidator.com

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Besvar
Dorte
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18 maj 2011 09:13

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af Dorte »

Til alle jer der ikke fatter at dette kan ske:

Vi troede vi havde handlet med dem året før - de kontaktede os direkte på mail, og da vi ringede til dem, vidste de hvor meget vi havde købt året før, hvilken vognmand der havde leveret og hvornår. Nogen af de snydte skulle betale det hele forud som de plejede og andre kun ½ delen da de plejer dette, der hvor de har handlet tidligere - Der undersøges nu også om der er stjålet informationer via indbrud i computer ved en eller flere " reelle" forhandler af træpiller i tyskland, som vi har fået leveret fra tidligere......

holberg19
Stoker IX
Stoker IX
13
Indlæg: 384
Tilmeldt: 18 jul 2010 15:10
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Vestsjælland
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af holberg19 »

Jeg fatter stadig ikke hvordan det kan ske (ikke for at være flabet).

Uanset historik, så er bankoverførsler noget der er forbeholdt leverede varer.
Dorte
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18 maj 2011 09:13

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af Dorte »

Jeg er selv en lille erhvervsdrivende som sælger vare i den dyre ende - både i butik og over nettet - vi tør ikke modtage kreditkort over nettet, da vi maks er dækket 4000,- hvis der bruges et stjålet kort/svindles eller der ikke er dækning og banken trækker pengene tilbage - det er ikke sjovt hvis kunden har købt for 18000,- Derfor betaler alle vores netkunder forud via bankoverførsel og det har de sidste 6 år fungeret upåklageligt, så jeg kan sagtens forstå at træpilleleverandørene ikke synes det er sjovt at sende for 30000,- træpiller afsted uden at vide om der er en dårlig betaler i den anden ende - dem er der altså ligeså mange af, hvis ikke flere end der er svindlere...........
Senest rettet af Dorte 15 jun 2011 17:59, rettet i alt 1 gang.
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af Tom_AT »

Når stort set alle seriøse netbutikker tager imod mindst et par forskellige betalingskort ser jeg ingen grund til at skulle handle i en netbutik hvor der ikke tages imod dankort. Man kan jo uden problemer købe stokerfyr, havetraktorer osv til langt over 100.000,- via dankort. Så jeg tvivler på der er den store risiko ved det.

alternativt kan man bruge paypal som er meget populært på fx ebay.

Dorte -> du må have nogle meget trofaste kunder så. Jeg overførte ikke en krone til dig før jeg stod med varerne i hænderne, om du så solgte 1 tons guld for 1500,-

Med en tråd som denne, og utallige andre tråde på nettet, viser det jo bare at betalingskort er vejen frem, og bankoverførsler forud er at skyde sig selv i foden, hvis man er lidt uheldig.
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11097
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af Ulrik »

Er der nogen af de kloge herinde der kan fortælle mig hvordan man betaler for et træk træpiller med dankort?
Altså i en tysk netbutik.
MvH Ulrik©

Dorte
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18 maj 2011 09:13

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af Dorte »

Det er der stor risiko ved og det diskuteres også meget i forskellige forum rettet mod erhvervsdrivende, da svindel/dårlige betaler fra kundens side er et voksende problem........og der er kun inkasso, cevil søgsmål og lign. og er der ingen penge at komme efter så lider butikken tabet og det er bestemt ikke sjovt......Paypal er en brugbar mulighed - sikkerheden diskuteres dog en del pt. og så er det en rimelig dyr løsning ( jeg bruger den selv på E-bay i tyskland og det koster mig ca 4-500,- pr transaktion i forhold til at forudbetale via netbankpå en vare til 4-5000,-
kbc0045
Stoker II
Stoker II
12
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13 jun 2011 16:56

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af kbc0045 »

Vi har taget kontakt til en advokat og har en bekendt der bor i tyskland så må vi jo prøve om det kan hjælpe noget.

Ja selvfølgelig er det risikabelt at overføre penge via bank men har jo gjort det til et andet tysk firma før uden problemer. Men det er jo altid nemmest at være bagklog...

Så det er okay at blive peget på fordi man har satset... Men håber ikke at det nogensinde sker for jer andre...
Senest rettet af kbc0045 15 jun 2011 18:10, rettet i alt 1 gang.
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af Tom_AT »

Det har da intet med bagklogskab at gøre. Bare ganske almindelig sund fornuft. Og at tro at fordi det går godt et sted, så gør det automatisk også et andet sted, så er man godt nok en tand for naiv.

Jeg er ikke mere pessimist end højest nødvendigt. Men som tidligere skrevet synes jeg er lidt vildt at overføre 30.000,- til et firma man intet kender til.
kbc0045
Stoker II
Stoker II
12
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13 jun 2011 16:56

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af kbc0045 »

[quote="Tom_AT » 15 Jun 2011, 18:08"]Det har da intet med bagklogskab at gøre. Bare ganske almindelig sund fornuft. Og at tro at fordi det går godt et sted, så gør det automatisk også et andet sted, så er man godt nok en tand for naiv.

Jeg er ikke mere pessimist end højest nødvendigt. Men som tidligere skrevet synes jeg er lidt vildt at overføre 30.000,- til et firma man intet kender til.

Den her er vist "møntet" på mig...
Ja det var vovet. Men firmaet syntes vi at vi havde undersøgt til bunds men jo nok ikke godt nok.
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af Tom_AT »

Du nævnte jo selv beløbet, så jeg brugte det egentlig bare som eksempel.
Det er skam ikke fordi jeg ikke føler med dig. For det må dælme være bittert at miste så mange penge. Jeg håber selvfølgelig også at i finder ud af noget med denne advokat.

Besvar