Side 5 af 6

Re: DTI Godkendelse af Multi22

: 16 jan 2008 20:13
af Troldmand.
Hej
Har forsøgt at følge tråden. Jeg må dog spørge - er det en hets mod ASM eller er det spændingen man går efter?????
Skidt da med at se den testrapport/godkendelse. Ja det mener jeg.
Problemet er jo ikke, at rapporten ikke findes, I har bare ikke fået lov til at se den.

Dobbeltmoral!!!!!!

Hvor ivrig var I for at se en fyldestgørende rapport over hvor meget din bil-motor sviner i din bil, da du købte den?????

Hvad med din plæneklipper, knallert, bådmotor og jeg kunne blive ved i dagevis, har du en testrapport over dem??? Nej vel - de er jo alle godkendte til brug så ingen bekymring, ligesom fyret.

Landmandens traktor yder 200 Hk ved ny-køb, få dage efter bliver den chip tunet og yder nu 300hk - bekymrer vi os om det, nej vel - når vi ser traktoren ud på marken med en tyk sort røgsky op af røret, tænker vi bare - den kan arbejde. Burde måske gå ind og be' om at se en godkendelse.

Hvorfor jagte en rapport over et fyr, der med garanti sviner mindre end traktoren ude på marken????
Skal en traktor tjekkes for dårlig forbrænding??????
I slipper for mere - bortset fra, at IMØ er tråden er smagløs og burde låses.
Det var så mit opstød.

Gi' gerne igen, men sidste ord herfra i denne tråd :great: .

Re: DTI Godkendelse af Multi22

: 16 jan 2008 20:27
af levi
Troldmand. skrev:Hej
Har forsøgt at følge tråden. Jeg må dog spørge - er det en hets mod ASM eller er det spændingen man går efter?????
Skidt da med at se den testrapport/godkendelse. Ja det mener jeg.
Problemet er jo ikke, at rapporten ikke findes, I har bare ikke fået lov til at se den.

Dobbeltmoral!!!!!!

Hvor ivrig var I for at se en fyldestgørende rapport over hvor meget din bil-motor sviner i din bil, da du købte den?????

Hvad med din plæneklipper, knallert, bådmotor og jeg kunne blive ved i dagevis, har du en testrapport over dem??? Nej vel - de er jo alle godkendte til brug så ingen bekymring, ligesom fyret.

Landmandens traktor yder 200 Hk ved ny-køb, få dage efter bliver den chip tunet og yder nu 300hk - bekymrer vi os om det, nej vel - når vi ser traktoren ud på marken med en tyk sort røgsky op af røret, tænker vi bare - den kan arbejde. Burde måske gå ind og be' om at se en godkendelse.

Hvorfor jagte en rapport over et fyr, der med garanti sviner mindre end traktoren ude på marken????
Skal en traktor tjekkes for dårlig forbrænding??????
I slipper for mere - bortset fra, at IMØ er tråden er smagløs og burde låses.
Det var så mit opstød.

Gi' gerne igen, men sidste ord herfra i denne tråd :great: .
Jeg syntes det er skide godt skrevet Troldmand - og du har helt ret - det er en hetz.

Dette bliver mit sidste indlæg - jeg takker af.

Ulrik slet venligst min profil, jeg som person gider ikke længere denne leg.

Re: DTI Godkendelse af Multi22

: 16 jan 2008 21:02
af Ulrik
Troldmand -> Du har da skiftet mening siden dette indlæg i samme tråd: viewtopic.php?p=21636#p21636
Dette er ikke et bil eller båd forum. Det er et stoker forum.

Hvorfor er godkendelsen så vigtig?
Primært for at få dokumenteret virkningsgraden.
Du er vel heller ikke ligeglad med hvor langt din bil kører på en liter benzin.
Hvorfor er de førnævnte bemærkninger interessante?
Det er de fordi de nævnes på side 1 og at de undlades offentliggjort.
Derudover kan du jo læse J.P.s indlæg.

En hets?
Vorherre bevares, der må være nogen et sted der føler sig trængte!!

Nej du, Stoker Pro Forum handler OGSÅ om at brugerne får de oplysninger de gerne vil have og som de har krav på.
Så kan vi lige så godt gå i dybden.


Levi -> Din profil bliver ikke slettet, men du bestemmer helt selv om du vil logge på igen.
Der er stadig et par åbne spørgsmål til dig i Kl forumet. Hvis du har glemt den vil jeg da gerne skrive dem igen.
1. Hvem har givet Kl'eren dens klassifikation. Altså hvem har udført testen?
2. Du siger virkningsgraden er 84. Du er blevet bedt om at dokumentere det - kan du det?

Alle -> Dokumentation for oplyste virkningsgrader er lige netop sagens kerne.
Det er nemt for en forhandler at slynge et tal ud. Men åbentbart sværere at dokumentere det.

Vi vil gerne have at det bliver lettere for stoker ejere at gennemskue markedet. Det sker kun ved en massiv dokumentation af produkterne.

Re: DTI Godkendelse af Multi22

: 16 jan 2008 21:24
af søren ø
skål og tak new1

Re: DTI Godkendelse af Multi22

: 16 jan 2008 21:32
af Lau
ULRIK - vær en voksen mand og fat hvad manden (Levi) skriver.

"2. Du siger virkningsgraden er 84. Du er blevet bedt om at dokumentere det - kan du det?"

Levi skriver ikke virkningsgraden er 84%, han siger der på fyrets typeskilt står det har en virkningsgrad på 84%.

Det er da nem læsning er det ikke??

Re: DTI Godkendelse af Multi22

: 16 jan 2008 21:34
af Troldmand.
Ulrik skrev:Troldmand -> Du har da skiftet mening siden dette indlæg i samme tråd: viewtopic.php?p=21636#p21636
Dette er ikke et bil eller båd forum. Det er et stoker forum.

Hvorfor er godkendelsen så vigtig?
Primært for at få dokumenteret virkningsgraden.
Du er vel heller ikke ligeglad med hvor langt din bil kører på en liter benzin.
Hvorfor er de førnævnte bemærkninger interessante?
Det er de fordi de nævnes på side 1 og at de undlades offentliggjort.
Derudover kan du jo læse J.P.s indlæg.

En hets?
Vorherre bevares, der må være nogen et sted der føler sig trængte!!

Nej du, Stoker Pro Forum handler OGSÅ om at brugerne får de oplysninger de gerne vil have og som de har krav på.
Så kan vi lige så godt gå i dybden.


Levi -> Din profil bliver ikke slettet, men du bestemmer helt selv om du vil logge på igen.
Der er stadig et par åbne spørgsmål til dig i Kl forumet. Hvis du har glemt den vil jeg da gerne skrive dem igen.
1. Hvem har givet Kl'eren dens klassifikation. Altså hvem har udført testen?
2. Du siger virkningsgraden er 84. Du er blevet bedt om at dokumentere det - kan du det?

Alle -> Dokumentation for oplyste virkningsgrader er lige netop sagens kerne.
Det er nemt for en forhandler at slynge et tal ud. Men åbentbart sværere at dokumentere det.

Vi vil gerne have at det bliver lettere for stoker ejere at gennemskue markedet. Det sker kun ved en massiv dokumentation af produkterne.
Hej.
Den svarer jeg så lige på.
Ulrik - som jeg læser det nu, er det nu dig, der føre leen.

Mit indlæg for længe siden gik på Kedlen.

Citat:

"Men - er det ikke mest Viadrusen der er tale om, at der mangler information om(kedlen)???"

Det er blevet besvaret forlængst - ikke bare her. Så.... den er ude af verdenen.

Citat : Ulrik.

"Du er vel heller ikke ligeglad med hvor langt din bil kører på en liter benzin"

Næ... det er jeg ikke, men hvor mange spørger efter hvor meget den liter benzin sviner, i forhold til den energi der er i den?????

Citat: Ulrik

"""En hets?
Vorherre bevares, der må være nogen et sted der føler sig trængte!!"""

Hvem jagter du???? ASM??

Gå I dybden - hvem er "VI" ?? Synes lige at have læst, at en kapacitet er sprunget fra.

Re: DTI Godkendelse af Multi22

: 16 jan 2008 21:41
af Ulrik
Lau skrev:ULRIK - vær en voksen mand og fat hvad manden (Levi) skriver.

"2. Du siger virkningsgraden er 84. Du er blevet bedt om at dokumentere det - kan du det?"

Levi skriver ikke virkningsgraden er 84%, han siger der på fyrets typeskilt står det har en virkningsgrad på 84%.

Det er da nem læsning er det ikke??
Jo, det er bestemt nem læsning.
Jeg har svært ved at se forskellen Lau??
Om han siger at virkningsgraden er 84 eller siger at der på typeskiltet står at den er 84, går da ud på det samme?!?
Levi forhandler Kl stokere på bør kunne dokumentere BÅDE hvem der har lavet denne test og dokumentere virkningsgraden.

Re: DTI Godkendelse af Multi22

: 16 jan 2008 21:48
af Ulrik
Troldmand. skrev: Hej.
Den svarer jeg så lige på.
Ulrik - som jeg læser det nu, er det nu dig, der føre leen.

Mit indlæg for længe siden gik på Kedlen.

Citat:

"Men - er det ikke mest Viadrusen der er tale om, at der mangler information om(kedlen)???"

Det er blevet besvaret forlængst - ikke bare her. Så.... den er ude af verdenen.

Citat : Ulrik.

"Du er vel heller ikke ligeglad med hvor langt din bil kører på en liter benzin"

Næ... det er jeg ikke, men hvor mange spørger efter hvor meget den liter benzin sviner, i forhold til den energi der er i den?????

Citat: Ulrik

"""En hets?
Vorherre bevares, der må være nogen et sted der føler sig trængte!!"""

Hvem jagter du???? ASM??

Gå I dybden - hvem er "VI" ?? Synes lige at have læst, at en kapacitet er sprunget fra.
Fører leen? Hvem er det der bliver "slagtet"?
Jeg beder om noget dokumentation på forskellige oplysninger.
Dokumentation på førnævnte bemærkninger til AMS godkendelse af multi22
+ de tidligere nævnte af Levi.
Hvordan kan det lige være at føre leen?

Det kan det da kun være hvis disse oplysninger er skadelige for dem og det er det kun hvis de ikke har rent mel i posen.
Så jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med den påstand?

Re: DTI Godkendelse af Multi22

: 16 jan 2008 21:56
af Ole S.
Hej

Jeg ved ikke, hvorfor du blir ved Ulrik. Du skriver selv:
"Dokumentation for oplyste virkningsgrader er lige netop sagens kerne."

AMS har ydet en service at offentligøre en test som GIVER dig disse tal, om der så mangler nogle sider, kan da være dig ligemeget. De er ikke forpligtiget til at ligge disse tal på nettet, men det har de gjort, som en service til alle Multi brugere.

Re: DTI Godkendelse af Multi22

: 16 jan 2008 22:04
af Ulrik
Ole S. skrev:Hej

Jeg ved ikke, hvorfor du blir ved Ulrik. Du skriver selv:
"Dokumentation for oplyste virkningsgrader er lige netop sagens kerne."

AMS har ydet en service at offentligøre en test som GIVER dig disse tal, om der så mangler nogle sider, kan da være dig ligemeget. De er ikke forpligtiget til at ligge disse tal på nettet, men det har de gjort, som en service til alle Multi brugere.
Hej Ole

Jeg må jo blive ved så længe folk stille spørgsmålstegn ved det jeg skriver og spørger hvorfor det er så vigtigt.

Endnu engang må jeg henvise til J.P.s indlæg her: viewtopic.php?p=21778#p21778
Jeg mener stadig de manglende bemærkninger ville være interessant.

Det mener du ikke og det skal du bestemt også have lov til.