Side 5 af 8

Ny bil... Men hvilken....

: 05 apr 2013 22:56
af Knaldperlen
Ha ha ha... Hold da kæft hvor noget grimt cigarkasse træ den er plastret til med... Så skal jeg bare have en blød kasket, en afgnavet cerut og et sæt seler. Så er der dømt 100% morfar!

Ny bil... Men hvilken....

: 05 apr 2013 22:58
af Knaldperlen
Bigfoot skrev:De fejl der har været ved VW's DSG gear, skyldtes et manglende serviceinterval fra fabrikken. Man mente åbenbart at det var vedligeholdelsesfrit.... man tog fejl, meget fejl.
Efter de er kommet på 60.000 km interval, er der intet på dem længere.

Ja det er pisse fedt at køre med, rigtig fedt endda. Men det koster dælme kassen at anskaffe, og det tærer også på økonomien i køretøjet.
240.000 for en 2010 mondeo med 140 hk diesel og aut gear....

Det er vel ikke så galt?

Ny bil... Men hvilken....

: 05 apr 2013 22:58
af Bigfoot
Tom_AT skrev:
Hånden på hjertet, er det noget du har personlig erfaring med, eller bare en holdning?

Jeg spørger fordi Mercedes generelt har ry for at lave vel nok de stærkeste dieselmotorer på markedet. Om der er hold i det aner jeg ikke, da jeg ingen erfaring har med det selv. Men det er vel ikke helt uden grund at en relativt gammel bil med så mange km på bagen stadig kan koste det de koster?
det har jeg skam mine erfaringer med..... det var engang sådan. Ikke længere.
Kender en større taxavognmand, der simpelthen gik fra mercedes, og solgte de resterende biler ud, med et gevaldigt tab, da vedligeholdelsen var over skyerne på dem.... mekanikken er ikke hvad den har været i dem.

Du oplever bedre driftsikkerhed ved væsentligt billigere biler i dag.

Men grunden til at mercedes stadig holder fast i deres "driftsikre" tilstande, er jo også at det er bygget på samme princip som en trabant... gammeldags, men virksomt. Det er ikke der du ser moderne løsninger eller funktioner i mekanikken da. Dem skal du lede længe efter. Det er også derfor at den går så lidt på literen, den i linket.
Selv en toureq bluemotion går længere på literen end den der...

Ny bil... Men hvilken....

: 05 apr 2013 22:59
af Tom_AT
Knaldperlen skrev: 240.000 for en 2010 mondeo med 140 hk diesel og aut gear....

Det er vel ikke så galt?

Hvor mange km ?
Umiddelbart lyder det ikke galt. Men hvorfor ikke overveje en med lidt mere spræl i, nu du er igang? :)

Ny bil... Men hvilken....

: 05 apr 2013 23:03
af BWJ
Bigfoot skrev:
så kan du ligeså godt købe en gammel grå ferguson... teknikken er grundlagt nogenlunde samtidigt.... og så har den da kørt ALT for meget. Og drop nu det der med at den kan køre meget langt, for det er jo en mercedes, det holder ikke.... slet ikke.

Du får bare ikke valuta for pengene i en mercedes.... overhovedet ikke.
Det er en af de billigste biler at holde kørende, hvis du ser på MB forum vil du opdage at MANGE uden problemer har kørt over > ½ mill. km.
Mon ikke der er en grund til, at dem er er afhængige af sikker drift, vognmænd og ambulancer mfl. kører MB ?

Ny bil... Men hvilken....

: 05 apr 2013 23:04
af Tom_AT
Bigfoot skrev:
det har jeg skam mine erfaringer med..... det var engang sådan. Ikke længere.
Kender en større taxavognmand, der simpelthen gik fra mercedes, og solgte de resterende biler ud, med et gevaldigt tab, da vedligeholdelsen var over skyerne på dem.... mekanikken er ikke hvad den har været i dem.

Du oplever bedre driftsikkerhed ved væsentligt billigere biler i dag.

Men grunden til at mercedes stadig holder fast i deres "driftsikre" tilstande, er jo også at det er bygget på samme princip som en trabant... gammeldags, men virksomt. Det er ikke der du ser moderne løsninger eller funktioner i mekanikken da. Dem skal du lede længe efter. Det er også derfor at den går så lidt på literen, den i linket.
Selv en toureq bluemotion går længere på literen end den der...
Det giver selvfølgelig mening det du skriver :)
Men det må unægteligvis være på deres almindelige modeller at det forholder sig således, altså med gammel teknologi.

Deres større motorer bruges jo i en del pænt hurtige sportsvogne og racerbiler. Og de rigtigt dyre Mercedes'er synes jeg umiddelbart ikke mangler noget i moderne teknologi :)

Jeg kunne fx sagtens nøjes med sådan en her:
Billede

Ny bil... Men hvilken....

: 05 apr 2013 23:06
af Knaldperlen
Tom_AT skrev:

Hvor mange km ?
Umiddelbart lyder det ikke galt. Men hvorfor ikke overveje en med lidt mere spræl i, nu du er igang? :)
Mener det var omkring 120.000km

Ny bil... Men hvilken....

: 05 apr 2013 23:16
af Tom_AT
Jeg ved godt du skal have diesel, men ingen du gør noget, så prøv lige en 2.0 SCTI, bare lige for at prøve. Den går godt :)

Jeg synes umiddelbart 120.000 lyder af lidt meget. Er det en titanium? Jeg kiggede på en Mondeo st.car fra 2009 sidste år. Trend med navigation. 2,0 TDCI 102.000 km. rigtig pæn og velholdt. Pris 210.000,-

Man skal huske på at hvad Mondeo angår, er forskellen på udstyrsniveau fra Trend til Titanium er ikke så stor som i fx Focus, hvor man får en hel del mere udstyr hvis man vælger Titanium. Så mest for pengene tænker jeg næsten er en Trend, eller Trend Collection. Men køb noget der har gået under 100.000 km. Det må være muligt at finde.

Ny bil... Men hvilken....

: 06 apr 2013 07:57
af thy
mener der er 60.000 mellem olieskift på gearkasserne,hvis det over holdes er de ganske stabile..

der er da skiftet et par stykker på garenti.Men ikke flere end andre modeller(alm gear).. det er så vidt jeg ved med faste svinghjul..

største fordel er at med powershift kører den lige så langt på litern som alm gear..

min er med rigtig automatgear og smider 3km per liter på den konto...

Ny bil... Men hvilken....

: 06 apr 2013 19:38
af pejle
Har både powershift og DSG i garagen, bliver nød til at sige at der vinder DSG i både alm. Og presset kørsel.