Totalskadet bil?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
17
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Totalskadet bil?

Indlæg af Jobak »

Brandsen » 16 Feb 2012, 18:41 skrev:Halløj i forum,

Synes den oprindelige pointe fra Ulrik er gået lidt tabt.

Har selv en tusse SAAB 900 som 3.die bil i familien, og den årgans og km-stand sælges i Den Blå Avis
for 4.000-5.000. Men, den har altså 4 fine dæk, nyt batteri, nye styrekugler, og ikke mindst
holder den syn i 1 1/2 år endnu, så brugsværdien for os er langt langt højere end brugtvogns prisen.

Jeg ville sådan set blive sur, hvis den blev totalskadet, og jeg kun fik 5.000 for den.....

Tror det var den pointe Ulrik oprindeligt var ude efter.
Det er da også lige nøjagtig det, vi prøver på at fortælle.

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.

Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
16
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

Totalskadet bil?

Indlæg af Emborg41 »

Landlyst » 18 Feb 2012, 09:16 skrev:De ka sagtens lave det der så du ikke ka se det.... Men det er bedst på mærkeværkstedet da de har de orginale foreskrifter og materialer...

Jeg blev ramt i siden af vores berlingo, begge døre og bagskærmen... Bagskærmen er så i et med taget, så jeg var egentligt sikker på at den blev totalskadet, men de lavede det. Det var så peogeot der lavede det, da det var fordelsværksted så der var lånebil :great: Og berlingo/partner er jo det samme... icon_cheesygrin.gif De skar bagskærmen over ca midt på stoplen og svejsede nyt i og malede det.... Og selv om han fortalte mig nøjagtigt hvor samlingen er, så ka jeg IKKE se det :shock: :shock: Og tro mig jeg var dælme skeptisk og kritisk.... Men må lade dem at det er skisme iorden... :great: Det hele er så lavet nøjagtigt som på fabrikken, flushmidler og svejsingerne... Ikke noget med en gang co2...

Gjorde det ikke ondt :toofunny: :toofunny: :toofunny:
svbech
Stoker V
Stoker V
16
Indlæg: 183
Tilmeldt: 04 jan 2008 07:43
Mit fyr: Scotte 16kw - Tassco med oliefyr
Areal: 290
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Årligt forbrug: 8-9 ton

Totalskadet bil?

Indlæg af svbech »

For år tilbage havde vi en gammel slidt Nissan 240L som vi egentligt var glade for, kørte godt og selv om den ikke var for køn så var den mekanisk sund, og i orden, da den blev skadet startede taksator med at sige at sådan en gammel bil ville vi jo ikke få mange basseøre for hvis vi skulle sælge den.. og han bød os 8.000,- kr

Her til svarede jeg at det jo ikke var vores plan, men at vi havde holdt bilen i stand med dæk, bremser, olie osv, efter at den skulle have tjent os i mange år endnu. nu skulle vi så ud og finde en ny bil der kunne det samme, samme stand osv.
Hertil svarer taksator at vi sikkert kunne finde en gammel golf for 10-11.000,- i DBA og bød os 12.000,-

Men jeg havde aldeles ikke tænkt mig at købe en afdanket Golf af en hundehandler i Smørrum Nedre, og erindrede ham om at takseringspriserne er baseret på forhandlerpriser, idet jeg som køber af en erstatningsbil jo skal have en vis sikkerhed i mit køb.

Samtalen bølgede frem og tilbage i 45 min. til sidst endte vi med at få 22.000,- for vores gamle bil.

Sååe derfor ladvære med at tage deres første bud, og regn med at de pris eksempler de kommer med er fra Ærlige Hassans Brugtebiler.
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Totalskadet bil?

Indlæg af Landlyst »

Emborg41 » 18 Feb 2012, 11:15 skrev:
Gjorde det ikke ondt :toofunny: :toofunny: :toofunny:
Jow var også inde til observation for hjernerystelse (Ja har så lægens ord for at der ER noget der inde! ) icon_cheesygrin.gif Fra den ramte til vi holdt stille ka jeg ikke huske... Tror jeg knaldede hovedet i sideruden....
Oleslarsen
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17 feb 2012 20:38
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 144
Brændsel: Olie, lidt endnu
Fremviser gerne i postnummer: 7850
Årligt forbrug: 2500 L

Totalskadet bil?

Indlæg af Oleslarsen »

Den må altid rettes op hvis det kan gøres under 25.000.

Besvar