Side 5 af 7

Ny bil til under 100K

: 23 jan 2012 13:02
af Flemming DJ
Ja, ellers skulle det være forbudt at sælge elbiler i det her saltindsmurte land. :twisted:

Ny bil til under 100K

: 23 jan 2012 13:12
af Emborg41
Hej

Ja en elbil lyder godt, MEN prøv at checke hvor lang tid batterierne holder og hvad det vil koste at skifte dem.


Peter

Ny bil til under 100K

: 23 jan 2012 14:12
af Erik2
Krydolph » 23 Jan 2012, 09:52 skrev:ja regner ikke med den går død på de 50 km, den står trodsalt til 180 i rækkevidde :D Så man kan nøjes med at tanke el hver anden dag, eller 3. hvis man kører pænt!

en undervogns behandling gør meget ved det rust halløj, det kan en elbil vel også få!
Prøv at se på f.ex. Ingeniøren med folk der haft elbiler på prøve, og gang på gang er strandet, fordi rækkevidden var langt kortere end opgivet. Man skal generelt lade hver eneste gang det er muligt.

Ny bil til under 100K

: 23 jan 2012 17:02
af Zarge
Har stadig ikke forstået hvorfor alle folk tar som en selvfølge at de kan "tanke" deres elbil på jobbet... (selvom vi ser bort fra det rent praktiske med stikkontakter ol.) Så er det vel de færeste der må tanke bilen på firmakortet... Hvorfor skulle de så må via strømmen...

Ny bil til under 100K

: 24 jan 2012 06:26
af Erik2
Zarge » 23 Jan 2012, 17:02 skrev:Har stadig ikke forstået hvorfor alle folk tar som en selvfølge at de kan "tanke" deres elbil på jobbet... (selvom vi ser bort fra det rent praktiske med stikkontakter ol.) Så er det vel de færeste der må tanke bilen på firmakortet... Hvorfor skulle de så må via strømmen...
Det er fordi de grønflippere der elsker elbiler arbejder på grønne arbejdspladser, hvor de skriver rapporter til nogle andre grønflippere, i et lukket system der kører på offentlige midler, uden kontakt med omverdenen.

På sådanne arbejdspladser vil elbiler naturligvis "tanke" gratis.

Ny bil til under 100K

: 24 jan 2012 09:45
af timkenneth
Erik2 » 24 Jan 2012, 06:26 skrev: Det er fordi de grønflippere der elsker elbiler arbejder på grønne arbejdspladser, hvor de skriver rapporter til nogle andre grønflippere, i et lukket system der kører på offentlige midler, uden kontakt med omverdenen.

På sådanne arbejdspladser vil elbiler naturligvis "tanke" gratis.
haha hørt.

det der elhalløj tror jeg heller ikke en skid på, det er der for store olieinteresser i verden til. og når jeg skal til gardasøen med min 1500 kg's campingvogn gider jeg sq ikke tanke strøm for hver 5 km.

Ny bil til under 100K

: 24 jan 2012 09:56
af majland
Vi skal bare have omgifterne lagt om så man ikke bliver straffet af en køre i en hybrid i forhold til en ren el. Mhs til campingvognen så kunne den jo fint have en generator indbygget således at den kan levere power nok til at ekvipagen når gardasøen i fin stil...

For de mange der pendler under 100km/dagen er el jo oplagt - hvis der lige var en nem løsning på at besøge moster Olga i weekenden ...

Specielt for dem der pendler i/omkring storbyerne hvor emissionen af skadelige partikler er et problem.

Vores store bil kører typisk ikke mere end 50-75km på hverdage. Den lile kører ikke hver dag men så til gengæld mindst et par hundrede km når den kommer afsted (og uden mulighed for at lade før den er hjemme igen et par dage senere).

Så den store ville godt kunne være en elbil - men har så blot brug for at være en hybrid ahs til de ture der ikke kan klares på el...

Det er ikke prismæssigt attraktivt for tiden så begge biler er blandt de mest brændstoføkonomiske i deres respektive klasser.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/460587.html
http://www.spritmonitor.de/en/detail/331803.html

Ny bil til under 100K

: 24 jan 2012 10:11
af Emborg41
Er det ikke lidt tankevækkende :shock:

En EL-bil er miljørigtig, men EL-opvarmning i et hus er fy-fy.

Det må være fordi at man kun bruger EL produkseret fra vindmøller til at oplade sin bil, men EL fra kulkraftværker til opvarmning :roll:

Peter

Ny bil til under 100K

: 24 jan 2012 11:22
af Bigfoot
Emborg41 » 24 Jan 2012, 10:11 skrev:Er det ikke lidt tankevækkende :shock:

En EL-bil er miljørigtig, men EL-opvarmning i et hus er fy-fy.

Det må være fordi at man kun bruger EL produkseret fra vindmøller til at oplade sin bil, men EL fra kulkraftværker til opvarmning :roll:

Peter
og jordvarme roser man op over skyerne???? :roll: :roll:

Andre end mig der synes det er iøjefaldende, at DONG har så meget at skulle have sagt i regeringen?

Ny bil til under 100K

: 24 jan 2012 12:45
af Flemming DJ
Nu er elvarme vel ikke som sådan fy-fy, bare dyrt! :roll:

Jordvarme er jo også elvarme, bare med en bedre COP - og det lader da til at være det nye mantra i regeringskredse...

Så kan man jo som forbruger vælge at betale lidt ekstra for grøn strøm, og den langsigtede intention er jo så god nok: at gå fra fossile brændsler til vedvarende - så jeg tror da, vi ser frem mod et større strømforbrug på samfundsplan, endda også til opvarmning, når vi kommer der til. Og det er jo et område, enhver siddende regering kan styre nemt og effektivt med love og afgifter.

Den ligger da lige til højrebenet, regeringsmæssigt - måske er det derfor, de elsker strøm? Og fjernvarme, som er lige så nemt at regulere.

Os pille- og træmisbrugere er jo nogle værre cowboys, som ikke er helt så nemme at styre. :wink:

M.h.t. elbiler, så er "brændstoføkonomien" vel stadig noget lavere pr. kørt km med el fremfor diesel og (puhada) benzin? Hvis vi lige glemmer, batteripakken har en begrænset holdbarhed og medfølgende udgifter.