ahh, det vidste jeg egentlig ikke var en variant og hvorfor, nu ved jeg det så.. .Så din HEV ligger tættere på min PHEV, da du også kan køre på el alene, og ikke kun bruge el delen som hjælpe motor Fedt, der må da ligge noget besparende i det.
Ny bil. Men hvilken.
Re: Ny bil. Men hvilken.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny bil. Men hvilken.
Først den 23 eller 24.John Skov Jensen skrev: ↑12 okt 2020 19:32 Jammen den bliver da spændene at følge her på fora
Har du fået den?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Re: Ny bil. Men hvilken.
Du skriver manuel gear med 150hk, og så skriver du automatgear kommer du til at holde af? fås den i 2 varianter med hev?
Lintz skrev: ↑12 okt 2020 19:29 Nu må folk fuldstændig selv om hvad de har lyst til at ofre på deres biler men jeg nægter simpelthen at give så mange penge for en bil.
Så det blev så en 150 hk med manuel gear - En drøm af en motor med masser af bundtræk. Bilen har måske et lidt kedelig design og betragtes nok mere som en familiecontainer - Har også 7 sæder.
Jeg mener min fætters er DCT med paddleshift, og semi-manuel gear, nok mest automat? Er det hvad du mener?
Senest rettet af pendec 12 okt 2020 19:44, rettet i alt 1 gang.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny bil. Men hvilken.
Den skulle kunne køre på el alene - Ja.
Nu nævnte du tidligere "Mildhybrid" - Der er mange nye ord der skal læres.
Jeg har fået at vide at en "Mildhydrid" ikke har en elmoter med det er simpelthen en lidt kraftigere generator som sidder på den. Der kan man så vende strømmen - Som man gør ved "Start-stop" funktionen. Her bliver den bare ved med at trække bilen og hjælper derved brænstofmotoren med lidt newtonmeter.
På en HEV sider der en elmotor på gearkassen (Det gør det på Kona, ved ikke om det er sådan på alle mærker) og den har så en kraftigere batteri end på en mildhybrid så den derved kan køre på ren el hvis man ønsker det - Et par og 40 km.
Ellers kører den helt automatisk og finder selv ud af om den skal slukke for motor eller om der er behov for den.
Den lader selvfølgelig via motor samt nedbremsninger.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
- Bigfoot
- Stoker XIX
- 13
- Indlæg: 5100
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Har takket: 9 gange
- Blevet takket: 200 gange
Re: Ny bil. Men hvilken.
hov vi står i modsatte ende af camping helvedet.... vi vil have en køjevogn og har en 495'er knaus med fransk seng.....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny bil. Men hvilken.
Ja - ok. Det kan måske misforståes lidt. Den første del omhandlede da vi købte 5008 - Ville gerne have en 167 hk med automatgear men det blev til 150 hk med manuel.
Hyundai Kona kommer med 6 trins DSG gear - Altså automatisk med dobbeltkobling. Der er også paddelshift ved rattet.
Motoren er en 105 hk 4 cyl 1,6 benzin. Og elmotor yder 41 hk tror jeg det er.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny bil. Men hvilken.
OKAY - Den må vi evt. tage i en anden tråd .
Det har nok ingen Jav-værk går jeg ud fra.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
- Dunas
- Stoker XIV
- 14
- Indlæg: 989
- Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
- Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
- Areal: 153
- Brændsel: 6 mm træpiller
- Årligt forbrug: 4 tons
- Har takket: 53 gange
- Blevet takket: 126 gange
Re: Ny bil. Men hvilken.
Jeg har haft en Hyundai Getz, det var et rigtig godt bekendtskab. Du har også 5 års fabriksgaranti med en HyundaiLintz skrev: ↑12 okt 2020 19:29 Som Duas så korrekt skriver blev det simpelthen til en Koreaner.
Hyundai Kona 1,6 HEV Advance +1st Edition .
- Og hvorfor det.
Tja - Allerede da vi skulle have skiftet vores 307 SW ville jeg gerne prøve et andet mærke men konen ville helst have Peugeot igen så vi fandt denne 5008 med ca 18 mdr på bagen dengang.
Egentlig - Når det nu skulle være Peugeot - ville jeg gerne 5008 med automatgear og 167 hk, men så var vi oppe i en startpris på ca 430.000 - I 2014.
Nu må folk fuldstændig selv om hvad de har lyst til at ofre på deres biler men jeg nægter simpelthen at give så mange penge for en bil.
Så det blev så en 150 hk med manuel gear - En drøm af en motor med masser af bundtræk. Bilen har måske et lidt kedelig design og betragtes nok mere som en familiecontainer - Har også 7 sæder.
Denne gang var konen mere opsat på at skifte til andet mærke - Gerne lidt mindre.
Jeg har haft lidt de samme tanker som John Skov luftede i sin tråd med ny bil ang. dieselbiler. Allerede nu bliver de gamle gulplade diesel jagtet hvad angår kørsel i byer samt milijø-afgiften er noget højere - Så denne gang skulle det ikke være diesel selv om jeg mest er til det.
Ren el - Nej tak. Kort og godt.
Vi har ikke et fast kørselmønster hvilket gør som jeg kender til det at det aldrig kan betale sig at have en eller anden form for ladestation derhjemme med et fast abb.
Nogle gange kører bilen måske kun 40 - 50 km i weekenden, andre gange er hun måske 2 gange i Aalborg på en uge.
- Og så kender jeg min bedre halvdel godt nok til at vide at det stik kommer nok ikke i når hun kommer hjem - Så derfor Hev Hybrid.
Jeg kunne jo selvfølgelig bare have valgt en ganske alm benzinbil så men syntes det kunne være en smule interessant at prøve dette system.
Jeg havde en klar holdning om at det var max 300.000 sådan en øse måtte koste og kunne godt få en Kona med en del udstyr og træk til de penge. Det viste sig så at forhandler ville give lidt mere end jeg havde regnet med for vores 5008 - Skal vi bare sige at den så lidt træt ud udvendig som indvendig.
Vi tænkte lidt over det og fik ham så til at lave et tilbud på en Kona med alt det udstyr der faktisk kunne proppes ind i den. Derved røg prisen så lidt over de 300K .
En klar fordel ved skiftet er at der er en besparelse på godt 7000 årligt bare på afgift samt forsikring.
Bliver jeg glad eller skuffet over at komme ind i en Koreaner - Jeg aner det simpelthen ikke. Min gamle motor kommer jeg til at savne - Automatgearet ved jeg at jeg kommer til at holde af.
Udstyrslisten bliver noget af en godnatlæsning tror jeg.
Tvivler på du bliver skuffet, Hyundai er en Sydkoreansk Toyota...
Om bilen så lever op til dine forventning mht. køre comfort og brændstof økonomi må tiden vise.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny bil. Men hvilken.
Rent firmamæssigt er jeg nu igang med den 4. Ford C-max og vil sige at den minder meget om den størrelsemæssigt når man sidder inde i den.Dunas skrev: ↑12 okt 2020 19:52 Jeg har haft en Hyundai Getz, det var et rigtig godt bekendtskab. Du har også 5 års fabriksgaranti med en Hyundai
Tvivler på du bliver skuffet, Hyundai er en Sydkoreansk Toyota...
Om bilen så lever op til dine forventning mht. køre comfort og brændstof økonomi må tiden vise.
Selv om jeg måske ikke er specielt Ford-fan kan jeg nu godt lide den model - Konen mente vi skulle have sådan en men da den ikke sælges mere i Europa var det et No-go.
Brændstof-økonomi - Selvfølgelig betyder det noget men jeg har altid haft det sådan at den skal have det saft den behøver. Jeg ville aldrig gå ud at købe en bil der måske kun går 6 km/l men heller ikke søge en der går 33 km/l.
Om den kører 18 - 20 eller måske 22 tager jeg ikke så tungt. Men nu får vi se. Det skal da nok måles lidt på i starten men ellers tror jeg bare det går lidt i glemmebogen som tiden går.
Skal jeg sige noget tror jeg den bliver tørstig med campingvogn bagefter men da vi kører max 500 km årlig med den betyder det "nada" - Vidste jeg at jeg skulle til syditalien hvert år med sådan en på slæb valgte jeg nok noget andet bil-værk.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Stoker XIX
- 12
- Indlæg: 5485
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 407 gange
- Blevet takket: 425 gange
Re: Ny bil. Men hvilken.
Har haft mange forskellige bil mærker, men efter en usandsynlig fejlbehæftedet Citroen C3. Røg jeg på en ny Kia Ceed fra 2006, og efter et på år; en brugt Kia Picanto fra 2004.
Kim Ceed'en sled bagdæk skæve. Og Kia udviste enorm uvije mod at udbedre problemet. Men bortset fra det, var der aldrig problemer med noget. Som i overhovedet ingen problemer med nogen af bilerne ( bortset fra at Ceed'en havde lidt tynd lak, og fik mange stenslag) og selv sliddele holdt enormt længe. Ceed'en fik nye klodser ved 90.000 km, og nye skiver ved 180.000 km. Ellers brugte jeg 0 kr på andet end olie og filtere, indtil jeg solgte den ved 250.000 km. Pikanto'en gav jeg 45.000 for da den var 3 år gammel, og solgte den for 20000 da den var 10 år. Den havde kostet mig nye bagkalibre bag. Skiver/klodser en gang, samt en ny benzinpumpe.
PGA af Kia's modvilje mod at udbedre problemet med bagtøjet, valgte jeg en 3 år gammel Hyundai i30 til 115.000, samt en ny Hyundai i10 som mine næste biler. I30'ern har jeg nu kørt 120.000 i/ den har kørt 180.000 km. Jeg har skiftet skiver en gang, og klodser 2 gange. Ellers kun filtre og olie. Samt en software opgradering af radioen.
I10'eren har kørt 120000. Den har kun fået skiftet klodser. Den havde en vinduessprosse der rustede, der blev skiftet på garentien. Ellers 0 fejl.
Fordelen ved Kia, er 7 års garanti, et (ofte) flottere design, og flottere kabine ( og ofte mere udstyr) og PGA af dette; en bedre gensalgsværdi.
Hyundai er (ofte) billigere at købe brugt, har bedre kundeservice ved garentisager/reklamation. Jeg har ikke haft problemer med lakskader/stenslag på Hyundai'er. Om det er mærket, eller bare en generel forbedring, ved jeg ikke.
Men jeg ved at du med al sandsynlighed få en bil med 0% bøvl.
Tillykke med den
Ps. Så du DR2 /Nikolaj Sinne med elbiler?
Kim Ceed'en sled bagdæk skæve. Og Kia udviste enorm uvije mod at udbedre problemet. Men bortset fra det, var der aldrig problemer med noget. Som i overhovedet ingen problemer med nogen af bilerne ( bortset fra at Ceed'en havde lidt tynd lak, og fik mange stenslag) og selv sliddele holdt enormt længe. Ceed'en fik nye klodser ved 90.000 km, og nye skiver ved 180.000 km. Ellers brugte jeg 0 kr på andet end olie og filtere, indtil jeg solgte den ved 250.000 km. Pikanto'en gav jeg 45.000 for da den var 3 år gammel, og solgte den for 20000 da den var 10 år. Den havde kostet mig nye bagkalibre bag. Skiver/klodser en gang, samt en ny benzinpumpe.
PGA af Kia's modvilje mod at udbedre problemet med bagtøjet, valgte jeg en 3 år gammel Hyundai i30 til 115.000, samt en ny Hyundai i10 som mine næste biler. I30'ern har jeg nu kørt 120.000 i/ den har kørt 180.000 km. Jeg har skiftet skiver en gang, og klodser 2 gange. Ellers kun filtre og olie. Samt en software opgradering af radioen.
I10'eren har kørt 120000. Den har kun fået skiftet klodser. Den havde en vinduessprosse der rustede, der blev skiftet på garentien. Ellers 0 fejl.
Fordelen ved Kia, er 7 års garanti, et (ofte) flottere design, og flottere kabine ( og ofte mere udstyr) og PGA af dette; en bedre gensalgsværdi.
Hyundai er (ofte) billigere at købe brugt, har bedre kundeservice ved garentisager/reklamation. Jeg har ikke haft problemer med lakskader/stenslag på Hyundai'er. Om det er mærket, eller bare en generel forbedring, ved jeg ikke.
Men jeg ved at du med al sandsynlighed få en bil med 0% bøvl.
Tillykke med den
Ps. Så du DR2 /Nikolaj Sinne med elbiler?