Vi ønsker os et nyt fotografiapparat. Gode råd søges.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
pendec

Re: Vi ønsker os et nyt fotografiapparat. Gode råd søges.

Indlæg af pendec »

calle skrev: 29 dec 2018 17:45 Jeg vælger ofte en nem løsning, når jeg skal beskære et billede. Jeg zoomer ind til den ønskede størrelse, tager et skærmprint, og gemmer det redigerede billede i mit arkiv. Det virker sindssygt dårligt ifht. billedkvaliteten.

Mvh new10 new11 new17 new3
Lige præcis dette, håber vi så ikke du forsøger med dit nye kamera og de typer linser, så går der rigtig noget meget spildt, også på pengepungen.

Udover det, tillykke med de nye fund, har selv lidt linse guf dog kun macro og 18-55 men har haft det i mange år.

calle

Re: Vi ønsker os et nyt fotografiapparat. Gode råd søges.

Indlæg af calle »

Yes. Det er en 18-135 USM nano, der er monteret. Det var et kit. Du bliver tæppebombet med spørgsmål her hen over julen Big. Der er eddermame mange knapper på de dersens sager :shock:

Apropos beskæring, så var en kollega der nævnte noget med at tage billederne i RAW format. Det skulle give nogen gode redigeringsmuligheder new15 Inden han havde talt færdig, var jeg allerede så småt igang med at planlægge en smut forbi psykiatrisk skadestue :shock:

I får travlt kære StokerPro frænder icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen Calle
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Vi ønsker os et nyt fotografiapparat. Gode råd søges.

Indlæg af Bigfoot »

calle skrev: 02 dec 2019 16:53 Yes. Det er en 18-135 USM nano, der er monteret. Det var et kit. Du bliver tæppebombet med spørgsmål her hen over julen Big. Der er eddermame mange knapper på de dersens sager :shock:

Apropos beskæring, så var en kollega der nævnte noget med at tage billederne i RAW format. Det skulle give nogen gode redigeringsmuligheder new15 Inden han havde talt færdig, var jeg allerede så småt igang med at planlægge en smut forbi psykiatrisk skadestue :shock:

I får travlt kære StokerPro frænder icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen Calle
hvis du ikke magter en større redigerings opgave igennem photoshop eller lightroom, så hold dig langt langt væk fra RAW format.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Vi ønsker os et nyt fotografiapparat. Gode råd søges.

Indlæg af Bigfoot »

calle skrev: 02 dec 2019 16:53 Yes. Det er en 18-135 USM nano, der er monteret. Det var et kit. Du bliver tæppebombet med spørgsmål her hen over julen Big. Der er eddermame mange knapper på de dersens sager :shock:

I får travlt kære StokerPro frænder icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen Calle
Du siger bare til :great:
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Besvar