55-65" smart TV

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
pendec

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af pendec »

dannidines skrev:Og hvad betyder det i grunden, HD og UHD, sådan rent visuelt...?
Billede
Som billedet viser, så får du 4x flere detaljer i billede på 4K UHD ift gammelt 1080p/FullHD .

Opskalering kan være fint men som tidligere nævnt , så bliver SD materiale ikke bedre på FullHD skærm idag, så jo, det fungerer men optagelser i UHD, bliver bare det bedre, og netflix selvom det ikke er ægte UHD, så er bitrate (hvor mange data brugt på komprimering af billede data) højere på de programmer de nævner 4K ved.

Du kan bare kikke tilbage på tv udsendelser, som er optaget før eller omkring 2000, Barnaby er et eksempel, så kan du godt se billede er lidt grumset. Et opskaleret tv billede bliver ikke bedre på stor skærm, derimod ringere, når du tydligere kan se de gamle billeder og deres kvalitet de er lavet i. Man køber så nok ikke 65" for at se gamle programer men for at se nye og glædes lidt mere over den oplevelse, når det nu skal være.

dannidines

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af dannidines »

god forklaring, og fin visualisering af 4 x HD kvalitet ved UHD... Tak Pendec
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af Tom_AT »

https://www.google.com/intl/da_dk/chrom ... mecast.com

Man kan i øvrigt, hvis man skal lege lidt med sit nye 4K UHD HDR SUHD OLED Uber gejl nye TV prøve at kigge 4k Demo videoer på Youtube. Det er lidt noget andet en 4k på netflix :)
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af Dunas »

dannidines skrev:Status i overvejelserne:

Jeg læner mig op af tilbuddet på LG 615 model i 65" til 7999 kr i Bilka, det virker til at være "bang for the buck"

Mht. Smart Tv, så er interface og brugervenlighed vigtigt, men hvilket som er det bedste, det tænker jeg er forskelligt fra øjnene som ser :-) Jeg er faktisk kommet til, at Chromecast nok er den bedste løsning for mig, jeg finder det modsat Ulrik meget nemt og besnærende, at jeg kan sidde med min telefon og smide film/serier op på fjernsynet.. Så i grunden tror jeg ikke Smart Tv delen bliver så vigtig i sidste ende - men der skal være Netflix, Viaplay, som er det fruen bruger (og har det lidt som Ulrik med Chromecast)

Designmæssigt, så er der himmelvid forskel mellem LG 6serie og så deres 7serie, nøj manner hvor ville jeg gerne have en 7serie.. den er PÆN! Sony kan jeg rigtig godt lide og Samsung fra 7serien og op ligeledes... bum bum, tror jeg må op og kigge på de TV igen, og mon ikke jeg hopper på LGen.... :D
Har du købt den ???, eller blev det en anden ???, hvad har du købt ??
dannidines

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af dannidines »

Hej Dunas,

Jeg har ikke købt noget endnu, men ringede til Bilka kundeservice omkring "Black Friday prisgaranti," og spurgte til hvorfor LG 65" 615 samt Philips 65" 6521 ikke havde denne prisgaranti... Men han ikke ikke oplyse mig om de blev billigere på Black Friday, men han kunne sige, at såfremt de blev kunne jeg ikke få refunderet differencen.

Jeg Googlede Philips modellen, som p.t. Står som "et godt køb" til 8999kr, men var på bud i 1. Halvår 2016 til 7777kr....

Mit resultat blev, det er er fjernsyn, og jeg har tid til at vente og se om jeg kan spare +1000kr på Black Friday :D

Hælder mest til LG, men omvendt prisen har en stor indflydelse ;)

pendec

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af pendec »

dannidines skrev:Jeg har ikke købt noget endnu
Bilka da nogle gode returret regler, som ikke nævner afprøvet produkter, og med 30 dages returret, kan du vel roligt købe, og så vælge at returnere hvis bilka.dk mod forventning skulle sætte prisen længere ned næste fredag? Ikke at du skal snyde nogen men fortrydelse er da fortrydelse, om det så er nye priser eller anden grund.
calle

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af calle »

dannidines skrev:hahaha... pokkers, der skød du så den tanke til jorden Pendec... Min tekniske indsigt (eller manget på samme) gør, at jeg ikke er OBS på sådan en detalje.

Jeg har 2. gen. Chromecast = kan selvfølgelig ikke nappe UHD... Men så spørger jeg, opskalerer TV ikke signalet til "noget nær UHD," syntes de alle sammen reklamerer med det... Og hvad betyder det i grunden, HD og UHD, sådan rent visuelt...? Jeg kommer fra et samsung serie 5, 50", 50Hz fladskærm, så der skal jo ikke det vilde til at vælte mig ned at stolen :-)
UHD/4K er vildt ifht. hvad jeg streamer :shock: Har netop modtaget min nye Samsung 4K TV-boks i dag. Viasat har startet op i det små med en sportskanal 8)

Venlig hilsen
calle

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af calle »

PS. Deres optagemodul er ikke klar endnu, men venter lige om hjørnet 8)

Venlig hilsen
dannidines

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af dannidines »

Så er der blevet investeret, valget blev et LG 55UH615V og grundet Bilka's tilbud på 4444 kr.

på vej hjem tænkte jeg, om jeg skulle have fastholdt ønsket om 65", og have betalt de 7999 kr for samme model.. efter montering er jeg ikke i tvivl, 55" er meget fin til stuen og afstanden til sofaen.
jeg er meget tilfreds med billedkvalitet, design og menuer... alt ialt, om en 615'eren er et "midlevel" tv, så syntes jeg det leverer varen, især til prisen ;)
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af Lintz »

dannidines skrev:Så er der blevet investeret, valget blev et LG 55UH615V og grundet Bilka's tilbud på 4444 kr.

på vej hjem tænkte jeg, om jeg skulle have fastholdt ønsket om 65", og have betalt de 7999 kr for samme model.. efter montering er jeg ikke i tvivl, 55" er meget fin til stuen og afstanden til sofaen.
jeg er meget tilfreds med billedkvalitet, design og menuer... alt ialt, om en 615'eren er et "midlevel" tv, så syntes jeg det leverer varen, især til prisen ;)
Så må vi håbe at programmerne bliver bedre når du nu har fået såén et fint tv :wink:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar