Side 4 af 6

Re: MGM status på mobilen

: 24 jun 2017 22:55
af Kosmic
mgmone skrev:Hej
Jeg kan oplyse at det kort før jul lykkedes at pakke softwaren, således at der nu er plads til cloud software, næste skridt er programmering af selve clouden, test kørsel m.v. Min erfaring med software er at alt ikke altid går efter den første plan, så jeg kan ikke love en dato på nuværende tidspunkt, men kan love at den nye cloud software naturligvis vil være ganske gratis, samt at kunder der ikke er tryk ved selv at uploade den i styringen, kan komme forbi Herning med deres styring og få det udført UB.
Hilsen Karsten
Hej Karsten

Jeg tror at vi er flere som gerne vil have en opdatering om hvorledes det går med prøvekørslen. :?

Re: MGM status på mobilen

: 05 jul 2017 09:41
af mgmone
Hej
Her er en status på MGM Cloud, prøve kørselen er gået ok, men da opsætning af Password og tilslutning af lan kabel kan være lidt nørdet, hvis man kun har styringens display og knapper til rådighed, har vi valgt at gå videre med en op graderet version.
Der virker på følgende måde:
Der er udviklet en lille MGM Wi FI boks der er kompatibel med alle MGM Pillefyr og pille ovne solgt i DK siden august 2011. Wi Fi boksen går i serie produktion lige efter ferien.
Opsætning er nu som følgende:
1. Down load app til telefon (Android er klar til alm drift 01/08, Appel er først klar senere)
2. Tilslut MGM Wi Fi boks til din styring, tryk på opsætnings knappen på boksen.
3. I appen på din telefon kan der så ses tilgængelige netværk, vælg netværk og sæt kode, Appen husker din kedel's ID
4.Log ind på Cloud med appen, vælg om det er ny konto, eller der er flere fyr til samme konto.
5. Sæt hvad der skal ske ved alarmer, vælg email. etc.
Vi forventer at alt er klar til alm drift når vi holder åbent hus Ultimo August, og vi er helt på plads i vore nye lokaler.
Hilsen Karsten

Re: MGM status på mobilen

: 05 jul 2017 11:45
af pendec
Må jeg spørge hvordan denne wifi boks kommer på internet, hvis kedel sættes til wifi boks (som jeg formoder er via RJ45 kabel) , så må der være en anden tilslutning som går via ens eget netværk hjemme? Er der 2 indgange på den wifi boks (altså WAN/LAN)

Er det tilfældet, så er det jo bare en router i sætter på.

1. WAN tilsættes ens eget netværk.
2. LAN port på router sættes til kedel, som kører DHCP.

Så er det løst, problemet kan være at router skal pre-konfigureres til porte som skal forwardes?

Re: MGM status på mobilen

: 05 jul 2017 15:45
af thermik
Hej Karsten
Hvad kommer omtalte wifi boxtil at koste ?
Hilsen Henrik

Re: MGM status på mobilen

: 06 jul 2017 22:59
af mrjyden
har samme problemme med min juniour den lukker også med en kage oppe i toppen af røret men nu vil jeg prøve og smide et nyt brænde rør i og se om det ikke løser problemmeet

Re: MGM status på mobilen

: 07 jul 2017 00:03
af Woop
Ud fra Karsten beskrivelse lader det til at det er en wireles client på fyrets lanport der kommunikerer over port 80 til en cloudservice, med indlejret bruger-id og fyr id.
Så må vi bare håber at der sker over ssl (https), (eller måske VPN over ssl) ellers er der ikke meget sikkerhed over det stunt.
Men såfremt at der er noget i den retning så er det en da udmærket løsning, som jeg glæder mig til at se og teste.

@Kasten
Du har tidligere nævnt at løsningen vil være uden omkostninger for os MGM ejere. Holder du ord på det?
Du skriver i har en løsning på fyret, som er nørdet....og så har i Wifiboxen.
Men løsningen på fyret, må så betyde ny firmware, som tilsyneladende er færdig.
Hvornår kan vi få den?

Re: MGM status på mobilen

: 07 jul 2017 09:17
af pendec
Woop skrev:Ud fra Karsten beskrivelse lader det til at det er en wireles client på fyrets lanport der kommunikerer over port 80 til en cloudservice, med indlejret bruger-id og fyr id.
Så må vi bare håber at der sker over ssl (https), (eller måske VPN over ssl) ellers er der ikke meget sikkerhed over det stunt.
Men såfremt at der er noget i den retning så er det en da udmærket løsning, som jeg glæder mig til at se og teste.
Hvis den gør det du beskriver, så burde en normal router jo være løsningen, altså en direkte tilslutning til ens eksisterende netværk via RJ45 kabel.
Istedet for denne indtastning som nævnes så burde de tekniske fyre jo vide at DHCP ikke kræver mere end et JA/NEJ spørgsmål og det er jo så enkelt at så er den på efter X sekunder, næste er den app, som kan søge på MAC id over ens interne netværk og første gang identificere kedel, så kan man jo tilgå konfiguration eller status eller hvad den app har til formål. Det er jo sådan en printer sættes op første gang når man køber ny for slutbrugere.

Nå, så lige du nævner gratis, så er det jo en fin løsning når det er uden omkostninger for eksisterende ejere :)

Re: MGM status på mobilen

: 16 jul 2017 12:36
af Kosmic
@ Woop og pendec

En godmodig bemærkning herfra er at "nørdet" vist opfattes ret subjektivt :-)

Visse af jeres bogstavkombinationer sætter i hvert fald mig af.

Re: MGM status på mobilen

: 05 okt 2017 20:15
af Slevhansen
Jeg har det ligesom dig kosmic, man sidder helt og bliver lidt angst for om man skulle have været vaccineret icon_cheesygrin.gif

Men er der nyt i sagen?
August er da vist gået nu, har nogen hørt noget??

Re: MGM status på mobilen

: 08 okt 2017 20:40
af Woop
Først, beklager for de "frække ord" tidligere....det er en erhvervsskade. new15

Jeg skrev en mail til Karsten for ca. en uge siden, og bad om det nødvendige for at komme på mobil løsningen, men indtil videre har der kun været tavshed. neutral.gif

Det kunne være rart med en status...også selv om det måske ikke er "salgsklart"