Passat C1 Eller woddy

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
nemocharley

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af nemocharley »

HR LUCCA skrev:Jeg vil også sige man ikke skal købe et fyr i et byggemarked , så skal man da have en stor teknisk viden , der er forskel på en der sælger et fyr om måneden og en der sælger og opsætter 5 om dagen .
ja brug evt. en montør/forhandler som folk har gode erfaringer med - spørg herinde på forum.

Oha2104
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 58
Tilmeldt: 24 jan 2014 20:09
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 125
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7130
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 4,5
Geografisk sted: Juelsminde
Blevet takket: 5 gange

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af Oha2104 »

Så er der installeret og godkendt et pillefyr ..bliver en spændende sommer for en nybegynder som mig .. Fik et tilbud jeg syntes lød spændende så tog en chance med et helt nyt fyr ... Ved godt det nok bliver svært at hente den store hjælp lige nu med mon ikke det kommer ... Valget faldt på Biomax 10 med stålskorsten da fyret har en rimelig lav røg temp. Og et røgrør på 80 mm kunne det ikke blive sten ..
nemocharley

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af nemocharley »

Interessant det glæder jeg mig til at høre mere om - får vi billeder og flere detaljer snart?
nemocharley

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af nemocharley »

Hey har lige set dit billede af Biomax 10 compact - den ser fin ud, og den ser også meget anderledes ud end deres 16kw og 30kw modeller. Hvordan er opbygningen inden i den? Hvor stor er pillemagasinet? Er den fuldautomatisk? osv osv :D
nemocharley

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af nemocharley »

nå ja og må man spørge hvad du skulle give for den?

Oha2104
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 58
Tilmeldt: 24 jan 2014 20:09
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 125
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7130
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 4,5
Geografisk sted: Juelsminde
Blevet takket: 5 gange

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af Oha2104 »

Da jeg ikke er den store novice inden for pillefyr kan jeg på bedste formåen prøve beskrive fyret som jeg ser det
Tanken er på 180 liter det er selvrensende i både røgkanaler og askeskuffe .den har en røgsuger til at styre ilten den har et vandkammer på 35 liter et røg rør på 80 mm . Men spørg endelig måske har jeg glemt noget :-)
nemocharley

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af nemocharley »

hvad med sneglen - er det en sammenbygget enhed som ved MGM/østriger typen eller er det som ved scotte, ekoheat?

Hvad kostede fyret?

kan man få større tank til den?

Flere billeder please :)

jeg spørger både fordi jeg er nysgerrig og fordi det her pillefyr måske kunne være noget for min langmodige fætter, som har lidt svært ved at skille sig af med oliefyret.
nemocharley

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af nemocharley »

et til spørgsmål - hvad er dimensionerne? Længde, højde og bredde/dybde?
Oha2104
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 58
Tilmeldt: 24 jan 2014 20:09
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 125
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7130
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 4,5
Geografisk sted: Juelsminde
Blevet takket: 5 gange

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af Oha2104 »

Fyret kan fået som selvstændig enhed ligesom woody og derved kan du selv lave en tank eller købe de færdig lavet.. mit fyr er ca. 90 cm bred og 76 dyb kan ikke lige huske højden . Hvilke billeder vil du gerne se af fyret . For mig er det jo et kasse med piller og ild i smil . Ang pris har jeg lovet forhandlerne ikke at fortælle hvad jeg har givet og kender ikke den officielle salgsprisen da det ikke kommer til salg før 1/7
Jeg er lidt en forsøgs kanin og syntes jo det er et lille sjov fyr ... Der ikke har givet mig de store problemer endnu
nemocharley

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af nemocharley »

jeg var nysgerrig på hvordan brænderen og sneglen så ud - altså et kig inde i kassen.

Når du skriver at den ikke har givet dig de store problemer endnu betyder det så slet ingen problemer, eller lidt problemer og i så fald hvilke?

Jeg har søgt efter den på nettet, men det ser ud til at jeg må væbne mig med tålmodighed til 1/7.

Dens meget beskedne størrelse og dimensionerne gør den også interessant.

Besvar