Pludselig opstået slagger

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Kedelspasseren
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 34
Tilmeldt: 12 dec 2013 17:22
Mit fyr: Scotte 16 kw opop kedel
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Årligt forbrug: 6-7 tons
Geografisk sted: Haslev

Pludselig opstået slagger

Indlæg af Kedelspasseren »

Glæder mig til, at høre din mening. Jeg tror bare der er rigtig mange mineraler i barken samt sand m.m. som de brune er lavet af. Ved en af mine nu daglige rensninger har jeg fundet en sten samt ståltråd på herden :-(

calle

Pludselig opstået slagger

Indlæg af calle »

Kedelspasseren skrev:Glæder mig til, at høre din mening. Jeg tror bare der er rigtig mange mineraler i barken samt sand m.m. som de brune er lavet af. Ved en af mine nu daglige rensninger har jeg fundet en sten samt ståltråd på herden :-(
Mon ikke i skulle prøve et andet pillemærke næste gang, og så måske betale lidt mere for varen.

Venlig hilsen
Kedelspasseren
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 34
Tilmeldt: 12 dec 2013 17:22
Mit fyr: Scotte 16 kw opop kedel
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Årligt forbrug: 6-7 tons
Geografisk sted: Haslev

Pludselig opstået slagger

Indlæg af Kedelspasseren »

Calle betale lidt mere ? :-) Hvad har vi da betalt ? :-) Andet mærke. Pillerne har ikke noget mærke men
kvaliteten plejer altså og være i top fra Ole Titze. Jeg vil mene at mærket german pellets ( ikke sikkert jeg har ret ) er et godt mærke men de har lige tilbage kaldt nogle pga. Dårlig kvalitet. Så hvad ville du anbefale :-)
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 406 gange
Blevet takket: 424 gange

Pludselig opstået slagger

Indlæg af triumph »

som jeg har der fået forklaret er de mørke, piller af egetræ, og de lyse piller af fyrretræ. Han blander dem, da egepillerne skulle være svære at tænde.
de sidste jeg fik var ligesom løsere, og havde mere smuld
calle

Pludselig opstået slagger

Indlæg af calle »

Kedelspasseren skrev:Calle betale lidt mere ? :-) Hvad har vi da betalt ? :-) Andet mærke. Pillerne har ikke noget mærke men
kvaliteten plejer altså og være i top fra Ole Titze. Jeg vil mene at mærket german pellets ( ikke sikkert jeg har ret ) er et godt mærke men de har lige tilbage kaldt nogle pga. Dårlig kvalitet. Så hvad ville du anbefale :-)
Ja det kan du have ret i. Synes bare at tråden her virker lidt afskrækkende. Især det med fundet af sten og ståltråd. Håber i får styr på det. Ellers er det ihvertfald godt, at vi har Stoker Pro, hvor vi kan læse anmeldelser af de forskellige pillefabrikater, så fremtidige pillekøb forhåbentlig svarer til forventningerne.

Mange venlige hilsner

egmadsen

Pludselig opstået slagger

Indlæg af egmadsen »

Det ville nu være rart hvis man kunne fine en leverandør som kunne levere ensartede piller fra gang til gang. Jeg har kørt med Greenii som sidste gang var fine og hvide nu er de mørke og det har givet askekage problemer. Jeg skal nok have kigget på mine indstillinger eller jeg må prøve at sælge de her piller til en som har et fyr som kan æde alt :-)
Kedelspasseren
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 34
Tilmeldt: 12 dec 2013 17:22
Mit fyr: Scotte 16 kw opop kedel
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Årligt forbrug: 6-7 tons
Geografisk sted: Haslev

Pludselig opstået slagger

Indlæg af Kedelspasseren »

Ved at sætte blæs op til 23.30.38 samt rens til 12 min 5 sek 65% og skorstens træk til 4 har det hjulpet meget med at nedbringe klumpen på herden. Den er ikke forsvundet helt så tvivler på at den kan køre en hel uge mens jeg er på vinterferie :-( skulle jeg køre med urstyring feks 3 gange / døgn ???
Brugeravatar
RasmusFynbo
Stoker V
Stoker V
13
Indlæg: 181
Tilmeldt: 30 okt 2010 17:24
Mit fyr: Scotte 10kw, Black Star
Areal: 195
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2670
Geografisk sted: Greve, Storkøbenhavn
Kontakt:

Pludselig opstået slagger

Indlæg af RasmusFynbo »

@Kedelspasseren
Har du et meget nyt fyr? jeg har ikke alle de der blæseindstillinger i min udgave fra 2011, som er version 6.33. Hvad version er din?

Jeg prøvede selv i starten med urstyring, men det var nogle bras synes jeg. Istedet har jeg anskaffet en trådløs termostat, hvor temperaturer kan sættes til at skifte forskellige tidspunkter på dagen. Det fungerer rigtig godt. Dem der kan bruges til noget sælges af en eller anden grund ikke i Danmark.

Alt det hjælper dog ikke på en nært forestående skiferie..
Kedelspasseren
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 34
Tilmeldt: 12 dec 2013 17:22
Mit fyr: Scotte 16 kw opop kedel
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Årligt forbrug: 6-7 tons
Geografisk sted: Haslev

Pludselig opstået slagger

Indlæg af Kedelspasseren »

Jeg købte det april sidste år. Jeg mener at styringen heder 6.81 men er ikke helt sikker. Den der termostat starter og stopper den fyret? Har tænkt lidt på sådan en da vi har et streng og to strengssystem med og uden termostatventiler.
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9834
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Pludselig opstået slagger

Indlæg af pille bruger »

Kedelspasseren skrev:Ved at sætte blæs op til 23.30.38 samt rens til 12 min 5 sek 65% og skorstens træk til 4 har det hjulpet meget med at nedbringe klumpen på herden. Den er ikke forsvundet helt så tvivler på at den kan køre en hel uge mens jeg er på vinterferie :-( skulle jeg køre med urstyring feks 3 gange / døgn ???
Eller kompressorrens og urstyring.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Besvar