Side 4 af 5

Havareret Ford Focus med psa motor

: 21 jan 2013 19:02
af svsommer
Flammen skrev: hvis der sidder en cat monteret på den tdci, så er problemet fundet :wink:

erg ventilen er ikke et ukendt problem. har du prøvet at blænde den af?
hvilken erfaring har du med den cat Flammen?

Havareret Ford Focus med psa motor

: 21 jan 2013 19:24
af svsommer
Fer skrev:

Du kan da sagtens have katalysator på en diesel..
ved ikke lige hvad du mener Fer
kat på diesel biler kom i starten af 1990 og idag er de både med kat og partikel filter :great:

Havareret Ford Focus med psa motor

: 21 jan 2013 20:52
af Flammen
svsommer skrev:
hvilken erfaring har du med den cat Flammen?
jeg var nu bare overbevist om at tdcién ikke havde cat, men der var jeg nok lidt for hurtig. ford (og motorcraft stumper) har aldrig været min stærke side, og kun yderst sjældent skruet i dem.
trode blot jeg havde bidraget med noget konstruktivt. øv, kan jo ikke vinde hver gang :oops:

Havareret Ford Focus med psa motor

: 21 jan 2013 21:10
af Bjarne B.
Jeg ved faktisk heller ikke, om nævnte bil har en kat, men jeg har oplevet nøjagtig samme problem, den ene gang på en mondeo, og det kostede motoren livet, da den ikke kunne komme af med røgen, men ejeren pressede den bare mere.

Derudover er det jo et gratis forsøg, så det må vel siges at være forsøget værd.

Havareret Ford Focus med psa motor

: 22 jan 2013 18:27
af Jobak
Kontant i aften 21:05 på DR1

EPN

Havareret Ford Focus med psa motor

: 22 jan 2013 18:47
af svsommer
Jobak skrev:Kontant i aften 21:05 på DR1

EPN
ja et af problemerne med dårlig turbo er at bundkaret er konstrueret forkert aftapnings proppen er lavet sådan at man ikke kan tappe den sidste 1/4l olie af ved olieskift.
men der findes et modificeret bundkar hvor fejlen er rettet.

Havareret Ford Focus med psa motor

: 22 jan 2013 20:21
af PBom
i starten da disse "fantastiske" motorer kom i forderne skiftede man turboer i flæng indtil man fandt ud af at det lille filter man havde monteret i den nederste banjobolt nok ikke gjorde meget gavn da den lille trådsi slaggede til med oliesnavs og turboen satte sig. Den vejledning der er til montering af ny turbo indebærer at man kører olierens i olien, tapper det af, afmonterer bundkar,rengører for olie og snavs, skifter oliefilter, ny olie, en olierens. OG DET GØR MAN SÅ LIGE 5 GANGE. til sidst kontrolerer man olien om den er ren og lys. så bare lige 20 liter olie, 5 olierens, 5 oliefiltre, ny turbo, så spiller den MÅSKE igen. Har oplevet et par kværne som er gået til, formodentligt på grund af at oliekanalerne stopper til når man "renser" systemet

Havareret Ford Focus med psa motor

: 22 jan 2013 22:11
af Jobak
Lige en tråd fra VAG cars
VAG

Havareret Ford Focus med psa motor

: 23 jan 2013 20:36
af FK30
Jobak skrev:Lige en tråd fra VAG cars
VAG
Hans motor har ikke denne type pumpe.

Havareret Ford Focus med psa motor

: 25 jan 2013 20:43
af hkr
Køb en Ford og vær med i lodtrækningen om en bil.........
UNDSKYLD, kunne ikk lade være..... icon_cheesygrin.gif