lagdeling

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5006
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

lagdeling

Indlæg af John Skov Jensen »

John Skov Jensen » 18 Jun 2012, 20:20 skrev:Jeg mener det er minimum 6 bar de skal være godkendt til.
Men personligt har jeg det sådan at hvis anlægget f.eks er monteret med en 2,5 bar sikkerhedsventil og akkutank og kedel er godkendt til 3 bar eller derover, så må det siges at være ok. Men paragraf ryttere og andet godtfolk vil sikkert fare i blækhuset over sådan en holdning.
som det kan læses hoppede Levi op i blækhuset og begyndte at skrive om direktiver og love. fair nok, han skal som forhandler naturligvis holde sig til lovteksten.
Men han fik aldig givet klart svar på hvorfor en tank der er godkendt til et drifttryk på 3bar, bemærk drifttryk og ikke prøvetryk ikke skulle være lige så god som en kedel godkendt til et drifttryk på 2,5bar udover at der måtte være godkendelserne der ikke var overholdt. Nevermind.

I mit anlæg har jeg en hjemmebygget røgkøler. Den er prøvetrykket med 4,5bar. Anlæggets drifttryk svinger fra 1,2bar til 1,7bar, fuldstændig kold til helt opvarmet. Sikkerhedsventilerne er 2,5 bar. Og ja, jeg har 2 sikkerhedsventiler monteret, just to be safe. Så kan man banke mig oven i hovedet og sige at det ikke er lovligt, ja det er rigtigt, men jeg mener stadig det er fuld forsvarligt. Jeg har vanskeligt ved at forestille mig en defekt på to sikkerhedsventiler på samme tid

Vores kære redaktør mejeristen har en 1,5bar sikkerhedsventil på hans anlæg hvori der indgår en kæmpe 3300l akkutank der er "godkendt" til 2,5 eller 3bar, jeg husker ikke lige den nøjagtige angivelse. Igen det ringer ikke med mine alarmklokker, men imødekommer heller ikke alle lovbøger.

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

lagdeling

Indlæg af mejeristen »

3 bar er tanken godkendt til, har iøvrigt diskuteret samme emne med min vvs'er hvis holdning er helt på linie med john's
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
Besvar