Erfaringer med Volvo S40 1,8 1998 ønskes
-
- Stoker XVI
- 14
- Indlæg: 2012
- Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
- Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
- Areal: 129 m2
- Brændsel: RW Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9740
- Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
- Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
- Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 3 gange
Erfaringer med Volvo S40 1,8 1998 ønskes
Erik> Ja, ser man kun på den mellem hjulene, ligner Carisma og S'en hinanden meget godt - det vil jeg gi' dig - og selv dørsiderne indvendig ligner i formen og med håndtag og kontrolpanelet for vinduer/spejle. Udviklet som et samarbejde. Selvfølgelig med fælles stumper.
Bortset fra det synes jeg jo også nok, min V'er havde Volvofornemmelsen. Jvf. dit sidste citat.
Bortset fra det synes jeg jo også nok, min V'er havde Volvofornemmelsen. Jvf. dit sidste citat.
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 47 gange
Erfaringer med Volvo S40 1,8 1998 ønskes
Men der er nu også lidt mere volvo fornemmelse over en 70er end en 40/50er, det kommer man ikke uden om. Kvaliteten er noget mere overbevisende. Men man får jo også hvad man betaler for :-)Skiveren » 17 Jan 2012, 13:17 skrev: Enig..
- Skiveren
- Stoker XV
- 12
- Indlæg: 1287
- Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
- Areal: 219 m2 i to plan
- Brændsel: 8 mm piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9800
- Dagligt forbrug: 3-20 kg
- Årligt forbrug: 7000 kg
- Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)
Erfaringer med Volvo S40 1,8 1998 ønskes
Joo tak, ingen tvivl om dette... Har dog overvejet at sælge vores V70 fra 2003, men ikke fordi at det er en lorte bil, for det er det bestemt ikke !!! Nej det er fordi konen kører 60 km hver dag i den - Det er dyrt i benzin...Tom_AT » 17 Jan 2012, 15:02 skrev: Men der er nu også lidt mere volvo fornemmelse over en 70er end en 40/50er, det kommer man ikke uden om. Kvaliteten er noget mere overbevisende. Men man får jo også hvad man betaler for :-)
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 47 gange
Erfaringer med Volvo S40 1,8 1998 ønskes
Ja de er lidt tørstige disse 5 benede motorer, desværre. Ellers en fantastisk motor, specielt med turbo :-)
- MichaelK
- Stoker XVIII
- 16
- Indlæg: 4675
- Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
- Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
- Areal: ca. 300kvm.
- Brændsel: Træpiller 6 mm.
- Fremviser gerne i postnummer: 8410
- Årligt forbrug: ca 5,5 t.
- Geografisk sted: Feldballe-Djursland
- Har takket: 334 gange
- Blevet takket: 333 gange
Erfaringer med Volvo S40 1,8 1998 ønskes
Nej, men jeg en Saxo er sgu en tand for bette. Specielt når man kommer fra en Passat stationcarFlemming DJ » 17 Jan 2012, 09:53 skrev:Mikael> Hva' er der galt med en Citroën? Den her har jo ikke hydraulikundervogn.
Når man bor "på landet", er en lille bybil ikke en option i mine øjne Jeg kunne godt tage en
Golf IV, men de er desværre ikke i nærheden af min økonomiske formåen
Mvh.
PS.:
Jeg tager til Randers i morgen, og kigger på en Volvo S40 fra 98. Så må vi se om der er bid?
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain
-
- Stoker XVI
- 14
- Indlæg: 2012
- Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
- Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
- Areal: 129 m2
- Brændsel: RW Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9740
- Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
- Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
- Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 3 gange
Erfaringer med Volvo S40 1,8 1998 ønskes
Nå, det var størrelsen, så gi'r det mening. Godt så.
Så sku' du jo ikke ha' skudt på mærket..
Fra en Passat, siger du... Så kan det sq godt være en 40er strammer lidt over skuldrene.
Hvad er din øverste prisgrænse?
Så sku' du jo ikke ha' skudt på mærket..
Fra en Passat, siger du... Så kan det sq godt være en 40er strammer lidt over skuldrene.
Hvad er din øverste prisgrænse?
- MichaelK
- Stoker XVIII
- 16
- Indlæg: 4675
- Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
- Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
- Areal: ca. 300kvm.
- Brændsel: Træpiller 6 mm.
- Fremviser gerne i postnummer: 8410
- Årligt forbrug: ca 5,5 t.
- Geografisk sted: Feldballe-Djursland
- Har takket: 334 gange
- Blevet takket: 333 gange
Erfaringer med Volvo S40 1,8 1998 ønskes
Jammen, jeg vil faktisk gerne "skyde" lidt på mærket Specielt modellerne med
hydraulisk affjedring, eller hvad det nu hedder? Har fået fortalt at jeg skal holde
mig fra disse, da de kan blive et dyrt bekendtskab. Andet ved jeg ikke.
Der er faktisk "kun" Peugeot 406, og nyere i samme størrelse, at jeg kunne overveje
af de franske kartofler. Men generelt så har franske biler et lidt blakket ry rund om
i min omgangskreds. Men ejerne lader da til at være tilfredse med dem.
Har i øvrigt prøvekørt en Volvo S40 1,6 fra 98 i dag. Faktisk en rigtig lækker vogn
Og jeg synes ikke den "strammer" over skulderen, men nogen Passat-klasse, det er
det ikke. På lørdag skal jeg ud at prøvekøre en Volvo S40 2,0 fra 96. Det glæder jeg
mig til, og er den ellers rimelig fornuftig, så bliver det den jeg tager med hjem.
Mvh.
PS.:
Øverste prisgrænse er officielt 15.000,- Meeeen, skulle der mangle et par kilo, så.......
hydraulisk affjedring, eller hvad det nu hedder? Har fået fortalt at jeg skal holde
mig fra disse, da de kan blive et dyrt bekendtskab. Andet ved jeg ikke.
Der er faktisk "kun" Peugeot 406, og nyere i samme størrelse, at jeg kunne overveje
af de franske kartofler. Men generelt så har franske biler et lidt blakket ry rund om
i min omgangskreds. Men ejerne lader da til at være tilfredse med dem.
Har i øvrigt prøvekørt en Volvo S40 1,6 fra 98 i dag. Faktisk en rigtig lækker vogn
Og jeg synes ikke den "strammer" over skulderen, men nogen Passat-klasse, det er
det ikke. På lørdag skal jeg ud at prøvekøre en Volvo S40 2,0 fra 96. Det glæder jeg
mig til, og er den ellers rimelig fornuftig, så bliver det den jeg tager med hjem.
Mvh.
PS.:
Øverste prisgrænse er officielt 15.000,- Meeeen, skulle der mangle et par kilo, så.......
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain
Erfaringer med Volvo S40 1,8 1998 ønskes
En 2,0 fra 96 uha uha,med udsigt til benzinpriser på 18 - 20 kr/l
- MichaelK
- Stoker XVIII
- 16
- Indlæg: 4675
- Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
- Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
- Areal: ca. 300kvm.
- Brændsel: Træpiller 6 mm.
- Fremviser gerne i postnummer: 8410
- Årligt forbrug: ca 5,5 t.
- Geografisk sted: Feldballe-Djursland
- Har takket: 334 gange
- Blevet takket: 333 gange
Erfaringer med Volvo S40 1,8 1998 ønskes
@Albert:
Men maks. kørselsbehov ligger pt. på under 10.000 km/år.
Billig varme i huset, kan vel komme bilen til gode
Jeg giver jo alligevel 6500,- i vægtafgift & "forureningsskat", da jeg ikke
har partikelfilter på Passaten. Med forsikring og det hele, giver jeg næsten
10K om året, INDEN bilen overhovedet har flyttet sig
Volvoen ligge næsten 3000,- lavere i vægtafgift. Det kan jeg da køre 2300
km for i Volvoen
Men ja, 10.000 km i Volvoen, er 4.000,- dyrere end Passaten, når alt er regnet med
@Tom_AT:
Står til knap 15.000. Den bør dog kunne presses til maks. 13.500,-
S40 er dog generelt lidt billigere end V40, da V40 er stationcar udgaven
Den Volvo jeg prøvekørte i dag stod til 14.800 + Lev.: 3100,-.
Den fik jeg da presset ned i 12.000,- i alt
Mvh.
Men maks. kørselsbehov ligger pt. på under 10.000 km/år.
Billig varme i huset, kan vel komme bilen til gode
Jeg giver jo alligevel 6500,- i vægtafgift & "forureningsskat", da jeg ikke
har partikelfilter på Passaten. Med forsikring og det hele, giver jeg næsten
10K om året, INDEN bilen overhovedet har flyttet sig
Volvoen ligge næsten 3000,- lavere i vægtafgift. Det kan jeg da køre 2300
km for i Volvoen
Men ja, 10.000 km i Volvoen, er 4.000,- dyrere end Passaten, når alt er regnet med
@Tom_AT:
Står til knap 15.000. Den bør dog kunne presses til maks. 13.500,-
S40 er dog generelt lidt billigere end V40, da V40 er stationcar udgaven
Den Volvo jeg prøvekørte i dag stod til 14.800 + Lev.: 3100,-.
Den fik jeg da presset ned i 12.000,- i alt
Mvh.
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain