Side 3 af 3

Re: Ny lille benzinbil med lidt motor

: 25 feb 2018 10:43
af Tom_AT
Den med bundtræk osv benzin kontra diesel er bare ikke helt gældende længere hvis man bruger turbo benzin som sammenligning. Sådan en 1.0 turbo benzin har masser af bundtræk og kan i modsætning til diesel arbejde over et større område end 2500 omdr.

Re: Ny lille benzinbil med lidt motor

: 25 feb 2018 15:55
af triumph
Jeg forstår godt en hvis tøven ifh. Til franske biler. Jeg har haft en 405 benziner. Den havde kørt knapt 500000 km da jeg solgte den. Man skulle være lidt over bremserne. Der blev skiftet en styrkugle, bærekugler. Og lignende småting, og hvergang det var frostvejr skulle man køre 20 km før dørlåsende tøede op, og døren kunne lukke. Men bilen kunne altid køre. Og den rustede ikke.
Derefter købte jeg en spritny 406'er jeg kun havde i 2 år. Den var fin. Så jeg købte en brugt 406'er men da den nåede 200.000 km var der sørmer mange reperationer. Bla andet på et vandvittigt kompliceret baghjulsophæng med helt urimelit mange sporstænger. Der var også reperationer på ting der var skiftet før.
Samtidigt havde jeg løbt en sprit ny citroen c3. Holdnu kæft den var dyr i reparationer. Styrekuglerne holdt 20.000 km. Bremserne 40000 km. Forfjederne knækkede 5 gange. Som oftest med et smadret dæk som resultat. Der gik ild i generatoren. Servostyringen virkende kun nogengange. Pludseligt skød den returrør fra dieselpumpen ud. Det tog 4 timer for Citroen at få det reperaret. Da man skulle skille meget af motoren ad
For at komme til. En uge efter skete det igen. Og 1 1/2 år efter igen. Der var altid diverse fejllamper der lyste. Citroen havde fuldstændigt opgivet at finde fejlen.
Efter den skulle jeg ikke have fransk bil igen
Men jeg må sige at deres motore er gode

Re: Ny lille benzinbil med lidt motor

: 25 feb 2018 23:55
af PellX21
Der er flere spørgsmål her

Konaen virker lidt for stor. Suzuki swift er ikke lige mig - ingen særlig begrundelse. Min erfaring med franske biler - har aldrig ejet en, men forskellen i kørselsoplevelse mellem renaults 1.5 diesel og deres 0.9 benzin, var ligeså stor som forskellen mellem peugeouts 206 diesel og tilsvarende benzin. - Når det kommer til benzinmotor for de små biler jeg ser på (fordi kørselsmønsteret er til benzin) så har jeg fat i tre gode - Picantos 1.2l 86hk er glimrende, Ups Tsi bedre, Fiestas ecoboost ligeså - men som sagt, jeg venter lige til den nye Picanto motor kommer. Ville jeg betale 180-200 tusinde, så kunne Gti Up komme på tale.

Re: Ny lille benzinbil med lidt motor

: 26 feb 2018 17:45
af BWJ
PellX21 skrev: 25 feb 2018 23:55 Der er flere spørgsmål her

Konaen virker lidt for stor. Suzuki swift er ikke lige mig - ingen særlig begrundelse. Min erfaring med franske biler - har aldrig ejet en, men forskellen i kørselsoplevelse mellem renaults 1.5 diesel og deres 0.9 benzin, var ligeså stor som forskellen mellem peugeouts 206 diesel og tilsvarende benzin. - Når det kommer til benzinmotor for de små biler jeg ser på (fordi kørselsmønsteret er til benzin) så har jeg fat i tre gode - Picantos 1.2l 86hk er glimrende, Ups Tsi bedre, Fiestas ecoboost ligeså - men som sagt, jeg venter lige til den nye Picanto motor kommer. Ville jeg betale 180-200 tusinde, så kunne Gti Up komme på tale.
Hmm, så er der denne, -stadig med super garanti https://www.hyundai.dk/i10

Re: Ny lille benzinbil med lidt motor

: 27 feb 2018 10:12
af triumph

Re: Ny lille benzinbil med lidt motor

: 28 feb 2018 14:10
af PellX21
Jeg bliver i de helt små - har kørt rundt i en hi-lux i mange år, og behovet er pt kun til en lille benzinbil. H i10 er ikke så spændende som den nye Picanto.

Re: Ny lille benzinbil med lidt motor

: 08 mar 2018 00:22
af PellX21
Okay, kørte en prøvetur i en 140 hestes ecoboost fiesta - tror det bliver den, masser af køreglæde :D

Re: Ny lille benzinbil med lidt motor

: 08 mar 2018 10:49
af Flammen
:great: et godt valg