Re: Gulvarme anlæg med fejl!
: 05 okt 2017 22:30
Hej,
Hvorfor der ikke altid er et by-pass på en blandesløjfe, kan jeg af gode grunde ikke svare på, ligesom jeg ikke kan svare på hvorfor ikke alle kører bil med sikkerhedsselen spændt, selv om vi godt ved er det absolut er bedst
Hvis man har et lille gulvvarmesystem med korte manifolds og kører med pumpestop (stopper pumpen når alle telestater er lukkede) kan man undvære by-passet, men jeg monterer det altid, da det ikke koster noget nævneværdigt og giver fuld fleksibilitet i valg af drift form.
Det giver ikke problemer at have by-pass selv om man har pumpestop
Skidt at finde gaffatape og skruer i systemet
...det tyder på at det er en "fusker" der har lavet systemet.
Hilsen
Michael
Hvorfor der ikke altid er et by-pass på en blandesløjfe, kan jeg af gode grunde ikke svare på, ligesom jeg ikke kan svare på hvorfor ikke alle kører bil med sikkerhedsselen spændt, selv om vi godt ved er det absolut er bedst
Hvis man har et lille gulvvarmesystem med korte manifolds og kører med pumpestop (stopper pumpen når alle telestater er lukkede) kan man undvære by-passet, men jeg monterer det altid, da det ikke koster noget nævneværdigt og giver fuld fleksibilitet i valg af drift form.
Det giver ikke problemer at have by-pass selv om man har pumpestop
Skidt at finde gaffatape og skruer i systemet
...det tyder på at det er en "fusker" der har lavet systemet.
Hilsen
Michael
Rakjaer skrev:Hej Michael
Det giver god mening, men så må flowreguleringen være helt lukket - for der ledes intet igennem. Hvorfor har man så i øvrigt ikke altid sådan en slange på?
Jeg er nu ikke så bange for at thermostaten lige når at lukke noget fremløbsvand med fuld temperatur igennem, men ser godt det med aflastningen af pumpen - det er vel primært kun i tilfælde hvor pumpen ikke er styret af gulvarmestyringen?
Jeg har i øvrigt fået monteret ventilsædet/keglen samt en thermostat igen. Jeg fik noget af en overraskelse da jeg pillede det blænddæksel der sad af. Jeg fandt ja...
Lidt sammenkrøllet gaffatape og en gipsskrue som sad i shunt-stykket mellem frem og retur til kedlen.