Side 3 af 14

Re: Åbent brev til Liagro

: 20 feb 2008 21:06
af Servteqh
Ulrik:

Dejligt at se du også kan trække vejret og synke spyttet.

Lad nu slaget gå sin gang, og se om ikke dine problemer bliver løst på bedste vis.

:great:

Re: Åbent brev til Liagro

: 20 feb 2008 21:25
af vagterne
Hej jeg har også en R15 dog med korn buen. Jeg fik det sidste år og startede med korn da prisen var til det, og det har kørt fint, slvfølgelig med små problemer hist og her. Men da jeg tænkte på at skifte fra pille brænder til stokker fyr, var det jo også penge pungen der talte. FOR hvis man vil have en stokker som køre UDEN SODRING OG PROBLEMER MED SLAGGER så vælger man er RECA. Den køre så længe der er brændsel i magasinet. Men det koster også at have en stokker der er sevice fri. Så valget kom til en man skal tilse en gang imellem!!!!!! For mit vedkommende en R15. Så kan man jo græde snot over man ikke lige gav det sidste for at have en RECA ståendene. Prøv at se hvor mange der ligger en tråd med deres RECA her i forumet, det er ikke mange og nok fordi det er noget der køre. Bare se dem med TWIN HEAT de har også nogle problemer. Må sige jeg bliv overasket over at læse der var en som ikke kunne fyre med solpiller i hans TWIN HEAT asken var vidst nok for tung til at blæse ud af brændrøret :oops: Sådan er det bare!!! Lad os dog nu kom videre og tag imod de tiltag Karsten kommer med af eksotiske renseværktøjer som virker.
Hilsen fra Vagten

Re: Åbent brev til Liagro

: 20 feb 2008 23:11
af Servteqh
"Den gamle øje-for-øje filosofi fører kun til, at alle til sidst bliver blinde."
-- Martin Luther King

Taget fra stoker Pro Forum 23:09

Re: Åbent brev til Liagro

: 20 feb 2008 23:18
af Hjortsvang
Hej !

Da jeg for noget tid siden købte mit fyr (R15 m kornbue) var det også i den tro, at jeg nu købte et fyr der var rimeligt driftsikkert, og herinde på forum var der da næsten også kun positive ting at læse om fyret. Når jeg så samtidig kunne læse om hvordan de få der dengang havde lidt problemer med deres fyr, roste folkene fra Liagro for den uovertrufne service, den ene gang efter den anden,
ja så var der vel ikke så meget at være i tvivl om, når der skulle vælges mellem de forskellige fyr.

Mit valg blev som skrevet en R15, og mine forventninger var da ret store.
Min svigerfar havde jo et fyr af andet mærke (som ikke "pralede" noget om drift og pasning), og det kørte altid uden problemer, så det her kunne jo faktisk kun blive bedre - mente jeg.

Mit fyr er købt i efteråret 06 og købt i den tro at når der stod skrevet at skidtet var med corten stål, ja så kunne jeg også regne med det. Er ikke blevet tilbudt nogen som helst garanti, og alt hvad jeg har hørt fra Liagro om dette, har været her på forum.
Fik for nylig efter kontakt med Liagro "tilbudt" at kunne betale mig ind i en form for garanti-ordning, men har sgu aldrig hørt fra dem siden. Ville da også mene at når et produkt ikke holder hvad det lover, på flere punkter, ja så burde de med al respekt for dem selv ikke kræve flere penge af folk, for hverken garanti-ordninger, sodrensningsværktøjer eller andet.

Havde det nu været den nye mobiltelefon som ikke kunne ringe hver anden uge, eller den nye bil som ikke kunne starte mandag morgen, ja så havde vi med rette også brokket os, og havde med sikkerhed ikke været så tålmodige som som her.

Synes at det er meget svært at komme i kontakt med Liagro, og fornemmer da også at de har meget travlt. Har indimellem været heldig og når jeg er kommet i kontakt m en af deres medarbejdere, (som husker at ringe tilbage), ja så synes jeg da at de gør deres bedste for at hjælpe.
Spørgsmålet er så bare om det er godt nok?

Jeg tror da heller ikke, at Liagro ikke gør deres bedste for at afhjælpe vores problemer, mangler samvittighed, eller på anden måde er lige glade ...

Men det hjælper bare ikke mig, når jeg ikke har det fyr stående som jeg betalte for, og i stedet en fornemmelse af at have købt katten i sækken.

Jo mit fyr er også elendig til træpiller, soder, får sodring m.m. , så vil sgu også gerne høre nogle gode råd og løsninger fra de 99% som åbenbart har et fyr der kører uden problemer (HO HO),
eller i det mindste fra Liagro !

Re: Åbent brev til Liagro

: 20 feb 2008 23:34
af Servteqh
Hjortsvang skrev:Hej !

Da jeg for noget tid siden købte mit fyr (R15 m kornbue) var det også i den tro, at jeg nu købte et fyr der var rimeligt driftsikkert, og herinde på forum var der da næsten også kun positive ting at læse om fyret. Når jeg så samtidig kunne læse om hvordan de få der dengang havde lidt problemer med deres fyr, roste folkene fra Liagro for den uovertrufne service, den ene gang efter den anden,
ja så var der vel ikke så meget at være i tvivl om, når der skulle vælges mellem de forskellige fyr.

Mit valg blev som skrevet en R15, og mine forventninger var da ret store.
Min svigerfar havde jo et fyr af andet mærke (som ikke "pralede" noget om drift og pasning), og det kørte altid uden problemer, så det her kunne jo faktisk kun blive bedre - mente jeg.

Mit fyr er købt i efteråret 06 og købt i den tro at når der stod skrevet at skidtet var med corten stål, ja så kunne jeg også regne med det. Er ikke blevet tilbudt nogen som helst garanti, og alt hvad jeg har hørt fra Liagro om dette, har været her på forum.
Fik for nylig efter kontakt med Liagro "tilbudt" at kunne betale mig ind i en form for garanti-ordning, men har sgu aldrig hørt fra dem siden. Ville da også mene at når et produkt ikke holder hvad det lover, på flere punkter, ja så burde de med al respekt for dem selv ikke kræve flere penge af folk, for hverken garanti-ordninger, sodrensningsværktøjer eller andet.

Havde det nu været den nye mobiltelefon som ikke kunne ringe hver anden uge, eller den nye bil som ikke kunne starte mandag morgen, ja så havde vi med rette også brokket os, og havde med sikkerhed ikke været så tålmodige som som her.

Synes at det er meget svært at komme i kontakt med Liagro, og fornemmer da også at de har meget travlt. Har indimellem været heldig og når jeg er kommet i kontakt m en af deres medarbejdere, (som husker at ringe tilbage), ja så synes jeg da at de gør deres bedste for at hjælpe.
Spørgsmålet er så bare om det er godt nok?

Jeg tror da heller ikke, at Liagro ikke gør deres bedste for at afhjælpe vores problemer, mangler samvittighed, eller på anden måde er lige glade ...

Men det hjælper bare ikke mig, når jeg ikke har det fyr stående som jeg betalte for, og i stedet en fornemmelse af at have købt katten i sækken.

Jo mit fyr er også elendig til træpiller, soder, får sodring m.m. , så vil sgu også gerne høre nogle gode råd og løsninger fra de 99% som åbenbart har et fyr der kører uden problemer (HO HO),
eller i det mindste fra Liagro !
Har du hørt om nogle Benekov /Liagro Kedler der er utætte, eller tæret op....??

Du skriver godt, men det fritager dig ikke fra at give manden en chance.
Jeg er sikker på der kommer en løsning på den sodring.

Re: Åbent brev til Liagro

: 20 feb 2008 23:52
af Ulrik
Hermansen -> Du er godt nok den store Liagro fortaler iaften.
Trods brugernes fortællinger om længere varende problemer, er du overbevist om at der nok skal komme en løsning.
Som du kan læse af Hjortsvangs beskrivelse har manden fået en chance, endda flere.
Det kan vi ikke blive ved med.
Det er også derfor nogle af os er så sure og frustrerede.

At man ikke har hørt om Benekov kedler der er tærede op er godt, men ikke relevant i diskussionen.

Re: Åbent brev til Liagro

: 21 feb 2008 00:00
af Servteqh
Som producenten af forsvarets nye helikoptere sagde.....

"De fejl som Danmark oplever er ikke større eller mere end andre kunder oplever"

Og som benekov ejer oplever man måske også fejl. Om de er foresaget af forkret brændsel, eller andet, skal jeg lade være usagt. Men et faktum er at ingen med stokerfyr oplever en 100% problemfri drift.
Der er altid noget man skal lære at leve med......Desværre.

Men sodring kan løses. Jeg kørte selv med retort stoker sidste vinter. Og rensede ikke herd 1 eneste gang.

Re: Åbent brev til Liagro

: 21 feb 2008 00:04
af thy
Den Tavse Lytter skrev:Som producenten af forsvarets nye helikoptere sagde.....

"De fejl som Danmark oplever er ikke større eller mere end andre kunder oplever"

Og som benekov ejer oplever man måske også fejl. Om de er foresaget af forkret brændsel, eller andet, skal jeg lade være usagt. Men et faktum er at ingen med stokerfyr oplever en 100% problemfri drift.
Der er altid noget man skal lære at leve med......Desværre.

Men sodring kan løses. Jeg kørte selv med retort stoker sidste vinter. Og rensede ikke herd 1 eneste gang.
så kan det lade sig gøre hvilken model var det :great:

Re: Åbent brev til Liagro

: 21 feb 2008 00:15
af Servteqh
Retorten er den jeg kører med nu. Men nu i en Benekov kedel.

Forskel fra min retort til benekovs, er at min er i 3 dele.
Topring
Luftring
Bøjning

Der kommer koks i bøjning ved on/off frift. Men intet ved modulerende drift

Re: Åbent brev til Liagro

: 21 feb 2008 07:23
af Flunk
Hej Forum

Dette er ikke ment som en offentlig gabestok.
Hvis Karsten ikke vil deltage i diskussionen her, syntes jeg han på sin hjemside skal skrive lidt om hvad vi kan forvente af tiltag for at imødegå de problemer der har været ved nogle af hans modeller.
Det er ikke rart at tænke på at han stadig sælger R15 som "problemfri til helårsdrift" på korn, træpiller o.s.v.
Jeg syntes ikke at det er så problemfrit som lovet.

Vedr, Corten stål.

Jeg fik efter at have rykket flere gange pr. mail en meget kortfattat mail fra Karsten der sagde at jeg havde 8 års garanti på trykparten

Jeg håber stadig at vi alle kan få et godt forhold til Liagro, vi har trods alt deres stoker stående og skal have den mange år endnu.
Hvis amn ringer til Liagro og hører til hvad der sker med nogle af de problemer der har været omtalt her, får man en forklaring, ikke altid den samme, men aldrig noget om tidsfrister og hvem der evt. skal betale for ændringer ?

Mit anlæg fylder snart 1 år, og inden den dag vil jeg sende Liagro et anbefalet brev med beskrivelse af de fejl og mangler der er , og kræve at han udbedrer dem.
Hvad er mulighederne hvis han ikke vil ?