Side 3 af 3

forbrug på små turboladede motore

: 01 dec 2014 13:15
af nemocharley
okay - det kommer helt klart an på hvor megen motorvejskørsel der er i udsigt (hvilket ikke vides endnu)

forbrug på små turboladede motore

: 01 dec 2014 14:33
af abn
Det skal måske lige tilføjes at konen skifter gear efter indikatoren. Det har jeg ikke altid tålmodighed til.

forbrug på små turboladede motore

: 01 dec 2014 15:04
af majland
Jeg vil også deltage i koret der siger kig på http://www.spritmonitor.de/en/

Find din nuværende bil og så hvordan den ligger i feltet så er beste guestimat det samme for dem du kigger på... Dvs lige du i din nuværende potte lige over gennemsnittet vil du sikkert også gøre det i en anden bil.

Vore biler kan findes her: https://www.spritmonitor.de/de/user/majland.html Forvrugstallene for skoda'en er måske ikke helt retvisende da vi har trukket en campingvogn en del tusinde km i år.... Men normalt ligger den ganske tæt på 20km/l eller lige over 80% af normtallet. Da gjorde citroen'en og den forrige skoda også ... Smart'en kan ikke holde helt så god økonomi i praksis, men den kører også næsten udelukkende motorvej og bykørsel så dens mønster passer ikke særligt godt sammen med på vores primære familiebil.

forbrug på små turboladede motore

: 03 dec 2014 10:11
af triumph

forbrug på små turboladede motore

: 03 dec 2014 13:35
af nemocharley
så de presses nærmest til at lyve..... - det kunne være fint med lidt selvansvarlighed her. Klart det bedste vil da være at all fabrikanterne opgav de rette tal.

forbrug på små turboladede motore

: 03 dec 2014 14:28
af triumph
Eller en uafhænig test, i stedet for at de bare skal følge en testprocedure

forbrug på små turboladede motore

: 03 dec 2014 15:10
af nemocharley
ja det er for let at snyde som det er nu.

forbrug på små turboladede motore

: 03 dec 2014 15:51
af majland
Ændrer jo ikke ved at bilerne sevfølgelig optimeres til den testprocedyre der nu engang er gældende. Det samme mhs crashtest. Sidst uge belv der trukket store overskrifter på at nogle biler der fik 5 stjerne i NCAP testene nærmest dumpede i tilsvarende amerikanske test (hvor en mindre del af fronten rammes) Men man kunne måske godt stramme op således at det ikke er prototyper men produktionsklare bilers brændstofforbrug der afgør hvilke tal de må reklamere med (og i danmarks bruges som basis for afgifterme)

forbrug på små turboladede motore

: 03 dec 2014 16:09
af triumph
Der er jo forskel på og optimere en bil, og så pille remmen til generatoren af, frakoble servo, justere hjulvikler, pumpe 5 bar i dækkende og tape alle sprækker ved døre, mm. over

forbrug på små turboladede motore

: 03 dec 2014 16:52
af majland
Elektisk servo bruge vel ingen strøm når man kører lige ud på et rullefelt. Men den værdi man bruger for aerodynamik bør imho være for en seriebil og ikke en 3D model med glatte samlinger og ekstra inddæknging af undervognen.

Ser heller ingen problem at der er slukket for klimananlæg og stereo. I mange nye biler kan generatorens også kobles ind/ud efter behov så den kun lader når det er nødvendigt og motoren går optimalt

Btw så kontrollere amerikanerne 10-15% af de målnger der får ind på personbiler - Kilde http://www.fueleconomy.gov/feg/how_tested.shtml