Skifte fra Stoker til Pillefyr

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Besvar
nemocharley

Skifte fra Stoker til Pillefyr

Indlæg af nemocharley »

jeg så forleden at dansk varmeservice tilbød en tpk 24 til ca 39k det var med standard installationspakke - det kan måske godt gøres billigere, men jeg ved det ikke - [tag]Aaen[/tag] kan måske fortælle dig lidt om det.

hedestoker kører en god pris på pellux 100 23500

synes det er noget tid siden at jeg så en skarp pris på atmos, de plejer at ligge omkring 26k

jeg må være ærlig og sige, at det er lidt svært for mig at gennemskue hvor dansk produceret noget er - sådan i alle leder og kanter.

Har Baxi lavet et fyr der hedder Biomax? Jeg kender et kombifyr fra varmebaronen som har det navn og så vvs-ekspertens røde og blå biomax pillefyr.

Brugeravatar
Expendable
Stoker III
Stoker III
9
Indlæg: 92
Tilmeldt: 31 aug 2014 10:30
Mit fyr: RTB 10 kW
Areal: 141 m2
Brændsel: 6 mm German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 8350
Dagligt forbrug: Svingende
Årligt forbrug: 4 tons
Geografisk sted: Hundslund, Odder
Har takket: 27 gange
Blevet takket: 2 gange

Skifte fra Stoker til Pillefyr

Indlæg af Expendable »

nemocharley skrev:jeg så forleden at dansk varmeservice tilbød en tpk 24 til ca 39k det var med standard installationspakke - det kan måske godt gøres billigere, men jeg ved det ikke - [tag]Aaen[/tag] kan måske fortælle dig lidt om det.

hedestoker kører en god pris på pellux 100 23500

synes det er noget tid siden at jeg så en skarp pris på atmos, de plejer at ligge omkring 26k

jeg må være ærlig og sige, at det er lidt svært for mig at gennemskue hvor dansk produceret noget er - sådan i alle leder og kanter.

Har Baxi lavet et fyr der hedder Biomax? Jeg kender et kombifyr fra varmebaronen som har det navn og så vvs-ekspertens røde og blå biomax pillefyr.
Undskyld, det er mig der vrøvler, den hedder bare BioMax og er ikke et Baxi fyr... Jeg fik i skyndingen lige blandet et par ting sammen. :D Jeg kan ikke lige finde den test hvor Baxi blev testvinder, men jeg skal nok lede videre og poste den, hvis jeg finder den. :)

Så vidt jeg kan se inde på RTB's hjemmesider, skriver de at det er et 100% dansk produkt - så det må man jo næsten tro på... Ellers er det i hvert fald at vildlede kunderne. :wink:

Pellux'en er jeg bare bange for bliver for stor. Jeg skal ned og have en 10 kW brænder, da min nuværende 18 kW stoker er alt for stor til mit forbrug. :wink:
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5485
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 407 gange
Blevet takket: 425 gange

Skifte fra Stoker til Pillefyr

Indlæg af triumph »

tag og check mgm også, den skuller efter sigende være meget nem og have med at gøre
Brugeravatar
Expendable
Stoker III
Stoker III
9
Indlæg: 92
Tilmeldt: 31 aug 2014 10:30
Mit fyr: RTB 10 kW
Areal: 141 m2
Brændsel: 6 mm German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 8350
Dagligt forbrug: Svingende
Årligt forbrug: 4 tons
Geografisk sted: Hundslund, Odder
Har takket: 27 gange
Blevet takket: 2 gange

Skifte fra Stoker til Pillefyr

Indlæg af Expendable »

triumph skrev:tag og check mgm også, den skuller efter sigende være meget nem og have med at gøre
MGM er også røget i puljen sammen med Scotte og RTB. :great:

Er der nogen herinde som har erfaringer med eks. MGM Junior?
nemocharley

Skifte fra Stoker til Pillefyr

Indlæg af nemocharley »

pelluxen anbefales godt nok til huse over 200m2 - den slukker og tænder dog i modsætning til din pausefyrende goliath (mener den pausefyrer - ellers må du rette mig) - men jeg har da set den fungerer godt til mindre. Jeg har selv en 13kw ikke modulerende indfyret effekt i en lille buffertank til 120m2 det fungerer fint.

hvis de skriver 100% så må det jo passe - både twinheat og passat sælges også som danske produkter... passat ejes delvist af kineserne og bruger tysk elektronik til nogen af deres produkter, twinheat får lavet nogle dele i litauen -------- nogle aspekter af verden er nu engang globaliseret.

Hvis du er vild med alle mulige styringsfunktioner og samtidig vil trække på erfaringerne over stokerpro så står nbe´s produkter stærkest - mgm er særlig interessant pga dens østriger-opbygning men kan ikke matche scotten i pris eller udbredelse. Den er til gengæld billigere end rtb i stykpris.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5485
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 407 gange
Blevet takket: 425 gange

Skifte fra Stoker til Pillefyr

Indlæg af triumph »

her er en fin tråd:
viewtopic.php?f=19&t=13881
Brugeravatar
Expendable
Stoker III
Stoker III
9
Indlæg: 92
Tilmeldt: 31 aug 2014 10:30
Mit fyr: RTB 10 kW
Areal: 141 m2
Brændsel: 6 mm German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 8350
Dagligt forbrug: Svingende
Årligt forbrug: 4 tons
Geografisk sted: Hundslund, Odder
Har takket: 27 gange
Blevet takket: 2 gange

Skifte fra Stoker til Pillefyr

Indlæg af Expendable »

nemocharley skrev:pelluxen anbefales godt nok til huse over 200m2 - den slukker og tænder dog i modsætning til din pausefyrende goliath (mener den pausefyrer - ellers må du rette mig) - men jeg har da set den fungerer godt til mindre. Jeg har selv en 13kw ikke modulerende indfyret effekt i en lille buffertank til 120m2 det fungerer fint.

hvis de skriver 100% så må det jo passe - både twinheat og passat sælges også som danske produkter... passat ejes delvist af kineserne og bruger tysk elektronik til nogen af deres produkter, twinheat får lavet nogle dele i litauen -------- nogle aspekter af verden er nu engang globaliseret.

Hvis du er vild med alle mulige styringsfunktioner og samtidig vil trække på erfaringerne over stokerpro så står nbe´s produkter stærkest - mgm er særlig interessant pga dens østriger-opbygning men kan ikke matche scotten i pris eller udbredelse. Den er til gengæld billigere end rtb i stykpris.
Yes, den pausefyrer, og det er bare roden til alt ondt ved det fyr - hvis du spørger mig. :) Men ja, du har naturligvis ret - det er naivt at tro, at ALT ved fyret er 100% danskproduceret, helt ned til printet og komponenterne derpå. :wink:

Fantastisk med de tre produkter holdt op mod hinanden mht. styrker og svagheder. Selve styringsfunktionerne er mere nice-to-have end need-to-have. Jeg vil hellere have noget driftsikkert low-tech, end forvirrende hi-tech. Vi må jo nok også erkende, at jo mere elektronik der ryger i, jo større er sandsynligheden for at noget går i stykker. :|
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5485
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 407 gange
Blevet takket: 425 gange

Skifte fra Stoker til Pillefyr

Indlæg af triumph »

check også denne tråd:
viewtopic.php?f=208&t=23055
Brugeravatar
Expendable
Stoker III
Stoker III
9
Indlæg: 92
Tilmeldt: 31 aug 2014 10:30
Mit fyr: RTB 10 kW
Areal: 141 m2
Brændsel: 6 mm German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 8350
Dagligt forbrug: Svingende
Årligt forbrug: 4 tons
Geografisk sted: Hundslund, Odder
Har takket: 27 gange
Blevet takket: 2 gange

Skifte fra Stoker til Pillefyr

Indlæg af Expendable »

triumph skrev:her er en fin tråd:
viewtopic.php?f=19&t=13881
KONGE med link til tråd, den skal jeg lige have kigget igennem! :great:

First-hand-experiences er uvurderlige.
Brugeravatar
Expendable
Stoker III
Stoker III
9
Indlæg: 92
Tilmeldt: 31 aug 2014 10:30
Mit fyr: RTB 10 kW
Areal: 141 m2
Brændsel: 6 mm German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 8350
Dagligt forbrug: Svingende
Årligt forbrug: 4 tons
Geografisk sted: Hundslund, Odder
Har takket: 27 gange
Blevet takket: 2 gange

Skifte fra Stoker til Pillefyr

Indlæg af Expendable »

triumph skrev:check også denne tråd:
viewtopic.php?f=208&t=23055
OKAY, sjovt som man via viden kan skifte mening... Jeg var ret stålsat på Scotte Blackstar, men må ærligt indrømme efter at have læst de sidste par links - begynder jeg mere at hælde over mod RTB og MGM...

Især RTB'en står stærkt pga. det absolut minimale serviceniveau - I like it easy (også selvom det er i den lidt mere dyre ende).

Besvar