Fyret vil ikke starte optænding

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Fyret vil ikke starte optænding

Indlæg af Ollii »

Frank Nelsson skrev:
MIN

logik sagde mig så nu, at der måtte være en fejl i kablet (sandsynligvis i stikket) - (logic deduction my dear watson !!). new23

Nå - men pillede så kablet af det andet fyr, og skiftede det. Var nu sikker på, at fyret virkede og det viste sgu' da 0 lux i displayet før jeg startede det op. Det må have være noget af et lykketræf, for da jeg slukkede det og tændte det igen, var jeg tilbage tilbage til "Scratch", for der stod stadig 10 lux i displayet. HMMMM - nu var "gode dyr rådne" - eller "gode råd dyre" smiley_crocodile.gif . Prøvede nu at gå ind i softwaren og se hvad følsomheden var sat til til lysføleren - den var sat til LAV. Prøvede så at sætte den til HØJ, men så viste displayet altså bare 100 % lys.
Var nu rimeligt sikker på, at det var boardet i styreboksen der havde en fejl, men for at være sikker på det, inden vi købte reservedele, lånte jeg nu boksen fra det andet fyr og skiftede den. SÅ KØRTE FYRET SOM DET SKULLE icon_cheesygrin.gif !!.

Afslutningen på historien er så nu, at man sandsynligvis skal købe en helt styreboks til 3850,00 kr., da man angiveligt ikke kan købe et print som reservedel?? - i hvert i fald ifølge HEDESTOKER.DK (motorprintet kan man godt købe). Har nu prøvet at kontakte NordJysk Elektronik (som angiveligt laver kortet), for at høre om jeg kan købe et dér. Det kan jeg formodentligt ikke, og så er det sgu' for dårligt af NBE, at man ikke kan få en reservedel til boksen, men skal købe en komplet boks med kasse og display fordi printet er fejlbehæftet.

I får lige en afsluttende melding på hvordan det går med at finde et print, når jeg ved noget mere.

Med venlig hilsen - og endnu engang tak for jeres support :great: .
Franke


Min kommentar var myntet på denne her. Og jeg har ikke læst link til skotte doktor så derfor ved jeg ikke hvad han tilbyder.

Super det kom til at virke.

Mvh. Ole.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.

Brugeravatar
Frank Nelsson
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 42
Tilmeldt: 24 sep 2013 05:50
Mit fyr: Black Star 16 KW version 10 styring.
Areal: 190
Brændsel: Piller + 45 rørs solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 4281
Dagligt forbrug: 32 KG
Årligt forbrug: 6000
Geografisk sted: Gørlev - Kalundborg kommune

Fyret vil ikke starte optænding

Indlæg af Frank Nelsson »

Hej Kenneth, Ole og i andre der har kigget på denne tråd. new2

Sådan lige for at opdatere jer på fejlen, er status følgende:

Jeg har kontaktet "Scottedoktor" på mail m.h.t. ombytning af boardet, men han er endnu ikke vendt tilbage med et svar.

Hvad der dog er mere interessant er, at jeg har fået en mail fra Jens Kjærgaard fra Nordjysk Elektronik (som laver printet), og han skriver følgende:

"Hej Frank

Ved montering af en kondensator (størrelse mellem 100nF og 10 uF) på terminalerne til fotosensor, er det muligt at problemet forsvinder.

Det er terminalerne mærket T og T10. Hvis der monteres en polariseret kondensator, skal plus til T og minus til T10."


Se DET lyder jo meget sandsynligt at det kunne løse problemet, da det jo ligner noget interferens der kommer ind på boardet.

Sådan bare lige for at opdatere jer, da I nu har været så venlige at "byde ind" med nogle løsningsforslag.

Med venlig hilsen
Franke
Dancedancer07.gif
Med venlig hilsen :-) :lol:
Franke fra Shangri-La
Lykkelig bruger af: Scotte Black Star 16 KW med BS1016 Kedel, version 10 styring + Komp. rens.
Og: 45 rørs solfanger med Sun Comfort styring ver. 6.06.
Du kan se fyret køre her: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=shangrila
xkfc

Fyret vil ikke starte optænding

Indlæg af xkfc »

Fedt hvis der skal så lidt til, men hvor gammel er styringen? V10 er jo et relativt nyt produkt, måske man skulle bruge reklamationsretten, og så bare få en ny styring.
Fantastisk service, at producenten læser os over skulderne, men generelt er servicen fra NBE og forhandlerne fremragende.

Mvh. Kenneth
Brugeravatar
Frank Nelsson
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 42
Tilmeldt: 24 sep 2013 05:50
Mit fyr: Black Star 16 KW version 10 styring.
Areal: 190
Brændsel: Piller + 45 rørs solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 4281
Dagligt forbrug: 32 KG
Årligt forbrug: 6000
Geografisk sted: Gørlev - Kalundborg kommune

Fyret vil ikke starte optænding

Indlæg af Frank Nelsson »

xkfc skrev:Fedt hvis der skal så lidt til, men hvor gammel er styringen? V10 er jo et relativt nyt produkt, måske man skulle bruge reklamationsretten, og så bare få en ny styring.
Fantastisk service, at producenten læser os over skulderne, men generelt er servicen fra NBE og forhandlerne fremragende.

Mvh. Kenneth

Hej Kenneth new1b

Styringen er relativ ny (må den jo være når det er version 10 :) ). Nu er det bare sådan, at ham der har monteret fyret for min veninde på Langeland, vist ikke er autoriseret VVS'er, og at hun forøvrigt er blevet uvenner med ham efter installationen new9 . Som du nok ved, henviser NBE til installatøren ved problemer - og det kan jeg i sagens natur ikke bruge til noget :cry:.

For lige at rette en misforståelse, så er det sådan at Nordjysk Elektronik ikke sidder og moniterer fora (så vidt jeg ved da !!). De fremstiller printet (Kunne jeg læse på printet), og jeg kontaktede dem derfor for at høre, om jeg evt. kunne købe et nyt print hos dem, da jeg kun kunne købe en komplet boks på nettet.
Det var i den forbindelse Jens vendte tilbage med forslaget om en kondensator monteret over T10 til at fjerne støj på indgangen. Han sender mig forøvrigt en brugbar kondensator og et komplet kabel mellem displaydel og hovedprint (stikket er gået fra hinanden i den ene ende af kablet). Men uanset hvad, så er det sgu´KANOON service fra Nordjysk Elektronik, som jo ikke har nogen som helst garantiforpligtigelser over for mig med hensyn til et produkt, som de sælger til NBE.

Jeg er sgu´99 % sikker på, at Jens bud med en kondensator vil afhjælpe problemet, for det var sgu´da underligt at der er 0 lux uden T10 monteret, men 10 lux med kablet på og lysføleren afmonteret. Det tyder jo helt klart på noget interferens på kablet.

Jeg kunne jo få en ombytterboks hos Scottedoktor.dk til 1000,00 kr., hvilket jo er billigt i forhold til at skulle købe en komplet, men for det første har Scottedoktor endnu ikke svaret på min forespørgsel, som er sendt for flere dage siden. og for det andet vil jeg lige prøve med kondensatoren først. Det lidt uheldige er, at fyret står på Langeland, og jeg kun kører derover en enkelt dag for at lave fyret, så jeg må håbe på, at kondensatoren løser problemet ange.gif .

Jeg skal nok informere dig (og jer) om resultatet, når jeg er kommet så langt. Det bliver nok onsdag i næste uge, at jeg kører derover.


Med venlig hilsen
Franke
Med venlig hilsen :-) :lol:
Franke fra Shangri-La
Lykkelig bruger af: Scotte Black Star 16 KW med BS1016 Kedel, version 10 styring + Komp. rens.
Og: 45 rørs solfanger med Sun Comfort styring ver. 6.06.
Du kan se fyret køre her: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=shangrila

Besvar