kovas skrev:
Hej Lamborg.
Hvis man kigger her http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2034747 så ser det ud som om man kan få en forhåndsvudering.
Men jeg er i syv sind om
jeg skal bruge tid på de eller ej.
Hvis man har samtlige data på køretøjet er det nemt og bruge Skats "regnemaskine"
Jeg har hentet både mc og bil i Tyskland i begge tilfælde passede den forventede afgift med den faktiske på nær et par hundrede kroner.
To forgive the Terrorists is up to God
But to send them to him is up to me
Vladimir Putin
kovas skrev:
Hej Lintz.
Det er faktisk også det jeg er inde på i mit andet indlæg
Det der undre mig er at for nogle år siden var det nærmest en folkesport at importere biler fra udlandet. Den Polo jeg har nu er importeret brugt fra sydtyskland og i forbavsende god stand.
Det er stadigvæk en folkesport, men så skal du "op i en anden liga". Kr.350.000 +
Der vil du med fordel importere en bil fra tyskland, som også samtidig er spækket med udstyr som du ikke ser her i DK.
Med venlig hilsen
Jobak Det brænder først, som er nærmest ved ilden.
bobzinen skrev:
Hvis man har samtlige data på køretøjet er det nemt og bruge Skats "regnemaskine"
Jeg har hentet både mc og bil i Tyskland i begge tilfælde passede den forventede afgift med den faktiske på nær et par hundrede kroner.
Hej Bobzinen.
Vi har nu gået og tænkt over det, og besluttet os for at tage den hjem. Håber du vil hjælpe med lidt fif.
På skat står der at man, når man har hjemtaget en udenlandsk bil så skal men inden et døgn anmelde det til skat/ motorregistret. Betyder det at man må køre den hjem på de svenske nummerplader, hvis den er forsikret og registreret i Sverige?
Hvis ikke, kan man så købe prøvemærkater gældende fra en dato ude i fremtiden som passer med hvornår man forventer at køre hjem igen?
Hvis man prøver beregneren på skats hjemmeside, så er det afgørende hvor meget den er værd her i Danmark. Hvis jeg kigger i bilbasen er der ikke pris på en magen til, så hvordan fandt du den rigtige pris?
Der kommer sikkert flere spørgsmål hvis det er ok
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Vi har nu gået og tænkt over det, og besluttet os for at tage den hjem. Håber du vil hjælpe med lidt fif.
På skat står der at man, når man har hjemtaget en udenlandsk bil så skal men inden et døgn anmelde det til skat/ motorregistret. Betyder det at man må køre den hjem på de svenske nummerplader, hvis den er forsikret og registreret i Sverige?
Hvis ikke, kan man så købe prøvemærkater gældende fra en dato ude i fremtiden som passer med hvornår man forventer at køre hjem igen?
Hvis man prøver beregneren på skats hjemmeside, så er det afgørende hvor meget den er værd her i Danmark. Hvis jeg kigger i bilbasen er der ikke pris på en magen til, så hvordan fandt du den rigtige pris?
Der kommer sikkert flere spørgsmål hvis det er ok
Mener ikke du må køre i en udenlandsk registreret bil i dk. Med mindre ejeren er med i bilen. Men du køber bare prøveplader til at klæbe på bilen på forhånd. Når du kører ind i dk, sætter du dem på bilen.
FK30 skrev:
Mener ikke du må køre i en udenlandsk registreret bil i dk. Med mindre ejeren er med i bilen. Men du køber bare prøveplader til at klæbe på bilen på forhånd. Når du kører ind i dk, sætter du dem på bilen.
Hej
Nej det mener jeg heller ikke, undre mig bare over at skat precisere at det skal anmeldes inden for et døgn. Hvis jeg bringer den hjem på en prøveplade, rager det vel ikke skat hvor længe jeg har den stående uden at køre i den.
Jeg ser nu at ap-plus også sælger prøvemærker. Gebyr 200kr ? 100kr/dag. Koster det også 200 i gebyr ved motorcentret?
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Jeg gætter på, at den tidsfrist på et døgn der refereres til, gælder såfremt du indfører bilen som rejsegods, og tager varigt ophold i Danmark. En svensk familie, der indvandrer til Danmark, kan således køre i deres svensk indregistrerede bil i et døgn, før lortet skal forlade færdselslovens område.
Prøvemærkerne koster "kun" kr. 100,- hos skattefar.
FK30 skrev:
Mener ikke du må køre i en udenlandsk registreret bil i dk. Med mindre ejeren er med i bilen. Men du køber bare prøveplader til at klæbe på bilen på forhånd. Når du kører ind i dk, sætter du dem på bilen.
FK30 skrev:
Mener ikke du må køre i en udenlandsk registreret bil i dk. Med mindre ejeren er med i bilen. Men du køber bare prøveplader til at klæbe på bilen på forhånd. Når du kører ind i dk, sætter du dem på bilen.
Vi har nu gået og tænkt over det, og besluttet os for at tage den hjem. Håber du vil hjælpe med lidt fif.
På skat står der at man, når man har hjemtaget en udenlandsk bil så skal men inden et døgn anmelde det til skat/ motorregistret. Betyder det at man må køre den hjem på de svenske nummerplader, hvis den er forsikret og registreret i Sverige?
Hvis ikke, kan man så købe prøvemærkater gældende fra en dato ude i fremtiden som passer med hvornår man forventer at køre hjem igen?
Hvis man prøver beregneren på skats hjemmeside, så er det afgørende hvor meget den er værd her i Danmark. Hvis jeg kigger i bilbasen er der ikke pris på en magen til, så hvordan fandt du den rigtige pris?
Der kommer sikkert flere spørgsmål hvis det er ok
Jeg fandt heller ikke lige præcis den model men fandt nogle modeller der lå lidt over og lidt under min og kunne derved cirka beregne handelspris for et køretøj nogenlunde som mit(afgift beregning er også afhængigt at sikkerheds udstyr airbag selestrammer etc. samt luksus ting som aircon. etc.) dette er hvad der kan afvige lidt så hvis du kan finde en beregning på et køretøj af samme mærke og nogenlunde samme årgang og model så rammer du ikke helt ved siden af.
To forgive the Terrorists is up to God
But to send them to him is up to me
Vladimir Putin
Hej Alle.
Tak for Jeres svar.
Jeg har været lidt rundt på den svenske trafikstyrelsen og fundet ud af at at et køretøj der exporteres skal avregistreres ( dvs at det skal slettes af de svenske register) indtil det er gjort vil det stå stå i den tidligere ejers navn. Denne avregistering kan først gøres når plader afleveres og der forevises en attest på at køretøjet er udført. Når man selv køre det hjem er det reelt kun en registreringsattest fra danmark som kan bruges.
Så hvad er smartest? Hvis jeg aflevere pladerne når jeg køre hjem fra sverige og så senere sende en kopi af den danske registreringsattest så skal jeg køre den hjem på danske prøveskilte, men jeg skal med to færger og for at bestille bådplads her så skal man ha et registreringsnummer. Det betyder at man behøver at ha skiltene ca en uge før de skal bruges. Kan man købe klistermærkerne så de først er gyldige fra en dato ude i fremtiden? Jeg har ikke haft brug for prøveskilte i de sidste 15 år så jeg er helt blank på det nu. Den anden mulighed er at køre på de svenske plader til Frederikshavn og der skifte over til danske prøveskilte. Men jeg har stadig behov for at få dem i god tid så jeg ikke skal betale for dem på rejsen derop.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh