Side 3 af 4

God service !

: 25 feb 2012 08:29
af Fer
Havmand » 25 Feb 2012, 06:21 skrev:Tja, jeg er godt tilfreds med min forhandler.... Dog er der lidt langt... Det kunne han godt arbejde lidt på :lol:
Jeg er helt enig!

God service !

: 25 feb 2012 09:09
af Albert
Når man skal forhandle tilbud med leverandører,skal man ikke offentliggøre hvad forskellen i prisen er fra andre leverandører som Skovløber gjorde her,så bliver det for nemt for den næste i rækken at krybe et par kroner under de foregående.


Send en mail rundt med en liste med de ting der skal indgå i tilbudet, til de firmaer du har udset til at deltage i budrunden,og bed dem om et skrifteligt uforpligtende tilbud,bed udtrykkeligt om prisen med moms og fragt,skulle der være en der glemmer de to ting fanger bordet.

Det er god skik at melde tilbage til dem der afgiver tilbud,også dem man ikke skal bruge,med et nej tak vi har fået et bedre tilbud fra anden side,men oplys ikke hvad pris budet lyder på. Af og til kan det så kan det hænde at den dyreste måske ender med at blive den billigste.

Der er så nogen der fisker efter pris på det bedre tilbud man har fået,men hold kortene tæt til kroppen.

God service !

: 25 feb 2012 09:42
af Landlyst
Albert » 25 Feb 2012, 09:09 skrev:Når man skal forhandle tilbud med leverandører,skal man ikke offentliggøre hvad forskellen i prisen er fra andre leverandører som Skovløber gjorde her,så bliver det for nemt for den næste i rækken at krybe et par kroner under de foregående.


Send en mail rundt med en liste med de ting der skal indgå i tilbudet, til de firmaer du har udset til at deltage i budrunden,og bed dem om et skrifteligt uforpligtende tilbud,bed udtrykkeligt om prisen med moms og fragt,skulle der være en der glemmer de to ting fanger bordet.

Det er god skik at melde tilbage til dem der afgiver tilbud,også dem man ikke skal bruge,med et nej tak vi har fået et bedre tilbud fra anden side,men oplys ikke hvad pris budet lyder på. Af og til kan det så kan det hænde at den dyreste måske ender med at blive den billigste.

Der er så nogen der fisker efter pris på det bedre tilbud man har fået,men hold kortene tæt til kroppen.
Det var ligesom en forsikringsdame som ringede og ville gøre det bedre (billiger) end min nuværende forsikringer, det måtte hun dag godt prøve, og fik afvide hvad der skulle forsikres.... Og så skulle hun også lige vide hvad jeg gav for mine forsikringer nu..... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif Hun blev sgu sur da jeg sagde at det fik hun sgu da ikke af vide.... :oops: Men så ville hun jo ikke kunne lave det tilbud... ærgeligt ærgeligt 8.gif

God service !

: 25 feb 2012 10:20
af levi
Det mest mystiske jeg har været ude for tilbudsmæssigt (OG jeg har været ude for meget)...

Det var her for 1 måned siden da vi besluttede os for at gøre noget ved vores telefoni i butikkerne (vi bruger for ca. 5000 kr om måneden i telefon :shock: ).

Vi kontaktede TDC for at høre hvilke muligheder der var, - og hvordan vi kunne spare lidt på den omkostning, - ingen problem - de kom med en fornuftig løsning, - og det ville koste ca. det halve af vores nuværende udgift - super :great:

Vi er sådan set klar til at skrive under på en aftale, - da jeg pludselig bliver ringet op af en sælger fra TDC, - jeg tror jo det er den samme vi hele tiden har haft dialog med, - men det er det ikke....

Han siger han kan se vi har et voldsomt telefonbehov, - og vil tilbyde os en bedre og billigere løsning, - jeg fortæller ham at vi allerede arbejder på sagen, - og at vi har modtaget et tilbud fra TDC, - og sådan set er klar til at trykke på knappen.....

Til min KÆMPE overraskelse siger han dæleme, - det tilbud kan jeg gøre billigere ???? :shock:

Altså, - en mand fra det samme firma, - underbyder et tilbud vi faktisk var klar til at sige JA til, - og jeg fortalte netop denne sælger at vi var klar til at trykke på knappen ??? :shock:

Det er eddermame "bad business" når sælgerne underbyder hinanden, - ISÆR når jeg endda fortæller vi er klar til at handle på det første tilbud ??? :shock:

Der må være noget sælgerprovision til grund for denne tåbelige handling.... - men fair nok, - vi sparede yderligere 15 procent, - og det vil jeg da ikke klage over icon_cheesygrin.gif

God service !

: 25 feb 2012 11:02
af mejeristen
TDC- ja så kan jeg sgu godt forstå at de er ret dyre mht privat priser!

God service !

: 25 feb 2012 11:09
af Albert
Her i butikken blev der sparet ca.17000 kr om året efter alt hvad der har med Tdc at gøre blev skrottet.

God service !

: 25 feb 2012 11:12
af Albert
Landlyst » 25 Feb 2012, 09:42 skrev: Det var ligesom en forsikringsdame som ringede og ville gøre det bedre (billiger) end min nuværende forsikringer, det måtte hun dag godt prøve, og fik afvide hvad der skulle forsikres.... Og så skulle hun også lige vide hvad jeg gav for mine forsikringer nu..... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif Hun blev sgu sur da jeg sagde at det fik hun sgu da ikke af vide.... :oops: Men så ville hun jo ikke kunne lave det tilbud... ærgeligt ærgeligt 8.gif
Hvis en sælger ikke kan afgive et tilbud uden at andre skal lave forarbejdet,så er det set herfra en dårlig sælger

God service !

: 25 feb 2012 11:42
af Lintz
Albert » 25 Feb 2012, 09:09 skrev:Når man skal forhandle tilbud med leverandører,skal man ikke offentliggøre hvad forskellen i prisen er fra andre leverandører som Skovløber gjorde her,så bliver det for nemt for den næste i rækken at krybe et par kroner under de foregående.


Send en mail rundt med en liste med de ting der skal indgå i tilbudet, til de firmaer du har udset til at deltage i budrunden,og bed dem om et skrifteligt uforpligtende tilbud,bed udtrykkeligt om prisen med moms og fragt,skulle der være en der glemmer de to ting fanger bordet.

Det er god skik at melde tilbage til dem der afgiver tilbud,også dem man ikke skal bruge,med et nej tak vi har fået et bedre tilbud fra anden side,men oplys ikke hvad pris budet lyder på. Af og til kan det så kan det hænde at den dyreste måske ender med at blive den billigste.

Der er så nogen der fisker efter pris på det bedre tilbud man har fået,men hold kortene tæt til kroppen.
Kan kun tilslutte mig Albert - Ikke særligt fair over for andre tilbudsgiverer at man offentliggøre prisen (så´en cirka) velvidende at den sidste kigger med fra sidelinjen og kan derved ligge sit tilbud under, hvis han får lyst til det.

God service !

: 25 feb 2012 12:03
af Grevens
... jeg betaler gerne for go´ service ...

Havde møde med to VVS til ombyg af alt mit VVS i hele huset ... tog ham der var nærmest ... Vi aftalte ingen pris, men jeg sagde at han sælføli skulle tjene til livets ophold, men at han ikke behøvede at tage en ekstra ferie på mallorca på min regning ...
- det var også ham der kom i helligdagene og skulle starte mit oliefyr, det kunne han ikke , så han lånte mig en stak el-blæsere ... uden beregning ...
- og ham jeg kunne ringe til en lørdag formiddag, da jeg havde banket hul i et 1" rør, og vandet fossede ud ... og vi sku have gæster til spisning, han ordnede det så jeg kunne afhente stumper på hans værksted via én af hans montører ... igen uden beregning ...
- og utallige gange har jeg ringet til ham og spurgt om dette og hint, og han har leveret pexrør og andre stumper som vi først har afregnet ½ år efter ... osv osv ...

Men kort fortalt, - ingen af os gider arbejde gratis, og i sidste ende skal jeg jo selv leve af at han tjener så mange penge, at han får råd til et nyt tag, så kommer jeg med min kran og løfter det op til ham og så er ringen sluttet ...

God service !

: 25 feb 2012 12:27
af Zarge
nu mangler vi "syntes godt om" knappen igen... :great: