Varmepumpe snak!

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
Låst
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af Troldmand. »

bennylar skrev: 23 nov 2018 18:21 hej
kunne du ikke smide et link til hvor du har købt det, jeg kan ikke finde dem til 50.000 kr noget sted..?

mine forældre er nemlig ved at overveje om ikke deres skide Thermorossi skal til ophug...
Jo det kan jeg godt. Men jeg gør det ikke for at reklamere for firmaet.
Vil dog godt tilføje. Aldrig har jeg mødt så behagelig betjening.
Og husk. Køb ikke noget før der er søgt energitilskud. Har man først købt, får man ikke en krone i tilskud.
Firmaet jeg købte hos lavede alt papirarbejdet til 100% tilfredshed.

Så vidt jeg fandt ud af, er firmaet en internet afdeling af en særdeles stor virksomhed.

Min er en Panasonic T-cap 9KW.

https://www.billigventilation.dk/shop/p ... 178c1.html

Den her.

https://www.billigventilation.dk/shop/p ... 1988p.html

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
9
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Har takket: 104 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af bennylar »

først tak... :great:

jeg har jo det firma næsten i baghaven, så vil da lige derop og se om det kunne være noget.. det må jo kunne gi lidt tilskud med et fyr fra 2013...
det er 14.000 kr. billigere end det billigste jeg kunne finde... ja er ikke god ven med ham onkel google... :oops: :wink:

nu slynger jeg lige en bemærkning, ville yderdelen kunne sættes op på et loft, da er temperatur jo ca det samme som udenfor.. ?
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af Troldmand. »

Den der 4,2 td er det en patrol?
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af Troldmand. »

bennylar skrev: 23 nov 2018 19:44 først tak... :great:

jeg har jo det firma næsten i baghaven, så vil da lige derop og se om det kunne være noget.. det må jo kunne gi lidt tilskud med et fyr fra 2013...
det er 14.000 kr. billigere end det billigste jeg kunne finde... ja er ikke god ven med ham onkel google... :oops: :wink:

nu slynger jeg lige en bemærkning, ville yderdelen kunne sættes op på et loft, da er temperatur jo ca det samme som udenfor.. ?
Alt er muligt. Den er ret så tung, men med rigeligt med muskelkraft, går det nok. Hvis der er beboelse i samme hus, vil jeg nok vælge en anden løsning. Kompressoren har en svag dyb tone, som måske vil kunne høres under hvor, den står!
bennylar
Stoker XI
Stoker XI
9
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Har takket: 104 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af bennylar »

Troldmand. skrev: 23 nov 2018 19:47 Den der 4,2 td er det en patrol?
landcruiser.
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
9
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Har takket: 104 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af bennylar »

Troldmand. skrev: 23 nov 2018 19:52 Alt er muligt. Den er ret så tung, men med rigeligt med muskelkraft, går det nok. Hvis der er beboelse i samme hus, vil jeg nok vælge en anden løsning. Kompressoren har en svag dyb tone, som måske vil kunne høres under hvor, den står!
ja så blir det udvendigt hvis det ender ud i en sådan et apparat...
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af Troldmand. »

bennylar skrev: 23 nov 2018 20:46 landcruiser.
Her køres der 3,3 TD patrol
Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af Lau »

bennylar skrev: 23 nov 2018 19:44 først tak... :great:

jeg har jo det firma næsten i baghaven, så vil da lige derop og se om det kunne være noget.. det må jo kunne gi lidt tilskud med et fyr fra 2013...
det er 14.000 kr. billigere end det billigste jeg kunne finde... ja er ikke god ven med ham onkel google... :oops: :wink:

nu slynger jeg lige en bemærkning, ville yderdelen kunne sættes op på et loft, da er temperatur jo ca det samme som udenfor.. ?
Udedelen skal stå udenfor - den producerer kulde og kondens, dit tag ville rådne væk og udedelen ville ikke kunne producere varme til indedelen - udedelen skal stå et sted med god luftcirkulation.
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af lamborg »

hæ hæ griner lidt inde bag skægget.
Tråden bryster sig bla med grøn omstilling og så køre i rundt i partikelsvinere så det batter :-) Moral er godt dobbeltmoral dobbelt så godt :-) :-).
Kan godt forstå hvorfor tonen blev lidt krads . Når man læser tråden som i øvrigt er interesant så bliver der krydret med en masse lyserøde blomster som er hamrende ligegyldige og faktisk irriterende . Kan jo gopdt forstå at man er glad for sin nye varmepumpe meeennn .
God kundeservice kender man altså først når der er problemer med et købt produkt ikke i en købssituation . Desuden skrives en del om at man ligeglad med om prisen for at fyre op er højere eller lavere end pillefyr men alligevel handler næsten alle indslag om pris i forhold til pillefyr som man så i øvrigt sammenligner med sidste år hvor det var væsentligt koldere :-)... Nå men det var bare lige et lille hint til måske at holde tråden lidt faglig interresant og skrue lidt ned for charmen :-)
jeg vil feks aldrig købe en varmepumpe for jeg ved at jeg ikke kan holde varme på huset med mindre fremløb er 70 gr og ja det er prøvet så jeg ville blive edersur hvis jeg blev lokket til at købe noget som ikke duer i mit tilfælde . Derfor vil jeg sige at ja varmepumpe er en god ting men man skal passe på ikke bare at hoppe på en vogn uden omtankte
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
jopa

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af jopa »

Virker lidt som om at diskussionen om varmepumpe ikke er velset selv i en tråd der omhandler emnet.
Personligt har jeg såmænd ikke behov for at promovere varmepumper, og fornemmer at denne side nok ikke er for mig mere.
Skriver blot om min erfaring, og kører selv i en lille Peugeot 208 1,2.

ps har serviceabb. på min :wink:

Låst