Side 13 af 14

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 13 dec 2010 20:42
af TaagMan
Ang. træk. nej. Trækket skal være stabilt. Hvis jeg sætter den til f.eks. 20 Pa, og den så kan følge med til det, så har jeg et træk der er mellem sikkert 5 Pa og 20 Pa, alt afhængig om det blæser eller er vindstille. Og det er jo ikke stabilt ;)

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 13 dec 2010 20:51
af madsen12345
Det er vel ikke ret tit at der er så meget træk i skorstenen at det er det store problem ?.

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 13 dec 2010 20:54
af TaagMan
10-20 dage om året, vil jeg gætte på. Men det er selvfølgelig forskelligt fra skorsten til skorsten.

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 14 dec 2010 07:03
af neist
TaagMan

Angående forbrugsgraferne!

Mit internet har været slukket her i nat og har derfor ikke opdateret.

Men efter et par opdateringer her til morgen ca 6:45 så viser forbruget så 27 kg indtil videre i dag den 14.
Det forstår jeg ikke?

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 14 dec 2010 08:15
af TaagMan
Når der er gået nogle timer af et nyt døgn, så laver den et estimat. Dvs. 27 kg er det forventede forbrug for det døgn du er i... den korrigerer så hele dagen... indtil vi skriver 00:00 igen.

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 14 dec 2010 20:31
af Frank_Rasmussen
TaagMan » 13 Dec 2010, 20:42 skrev:Trækket skal være stabilt. Hvis jeg sætter den til f.eks. 20 Pa, og den så kan følge med til det, så har jeg et træk der er mellem sikkert 5 Pa og 20 Pa, alt afhængig om det blæser eller er vindstille. Og det er jo ikke stabilt ;)
Jeg tror, at to trækstabilisatorer hver sat på 10 Pa svarer til en trækstabilisator sat på 20 Pa (bortset fra udgiften til den ekstra trækstabilisator).

Det giver mening for mig. Men en skorstensfejer vil jo nok kunne sige det med bestemthed...

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 14 dec 2010 20:39
af TaagMan
Hm, det giver ikke mening for mig. Hvis jeg sætter den til 10 Pa, så åbner den hvis det suger med mere end 10 Pa, det vil den også gøre selvom der er to... så er der bare to der vil åbne halvt så meget... det er i hvert fald sådan jeg tror det fungerer... men som du selv siger, så burde en skorstensfejer kunne sige det... men, det skal jo også tages i betragtning at der er flere der har det, så jeg går ud fra det virker.

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 14 dec 2010 20:45
af Ulrik
Hvis du sætter den til 20 Pa vil der være et større træk i kedlen. Så det er ikke løsningen.

Som TM er inde på kan man sætte 2 trækstabilisatorer i og sætte dem til 10 Pa, hvilket betyder at den enkelte trækstabilisator kun åbnes hvis trækket er over 10 Pa.
Det vil give den korrekte løsning.
Alternativt skal man dække noget af toppen af skorstenen, men så skal det nok lige tjekkes med fejer.

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 14 dec 2010 21:08
af madsen12345
Hvor meget betyder skorstenens indvendige diameter i forhold til fyrets røgafgang ?. :roll:

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 14 dec 2010 21:11
af Ulrik
madsen12345 » 14 Dec 2010, 21:08 skrev:Hvor meget betyder skorstenens indvendige diameter i forhold til fyrets røgafgang ?. :roll:
Jeg ved det ikke præcist, men jo større diameter jo mere træk.