Garmin skrev:Formentligt det sædvanlige. Når kedelshunten lukker meget op får du pumpetryk på fremløb. Det er fint når du vil lade i tanken, knap så fint når du ikke vil, for så trykkes kedelfremløb gennem din fremløbsshunt. Hvis denne var 3vejs kunne den muligvis styre det.
Det nemmeste er nok at erstatte accuen med et stykke rør når du stokerfyrer.
ja det lader det til.... men hvad mener du med og erstatte accoen med et stykke rør...
den forstår jeg.... men ikke lige hvor....???
Ernst Drastrup skrev:Ja, - når du åbner for ventil nr. 2. så vil tanken komme på på returtemperaturen fra toppen af tanken men kun ned til, hvor ventil 2 går ind i tanken.
Normalt vil jeg køre returen hjem i tanken noget højere oppe, så minimerer du volumen i tanken.
det skal lige siges at her til aften hvor jeg er kommet hjem og det har kørt knabt et døgn.... ser det ud til at der er kommet lidt ro på urene....
da jeg kørte ved 14 tiden satte jeg ventil nr 2 så den kun lige var lidt åben....
og har hele aftenen været lidt spænt på hvad jeg kom hjem til....
men det lader til at alt køre mer eller mindre som jeg kunne håbe på...
dejligt varmt i huset..... fremløb til huset lå fint på de 60grader jeg hade instillet den til....
kedel shunten lå på 58 grader....lidt lavt..... men jævnt i forhold til i morges....
men 1/4 af accuen var jo så varm...... det syntes jeg ikke om..... men dejligt varmt i fyrrummet....
jeg har lige ændret tegningen lidt... mer så den er helt rigtig med de rør jeg har lavet... hade ikke lige tænkt at jeg hade dem der går ind i tanken til retur.....
men jeg har jo så forsynet accuen med et par ekstre rør så hvis jeg i fremtiden skulle have noget andet koblet til var muligheden der...,,..
og der har jeg luret lidt på det jeg har sidende 2cm laver en mit fremløb fra kedlen, og der er vel godt 30cm mellem dem....
hvis jeg nu droppede det rør med kugleventil nr 3 på og førte mun retur fra til kedlen der op til røret istedet....
var det så ikke lige før at det burdte virke..... pumperne har jo så ikke noget med hinanden at gøre, da begge to køre til og fra accoen hver for sig...
og jeg har forminsket tanken betydeligt.....
mvh leo-pol