Side 11 af 14

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 11 dec 2010 17:21
af neist
Så blev der renset og monteret trækstabilisator, er spændt på at se hvordan det indvirker på systemet.

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 11 dec 2010 18:28
af TaagMan
Godt skuldret mester :) Det kommer du ikke til at fortryde.
Hvis du har iltstyring, så kan du VIRKELIG se hvor meget det betyder, ellers lever du bare i dejlig uvidenhed.

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 13 dec 2010 17:12
af neist
TaagMan

Kan jeg få dig til at se på mine grafer?
Jeg forstår ikke de udsving med ca 1 times interval fra 00:00 til 06:00, der sker ikke meget i huset i den periode, radiatorerne termostaterne er sat på 2,5.

Hvor har du kedel temp måleren monteret i kedlen.?
Min sidder på udgangsrøret bag på kedlen under noget isolering, her tænker jeg så på om det er bedre at sætte den direkte i kedlen, og om det har indvirkning på de overshoots jeg ser. Desværre er den medfølgende føler modstand blot overtrukket med krympeflex og ikke særlig egnet til montering i dykrør som jeg ser det.

Graferne på pilleforbrug passer vist ikke, kan man se tidsmæssigt hvornår der måles fra og til. Det blev nulstillet lørdag kl 16.00 efter rensning og montering af trækstabilisator.

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 13 dec 2010 18:46
af TaagMan
Hm, ja den kører da noget op og ned. Kan ikke huske om vi har pillet i dine PID'er, men det er ikke sikkert det vil hjælpe. Jeg tror egentlig du måske kan have noget ret i det med føleren... det er jo egentlig ikke dit fremløb du er interesseret i at måle, men din kedeltemperatur. Det kan også have noget besvær med at slå gennem røret... rent temperaturmæssigt, hvorfor man jo altså bedst bruger et dykrør.

Jeg forstår godt din tanke med krympeflex delen... men, det er jo bare en variabel modstand af en art, og komponenten er altså ikke sart. Jeg har snottet min til i kobberfedt, og mokket den i siden af kedlen sammen med et 20cm dykrør. Det kan, som du nok kan se, i hvert fald ikke været skidt til mine kurver... men om det er der den går gal hos dig, det kan være lidt svært at sige. Jeg tror det kunne være interessant at se hvordan dit flow var, med en returtemperatur og en flowmåler. Så kunne du se om din ydelseskurve rent faktisk passer sammen med din pumpes ydelseskurve.

Du har intet gulvvarme?

Pilleforbruget måles fra 00:00 til 00:00.

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 13 dec 2010 18:56
af Albert
Der er nok ingen tvivl om hvad fænomenet skyldes,årstiden og tidspunktet på døgnet taget i betragtning icon_cheesygrin.gif HO HO HOOO

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 13 dec 2010 18:57
af madsen12345
Hej Taagman,
Jeg kan se at du kører med en ønsket ilt %. hvad formål har det,
jeg kører selv med 0 i ønsket ilt %,
hvor stiller man det, og hvad stiller man
det efter?.

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 13 dec 2010 19:03
af TaagMan
Ehehe, Albert, tror vist snart du ryger ud i bilen, og du må ikke høre radio!

madsen, det kræver man har iltstyring, at den er kalibreret og slået til.

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 13 dec 2010 19:25
af madsen12345
Ok , det lyder indviklet, så det må vist vente lidt,
jeg kan se at du også kører med sommer stop,
var det ikke bedre med natsænkning ?

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 13 dec 2010 19:30
af TaagMan
Nej det er ikke så galt at få det aktiveret. Det er bare at slukke fyret.. og lade den falde til ro en 30 minutter, åbne lågen, så den suger masser af frisk luft... og så holder man SET i bund, og går ind i iltstyring, og klikker på kalibreringstallet, så passer den sig til. Og så kan man sige Ja til at sætte det aktivt bagefter.

Jeg kører ikke med sommerstop? Og jeg kører da med natsænkning... jeg slukker helt for anlæget om natten, og tænder den igen nogle timer inden vi står op.

Re: 10kw scotte er nu køreklar, men...

: 13 dec 2010 19:35
af madsen12345
Ja ok, det er så også det jeg kalder sommer kørsel,
men er det ikke bedre at sænke temp nogle grader,?.