service på woody på lolland?

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Brugeravatar
claus1972
Stoker V
Stoker V
14
Indlæg: 173
Tilmeldt: 27 aug 2009 01:34
Mit fyr: Ecotech HR 100
Brændsel: Pillebruger
Geografisk sted: djursland

Re: service på woody på lolland?

Indlæg af claus1972 »

conny andersen skrev:Hej
Er der nogen, der ved hvem der laver service på et woody pillefyr i nærheden af Nakskov?
Lige nu står jeg med et anlæg, der ikke kan finde ud af at fylde sneglen ordentligt, eller også er det noget andet der er galt. kan ikke rigtigt finde ud af det.

mange venlige hilsener

Conny

hej prøv at tjekke denne link og gå ind på optimeringsbesøg der er helt sikkert en der kan komme og justere dit fyr ind :great: http://www.pelletsburner.dk/ mvh claus
Livet leves forlæns, og forstås baglæns icon_cheesygrin.gif

conny andersen
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 7
Tilmeldt: 09 feb 2010 09:55
Mit fyr: Woody 4.99 16 kw med opop H 418
Areal: 88
Brændsel: træpiller - Lava
Fremviser gerne i postnummer: 4913
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Vestlolland
Kontakt:

Re: service på woody på lolland?

Indlæg af conny andersen »

hejsa
jeg tror nok at jeg har fundet en fyr på Sjælland, som vil vove sig helt herned på Lolland. Ham fandt jeg via den side, som du også foreslog.

Håber at han kan reparere hvad der er i udu og samtidig også lære mig noget mere om fyret, så jeg er mindre afhængig af sagkundskaben :)

Mvh Conny
Med venlig hilsen

Conny
Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: service på woody på lolland?

Indlæg af Ole S. »

Hej
Tror som sådan ikke der er noget i udu, nok mere et indstillings problem.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør
Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
17
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: service på woody på lolland?

Indlæg af Falck »

Ole S. skrev:Hej
Tror som sådan ikke der er noget i udu, nok mere et indstillings problem.
Min holdning er lige som din :-)
Du slukker for din styring på stikkontakten, trækker stikket ud af den lange snegl, og herefter trykker du på pil op og holder den inden mens du tænder for strømmen igen. Når du har holdt pil op inde i ca 10 sek, så slipper du den igen.
Så tager du dit stopur frem og sætter den til 6 minutter.
Start stopuret samtidig med at du sætter stikket tilbage i den lange snegl.
Når de 6 minutter er gået, så vejer du de piller der er kommet ud af sneglen.
Det gør du 2-3 gange og laver et gennemsnit over de gange du har vejet.
Så slukker du lige for stikkontakten igen, og efterfølgende tænder igen, og sæt bare stikket i den lange snegl igen.
Så går du ind i styringen og intaster hvor mange gram piller der kommer ud (du kan finde det i manualen hvor det er) og du justerer dit så styringen viser at dit skorstenstræk er 2.
Så tror jeg at du er meget langt på vej.
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted
conny andersen
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 7
Tilmeldt: 09 feb 2010 09:55
Mit fyr: Woody 4.99 16 kw med opop H 418
Areal: 88
Brændsel: træpiller - Lava
Fremviser gerne i postnummer: 4913
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Vestlolland
Kontakt:

Re: service på woody på lolland?

Indlæg af conny andersen »

Hej

Mange tak for den udførlige vejledning, så kan jeg da ikke tage fejl. Vil printe den og hænge den på opslagstavlen over de ting jeg allerede har lært om pillefyret.

Super fedt at få hjælp herinde.

Der kommer en fyr forbi i dag fra SP Teknik. Han vil gennemgå fyret og sætte en trækstabilisator op. Det skulle være en rigtig god ting at have.

Håber også at han kan hjælpe mig med et dæksel, som skulle sidde i bunden over askeskuffen ved et hul i bunden hvor lamellerne er. Hold da helt op hvor er det svært at beskrive noget, som man ikke kender navnet på. :)

I går lå jeg på hovedet i siloen og fik den tømt for piller og smuld. Der havde samlet sig en hel 16 kg sækfuld af smuld i bunden. Så tror pokker, at sneglen havde det svært. Nu render papegøjerne og leger i de 'gamle' piller og der er puttet nye på siloen. Uden smuld. Det har jeg sorteret fra. Der var faktisk en del smuld i hver pose. Jeg bruger ellers LAVA, det er dem der reklameres for her ;) Det kan være at jeg opbevarer dem forkert. Det vil jeg se at finde ud af. :)

Igen rigtigt mange tak for jeres store hjælp.

Mange venlige hilsener
Conny
Med venlig hilsen

Conny

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11097
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: service på woody på lolland?

Indlæg af Ulrik »

Hvis du hælder lidt olie, f.eks. rapsolie, i træpillerne så vil det klare smuld problemet.
MvH Ulrik©
conny andersen
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 7
Tilmeldt: 09 feb 2010 09:55
Mit fyr: Woody 4.99 16 kw med opop H 418
Areal: 88
Brændsel: træpiller - Lava
Fremviser gerne i postnummer: 4913
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Vestlolland
Kontakt:

Re: service på woody på lolland?

Indlæg af conny andersen »

Hej Alle

Jeps - det kan ikke siges ofte nok, pillerne skal vejes og antallet skal indtastes i autoberegneren. :)
Jeg fandt ud af (SP-Teknik fortalte mig det) at det var helt lige meget hvilket tal man putter i autoberegning, når den er sat til nej... SUK


Fyren fra SP teknik var her. Han viste og fortalte alt hvad han kunne om alle indstillingerne.
Han fandt flere problemer med anlægget. Chippen havde en defekt, fotoføleren var færdig, el-tænderen ville ikke tænde da den skulle når der ikke var savsmuld i pillerne. Da først alt det var skiftet og diverse indstillinger var sat rigtigt, så kørte fyret bare som en drøm. (det gør det også i skrivende stund) :)

Tænk engang den tog 2100gram på sneglen på de 6 min.

Jeg får tilsendt en trækstabilisator, for dem, han havde taget med, passer ikke på mit anlæg.

Alt i alt, indtil det modsatte er bevist, så er det bare i sin skønneste orden og kører som i en drøm.

Mange venlige hilsener
Conny
Med venlig hilsen

Conny
tvivleren
Stoker X
Stoker X
14
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Blevet takket: 1 gang

Re: service på woody på lolland?

Indlæg af tvivleren »

jeg kan godt forstå at du har haft problemer med at holde varmen

så er pengene ikke helt spildt :great:
knudsen14219
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 50
Tilmeldt: 14 dec 2009 19:28
Mit fyr: Woddy 16kw på OPOP H418
Areal: 200
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5932

Re: service på woody på lolland?

Indlæg af knudsen14219 »

Hej Connie :-)

Smuld i sneglen er IKKE ubetydeligt ... tvært imod... der er vigtigt at der ikke er smuld i sneglen da mængden som sneglen giver vil svinge ALT for meget. Du skal starte med at have smulden ud og have nogle smuldfrie piller i magasinet. Dette gøres ved at hælde en deciliter madolie over de sidste piller i magasinet. Hvis du har mange piller i, bør du tømme det manuelt ved at trække sneglen op af magasinet og begynde at grave :-)

Når det er gjort har du jo aligevel et koldt fyr, og det ligger til højrebenet at skrue bagpladen af og skrabe siderne i kedlen, og fjerne aske.

Tjek nu at din fotocensor er ok ! Træk den ud og lys på den med en lommelygte samtidig med at du aflæser værdien i displayet. Den skal vise 100LX. Så er det på plads.

Nu vejer du piller af i 6min og indtaster mangden under autoberegner. kontroller at du har sat autoberegner på JA.

Tjek også lige din brænder ved at løfte risten op og suge aske op fra undersiden af risten... PAS PÅ at den kommer rigtigt på plads... Kanten på risten SKAL være bag ved kanten på brænderen (gav det mening ?)

Hvis du har trækstabilisator så prøv at sætte skorstenstræk på 2.

Nu går du ud af menuen til "forsiden" i dispalyet og holder "pil ned" inde i nogle sekunder indtil fyret tænder op.

Nu skal pillerne kunne ses på brænder-risten... kan de ikke det kan det skyldes at den ekterne snegl eller den interne snegl ikke kører. - så skal du prøve med en ny kondensator på det interne print.

Hvis der er piller på risten og din eltænder er i orden vil der nu i løber af ca. 10min komme ild.

Nu skal du holde øje med om der kommer en stigning i LX i displayet, hvilket er et udtryk for om der er flamme og dermed lys.

Hvis der er ok vil fyret nu slukke for eltænderen og give mere ilt til forbrændingen. - herved skulle fyret køre (og blive ved) eller må du vende tilbage....

med hensyn til indstillingerne så prøv at gå efter standart indstillingerne som udgangspunkt (spørg hvis du er i tvivl)

Med venlig hilsen Kåre K
knudsen14219
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 50
Tilmeldt: 14 dec 2009 19:28
Mit fyr: Woddy 16kw på OPOP H418
Areal: 200
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5932

Re: service på woody på lolland?

Indlæg af knudsen14219 »

Ja jeg havde ikke lige opdaget at der var en side 2..... Super at det kører....

Besvar