Slange problemer

Spørgsmål vedr. Multi 22 samt det tilbehør der laves til Multi 22 Brændere
Tommi Fisker

Re:

Indlæg af Tommi Fisker »

thy

Har prøvet at sætte ild til det og det vil ikke brænde
Men firmaet der laver det slange hedder også Flamex

M.V.H. Tommi Fisker

Tommi Fisker

Indlæg af Tommi Fisker »

Winther

Jeg har ikke problemet mere da jeg kan få alt det af den nye slange som jeg kan bruge , men ved der er andre der er ved at prøve at skaffe det som salgs opjekt
Men ellers tak for hjælpen

M.V.H. Tommi Fisker
Brugeravatar
Fyrteknik
Stoker XII
Stoker XII
17
Indlæg: 612
Tilmeldt: 31 dec 2006 10:55
Mit fyr: RTB

Indlæg af Fyrteknik »

Nu skal man jo huske at forsikringen ikke dækker evt. brandskade, hvis der er anvendt slange som ikke er godkendt
Jan Pihl
Indehaver af Fyrteknik
Certificeret RTB - Woody - Ekoheat - Denviro - Vølund - Gejs - Baxi forhandler.
Salg - service og reparation af alle stoker og pillefyr overalt i Danmark.
Tommi Fisker

Indlæg af Tommi Fisker »

Hej thy

Sorry har gjort dig lidt uret , har talt med min kami der har leveret mig slangen og det er ikke Flamex inc. der laver slangen ( Står godt nok flamex på slangen ) men de levere bare det sammen med de sprinkler/forstøver anlæg , støvsuger anlæg som de opsætter og som Flamex inc. har opsat i deres produktion.

og med hensyn til om det kan brænde , så kan det ikke det trækker sig bare sammen eller hvad kan man sige smelter men dog uden at skilles af (Altså drypper)

Så enu engang Sorry , skulle lige havde undersøgt det først :oops:

M.V.H. Tommi Fisker

Hej petaas

Jeg tror ikke det hindre at røret brænder over eller ikke brænder over som det skal på Multi 22 ved tilbagebrænding , har lavet et lille forsøg med et stykke slange for at se om det kunne brænde (brugte min ukrudts brænder ) og det kunne det ikke men det trak sig sammen så de 20 cm slange jeg havde hængt op trak sig sammen til et stykke på 5 cm .
men nu efter du har bragt det på banen vil jeg da lave et forsøg hvor jeg vil prøve det på fyret også vil jeg som Pihl påpeger ringe til min fejer få ham til at komme, jeg vil dokumentere de forsøg jeg har lavet med slangen og få ham til at godkende slangen og når dette er gjort vil jeg tage kontakt til min forsikring og få deres godkendelse også.

Hej Pihl

Nu har du jo været forsikrings mand så må du kunne fortælle om alle små ændringer man laver ved sit fyr skal godkendes af forsikringen ? eller er det nok det er godkendt af ens Fejer ?

Dette ville være rart at vide,( da vi ellers er mange der er lidt på den ved brand ) da vi er rigtige mange der selv laver små ændringer på vores fyr såsom : olie dispencer , røgvendere , ændringer på sneglmotor , afmontering af el-tænder , Kædebro osv........

M.V.H. Tommi Fisker

Hej multimek

Ja det er ski træls med den slange , ved ikke rigtig hvad der sker med den , måske fordi jeg tager den af jævn tit for at putte en pind på men det skulle den jo kunne holde til , men jeg har nu ikke haft nogle problemer med at få et nyt stykke slange ved Vvs-experten i Svenstrup (så der kan man da sige OK service , har nu altid fået god behandling der )

Nogen ide om hvad andre der har samme problem har gjort ??

M.V.H. Tommi Fisker
Senest rettet af Tommi Fisker 04 feb 2007 01:29, rettet i alt 4 gange.
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy »

det er sku i orden tænk ikke på det.... :-) no hard feling :-)

det sker jo man ikke får hørt det hele....

respekt får du skriver du har taget lidt fejl... :!:

håber jeg vil være stor nok til at gøre det ;-) hvis jeg kommer til at fortælle noget vidre som jeg har misforstået :-)
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Tommi Fisker

Indlæg af Tommi Fisker »

Hejsa Allesammen

Har nu snakket med min forsikring , og de ændringer jeg laver på mit fyr, skal jeg bare få godkendt af min fejer ,så dækker min forsikring stadig ved brand , men som forsikringsmanden sagde er det jo forskelligt fra forsikring til forsikring.
Så laver man selv ændringer på sit fyr er det nok en god ide at kontakte sin forsikring og fejer som Pihl påpeger.

M.V.H. Tommi Fisker
Brugeravatar
Fyrteknik
Stoker XII
Stoker XII
17
Indlæg: 612
Tilmeldt: 31 dec 2006 10:55
Mit fyr: RTB

Indlæg af Fyrteknik »

Tommi Fisker skrev:


Hej petaas

Jeg tror ikke det hindre at røret brænder over eller ikke brænder over som det skal på Multi 22 ved tilbagebrænding , har lavet et lille forsøg med et stykke slange for at se om det kunne brænde (brugte min ukrudts brænder ) og det kunne det ikke men det trak sig sammen så de 20 cm slange jeg havde hængt op trak sig sammen til et stykke på 5 cm .
men nu efter du har bragt det på banen vil jeg da lave et forsøg hvor jeg vil prøve det på fyret også vil jeg som Pihl påpeger ringe til min fejer få ham til at komme, jeg vil dokumentere de forsøg jeg har lavet med slangen og få ham til at godkende slangen og når dette er gjort vil jeg tage kontakt til min forsikring og få deres godkendelse også.



M.V.H. Tommi Fisker

Hej

Det er skam noget vrøvl du skriver Tommy.

Det er ikke meningen at slangen skal brænde over, ved tilbagebrand.

Slangen er ingen sikring mod tilbagebrand, da slangen ikke er godkendt som brandsikring i Danmark.

Sverige er det eneste land som har godkendt slangen som en brandsikring
Jan Pihl
Indehaver af Fyrteknik
Certificeret RTB - Woody - Ekoheat - Denviro - Vølund - Gejs - Baxi forhandler.
Salg - service og reparation af alle stoker og pillefyr overalt i Danmark.
danni-nielsen
Stoker XII
Stoker XII
17
Indlæg: 642
Tilmeldt: 20 dec 2006 18:45
Mit fyr: TwinHeat CPI 12
Areal: 350
Brændsel: Træpillersmuld
Fremviser gerne i postnummer: 8970
Årligt forbrug: 9 tons
Geografisk sted: Mariagerfjord

Indlæg af danni-nielsen »

Okay og hvilke former for sikring mod tilbagebrand er der så tilbage på m22.

Har lige prøvet at skære et stykke af min slange som jeg fik med da jeg købte fyret, og varme det det op med en gasbrænder men det smelter sku ikke det brænder kun...
a-b-c-d-e-f-g-h-i-j-k-l-m-n-o-p-q-r-s-t-u-v-w-x-y-z-æ-ø-å
. ,
Så kan i selv sætte ind hvor der mangler :)
Fejer
Stoker VII
Stoker VII
17
Indlæg: 287
Tilmeldt: 08 jan 2007 22:35
Mit fyr: Ikke udfyldt

Indlæg af Fejer »

Slangen er ikke en tilbage brandsikring og dog.

I henhold til BTV 32 Skal en faldsikring værre udført efter dette: Minimum 50 Cm. lodret fald. Glatte sider indvendig og udført af ubrandbare Matrialer, da man i DK har valgt at alt der kan brænde / smelte ikke kan værre en sikerhed mod tilbage brand.

Problemmet i det ubrandbare som man lige falder over da alle firmaer køre med smelte slangen i DK, I hendhold til BTV 32 er den altså ikke lovlig, men i henhold til godkendelsen er den lovlig alle de anlæg af faldstoker typen der er testet i DK er såvidt vides med smelteslange, flere af dem er ikke engang på 50 Cm lodret hvis man kigger dem lidt efter, ta Evt. et kig på teknologisk hjemmeside og se billeder af de anlæg der står som testet ved dem.
Det der blir problemmet er at de er testet og godkendt med slangen og vælger man at ændre den så den opfylder BTV 32 har man med andre ord fjernet type godkendelsen på anlæget.
Derfor lad slangen side alt andet er konstrutiv ændring og ikke lovligt, om ens skorstensfejer og forsikring godtager denne ændring vil jeg ikke blande mig i.

Venlig Hilsen
Fejer.

P.S. Kan oplyse at der fra Asaa-Multi arbejdes på en løsning som indebære en nu godkendelse med stålflex slange, så alle de lov forvirende problemme skulle blive løst i nærmeste fremtid, ydermere kommer der os en ny skål som fohindre tilbagebrand og slagger i større omfang end hidtil.

Certificerede tekniker og supporter
*****************************
Ved Asaa-Multi-Service.
Brugeravatar
Fyrteknik
Stoker XII
Stoker XII
17
Indlæg: 612
Tilmeldt: 31 dec 2006 10:55
Mit fyr: RTB

Indlæg af Fyrteknik »

hej

I henhold til godkendelsen på teknologisk, så er den kun godkendt med 50 cm. stålrør som nedfaldsrør, altså skal røret være 50 cm langt fra ild og til slange.

Netop dette problem vil blive taget op på skorstensfejernes generalforsamling.
Jan Pihl
Indehaver af Fyrteknik
Certificeret RTB - Woody - Ekoheat - Denviro - Vølund - Gejs - Baxi forhandler.
Salg - service og reparation af alle stoker og pillefyr overalt i Danmark.

Besvar