Re: Sod
: 11 jan 2009 16:24
OK hvis jeg var lidt utolmodig er det fordi jeg ærger mig en del (på dine vejne) når jeg ser en 1mrd gammel stoker der er svinet sådan til ;-)
Den tal vi snakker om er antal sekunder der går mellem at der køres brændsel frem, hvis du slukker for strømen til styringen og tænder igen, starter den ved udgangspunktet, som er 15-20 på din model tror jeg, hvis den får for meget brændsel og ilten er lav vil iltstyringen lave det tal støre så det vare længer tid imellem den kommer brændsel ind og omvent får den for lidt så ilten er høj vil den lave tallet mindre
din står på 10 så har du også et højt ilt%= lille bål, når bålet blir for lille begynder den at ryge og røg gir kondens hvis den er for kold
Så ud fra det du oplyser skal den ha noget mere at leve af
Men det kan jo også ta falsk luft ind et eller andet sted og derfor viser styringen et højt ilt%
hvis det er tilfældte tror styringen at den får for lidt at leve af, og justere mængden af brændsel op ved at køre ind med korter tid mellem indkøringer og så går det jo helt galt
Ilt sonden skal sidde så tæt på kedel som muligt hvis der er samlinger på røgrør mellem kedel og iltsonde skal samlingen være 112% tæt
Iltsonden skal vise 22% ilt i det fri og 0 hvis du køre en masse brændsel frem ved at trykke på start
Den tal vi snakker om er antal sekunder der går mellem at der køres brændsel frem, hvis du slukker for strømen til styringen og tænder igen, starter den ved udgangspunktet, som er 15-20 på din model tror jeg, hvis den får for meget brændsel og ilten er lav vil iltstyringen lave det tal støre så det vare længer tid imellem den kommer brændsel ind og omvent får den for lidt så ilten er høj vil den lave tallet mindre
din står på 10 så har du også et højt ilt%= lille bål, når bålet blir for lille begynder den at ryge og røg gir kondens hvis den er for kold
Så ud fra det du oplyser skal den ha noget mere at leve af
Men det kan jo også ta falsk luft ind et eller andet sted og derfor viser styringen et højt ilt%
hvis det er tilfældte tror styringen at den får for lidt at leve af, og justere mængden af brændsel op ved at køre ind med korter tid mellem indkøringer og så går det jo helt galt
Ilt sonden skal sidde så tæt på kedel som muligt hvis der er samlinger på røgrør mellem kedel og iltsonde skal samlingen være 112% tæt
Iltsonden skal vise 22% ilt i det fri og 0 hvis du køre en masse brændsel frem ved at trykke på start