Krakelerer Putins facade nu.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9834
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af pille bruger »

triumph skrev: 17 sep 2022 10:50 Men det er jo også svært at være sur på Kina for at levere den gas til Europa, som Putin ikke vil levere. Eller?
Det behøver vi ikke at være sure over.
Det vi skal, er at tage et standpunkt for fremtiden,
og så arbejde / beslutte os for hvad vi vil,
ikke hvad de vil.

Og det er der kæden hopper af for politikerne inde på borgen.
Vores efterkommere kommer til at betale dyrt for deres manglende overblik/ beslutninger.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Lintz »

Ergodan er klar i spyttet over for Putin.
Han skal levere alt land tilbage til Ukraine.
Nu har jeg så netop læst at Putin laver en "delvis mobilisering " - hvilket vel betyder at han erklærer krig... halvt🤔

Skal vi nu se en optrapning af NATO tropper op mod Ruslands grænse ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Hjemme teori »

triumph skrev: 17 sep 2022 09:13 Kina har øget sin import af af LNG fra Rusland (Altså gas på væskeform, transporteret på skib) med 50% . Men grundet nedgang i produktionen har Kina PT ikke brug for gassen, som de så sælger videre (med fortjeneste) Bl.a. til Europa.

PT får Kina 30% rabat på olie, og endnu mere på gas. Som de så sælger videre med fortjeneste.
Jeg kom til at tænke på. Hvem vinder egentligt på denne krig. Det må da være Kina, der får billigere energi end resten af verden....
(Naturligvis er der ikke nogen vinder, hvis det ender med recession, men så; Taber mindst)
https://www.dw.com/en/is-china-reexport ... a-63146922
Det skal i ikke være så sikre på. Jeg tror Kina's økonomi har i mange år været drevet af vækst og enormt underbudgetteret. Det vil sige at man bruger penge man ikke har, fordi man forventer at i morgen er Økonomien vokset og så har man råd til at betale alligevel, selvom man ikke havde råd da man brugte pengene.
Recession er en ekstrem giftig cocktail for en sådan politik.
Mvh. Sophus
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5485
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 407 gange
Blevet takket: 425 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph »

Lintz skrev: 21 sep 2022 08:49 Ergodan er klar i spyttet over for Putin.
Han skal levere alt land tilbage til Ukraine.
Nu har jeg så netop læst at Putin laver en "delvis mobilisering " - hvilket vel betyder at han erklærer krig... halvt🤔

Skal vi nu se en optrapning af NATO tropper op mod Ruslands grænse ?
Som jeg læser det, så vil Putin lave folkeafstemninger så han kan sige at f.eks. Donbass er en del af Rusland.
Det betyder så at der foregår et angreb direkte mod Rusland.
Og så kan han true med Avåben, for det må man nemlig gerne når man bliver angrebet.
Jeg tror ikke et sekund på at han vil bruge Avåben. For så vil han miste støtten fra sine allierede (Kina, inden og Pakistan)

Men netop det at Putin er ved at tabe (Fordi vesten har støttet militært) kan få Russiske Putin kritikkerne ud af busken. Og måske få ham væltet.
Men det er militære nederlag der får væltet ham. Ikke sanktioner der gør at de ikke kan købe Coca-cola
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Lintz »

triumph skrev: 21 sep 2022 11:33 Som jeg læser det, så vil Putin lave folkeafstemninger så han kan sige at f.eks. Donbass er en del af Rusland.
Det betyder så at der foregår et angreb direkte mod Rusland.
Og så kan han true med Avåben, for det må man nemlig gerne når man bliver angrebet.
Jeg tror ikke et sekund på at han vil bruge Avåben. For så vil han miste støtten fra sine allierede (Kina, inden og Pakistan)

Men netop det at Putin er ved at tabe (Fordi vesten har støttet militært) kan få Russiske Putin kritikkerne ud af busken. Og måske få ham væltet.
Men det er militære nederlag der får væltet ham. Ikke sanktioner der gør at de ikke kan købe Coca-cola
Over for så magtfuld en mand som Putin må man godt smække nogle døre i men man skal samtidig lade en eller to døre stå åben.
Jeg frygter lidt at alle døre snart er lukket så han ikke kan trække sig "med æren i behold" så at sige.
- og jeg vil være meget ked af at han bliver som den forsmået ekskæreste der siger. "Hvis jeg ikke kan få hende skal ingen have hende" for derefter at trykke på den store røde knap.

Så skal han væk
På den ene eller anden måde.

Et senarie som garanteret har været oppe og vende i visse lande,
Feks USA hvor de måske ikke er interesseret i at få ham udskiftet
Det er trods alt nemmere at styre en som man har trynet en gang frem for en mand som man ikke kender.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
10
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 284 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af svanggaard »

triumph skrev: 21 sep 2022 11:33 For så vil han miste støtten fra sine allierede (Kina, inden og Pakistan)
Det er vist en tilsnigelse at kalde dem alierede. Tror kun det er Nordkorea (+ et par små-stater) som reelt er på Putins hold. De øvrige forsøger at holde sig nogenlunde neutrale, men der er ingen tvivl om at især Kina er trætte af Russerne.

Amerikanerne er hunderædde for at ukrainerne giver afkald på krim. Hvis det sker er de godt klar over at Taiwan får besøg.
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Dunas »

Lintz skrev: 21 sep 2022 12:00 Over for så magtfuld en mand som Putin må man godt smække nogle døre i men man skal samtidig lade en eller to døre stå åben.
Jeg frygter lidt at alle døre snart er lukket så han ikke kan trække sig "med æren i behold" så at sige.
- og jeg vil være meget ked af at han bliver som den forsmået ekskæreste der siger. "Hvis jeg ikke kan få hende skal ingen have hende" for derefter at trykke på den store røde knap.

Så skal han væk
På den ene eller anden måde.

Et senarie som garanteret har været oppe og vende i visse lande,
Feks USA hvor de måske ikke er interesseret i at få ham udskiftet
Det er trods alt nemmere at styre en som man har trynet en gang frem for en mand som man ikke kender.
At få skiftet Putin ud, er nødvendigvis ikke en garanti, at der kommer demokrati. Kan være der kommer en der er endnu værre end Putin.
Det høre med til Ruslands historie, og den måde de styre landet på. Deres allieret er kommunisme.
Nummer 1 er, at vi bliver uafhængig af Ruslands produkter, så som fx energi. Så de bliver mere afhængig af os end omvendt.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5485
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 407 gange
Blevet takket: 425 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph »

Lintz skrev: 21 sep 2022 12:00 Over for så magtfuld en mand som Putin må man godt smække nogle døre i men man skal samtidig lade en eller to døre stå åben.
Jeg frygter lidt at alle døre snart er lukket så han ikke kan trække sig "med æren i behold" så at sige.
- og jeg vil være meget ked af at han bliver som den forsmået ekskæreste der siger. "Hvis jeg ikke kan få hende skal ingen have hende" for derefter at trykke på den store røde knap.

Så skal han væk
På den ene eller anden måde.

Et senarie som garanteret har været oppe og vende i visse lande,
Feks USA hvor de måske ikke er interesseret i at få ham udskiftet
Det er trods alt nemmere at styre en som man har trynet en gang frem for en mand som man ikke kender.
Hvis Russerne får tæv i Ukraine, eller skal ind i en stor krig, der koster mange Russere livet.
Så er det vel sandsynligt at den Russiske befolkning syntes at Putin har udvist så dårlig dømmekraft ved at invadere Ukraine, at de vil af med ham.
Og så længe det er Russerne der afsætter ham, så tror jeg ikke det giver problemer.
Hvis Putin bruger Avåben, så tror jeg at både Russerne, og deres allierede syntes at Putin udviser endnu dårligere dømmekraft.
Hvem ved, måske falder han ud af et vindue.....?
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5485
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 407 gange
Blevet takket: 425 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph »

svanggaard skrev: 21 sep 2022 13:30 Det er vist en tilsnigelse at kalde dem alierede. Tror kun det er Nordkorea (+ et par små-stater) som reelt er på Putins hold. De øvrige forsøger at holde sig nogenlunde neutrale, men der er ingen tvivl om at især Kina er trætte af Russerne.

Amerikanerne er hunderædde for at ukrainerne giver afkald på krim. Hvis det sker er de godt klar over at Taiwan får besøg.
Når Indien, Kina og Rusland holder fælles militærøvelser i denne tid. Så er det vel et rimeligt kraftigt signal på at de støtter op om Rusland.
Særligt når Indien og Kina er i konflikt med hinanden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-3 ... t-ikke-saa

Indien og Rusland har lavet en stratetisk samarbejdsaftale, og sagen er den at Rusland og Indien har været venner i laaangt tid
Men i dag har Indien stører samhandel med USA, end med Rusland. Derfor går Indien på listesko for ikke at ødelægge sin eksport til USA.
Samtidig har Indien konflikter med Kina, og så er det godt at være venner med USA.
Den amerikanske regering har kaldt Indiens forhandlinger med Rusland for "dybt skuffende".
Det er altså mere af nød, end af lyst at Indien ikke holder med Rusland sådan helt åbenlyst

https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-08-3 ... t-ikke-saa

Derudover har Rusland mange venner på det Afrikanske kontinent. De har godt nok ikke nogen militær eller økonomisk betydning. Men det bygger oven på Putins historie om at det her er imperialisternes krig mod de fattige lande.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Lintz »

Screenshot_20220922-063550_Nyheder.jpg
Håber flere går på gaden derover.

Internt uro vil påvirke Putin.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar