triumph skrev: ↑05 sep 2020 13:25
Det jeg talte om var elprisen der mistede afgiftssfritagelsen. ikke bilen
(Elbilen mister nok også afgiftsfritagelsen)
Jeg troede (i min naivitet) at det "bare" er rabatten på afgiften på nye el og PHEV biler der frafalder eller måske udfases. Men åbenbart også noget "rabat" på el
Og at de nye el og PHEV der indregistreres efter 10-01-2021 derfor bliver dyrere.
Min lokale Mitsubishi forhandler har også meldt om øget interesse for den Outlander, bare her en uge efter at regering fremlagde det nye finanslovs foreslag, Hybrid biler der lige får 100k eller mere oven i bliver uinteressante syntes jeg, for i min lille osteklokke har økonomien mere at sige end det grønne.
Jeg er tidligere blevet rø..... med mine solceller, hvor forudsætningerne blev ændret stik i mod hvad der var sat mig i udsigt.
Så derfor skal en overgang til en PHEV give mening i pengepungen. Og med den rabat der er på dem nu er en Outlander PHEV billigere end den mere teknisk simple benzin model, hvilket der byttes om på ved afgiftsændringer.
Og økonomien i forhold til en tørstig Grand Vitara med automatgear er heller ikke til at overse