HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af Dunas »

Forstår ikke helt hvad der sker. I morgens prøvede jeg igen, wupti lige pludselig virkede det igen. Kan se under lyd (se billede).
Dukkede Sony tv (Nvidia high definition audio) op. Tog så Hdmi stikket ud af pc, og satte det i igen, så var problemet der igen,
ingen lyd, og den skriver ingen forbindelse, men billede gik stadig fint igennem. Under lyd forsvandt Sony tv (Nvidia high definition audio).
Genstartede så pc med hdmi stikket i pc og tv. Wupti så virkede det igen, nu står der igen Sony tv (Nvidia high definition audio) under lyd.
Aner ikke lige hvad der sker ??
Vedhæftede filer
Lydproblemer2.jpg

pendec

Re: HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af pendec »

Det lyder som en fejl på hardware, at den skifter mellem bundkortets HDMI udgang, og grafikkortets Nvidia udgang.

Du har 2 forskellige grafik i din PC.
NVIDIA Quadro K1100M
Intel(R) HD Graphics 4600

Og på en stationær ville tilfældet være at "Intel" kortet har sin egen HDMI udgang, og Nvidia hdmi sad på grafik kort, og lyd driver ville være forskellige for de 2 kort.

Så måske en hardware fejl, hvor du skifter mellem Nvidia og Realtek audio?
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af Dunas »

Var lige inden ved enhedshåndtering. Her kan jeg se under enheder til lyd, video og spil, er "NVIDIA high definition audio" med
når det virker med billede og lyd over til tv.
Hvis jeg fjerner hdmi stikket på pc, og i sætter den igen, forsvinder "NVIDIA high definition audio" under enheder til lyd.
Som nævnt i tidligere tråd, hvis jeg genstarter pc med hdmi stikket i sat pc og tv, dukker den op igen.
Om jeg kan blive ved med det ved jeg ikke. Nogle som har en ide hvad der er galt ???
Vedhæftede filer
Lydproblemer3.jpg
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af Dunas »

pendec skrev: 20 apr 2019 08:18 Det lyder som en fejl på hardware, at den skifter mellem bundkortets HDMI udgang, og grafikkortets Nvidia udgang.

Du har 2 forskellige grafik i din PC.
NVIDIA Quadro K1100M
Intel(R) HD Graphics 4600

Og på en stationær ville tilfældet være at "Intel" kortet har sin egen HDMI udgang, og Nvidia hdmi sad på grafik kort, og lyd driver ville være forskellige for de 2 kort.

Så måske en hardware fejl, hvor du skifter mellem Nvidia og Realtek audio?

Øhh... hardware fejl... hvordan kan jeg konkluderer det er det ??? Der er stadigvæk garanti på min pc er.
pendec

Re: HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af pendec »

Dunas skrev: 20 apr 2019 08:27 Øhh... hardware fejl... hvordan kan jeg konkluderer det er det ??? Der er stadigvæk garanti på min pc er.
Hardware driver fejl, ikke fysisk hardware fejl. Bare et producent problem de løser over tid :) Den kan du enten returnere maskinen på og håbe forhandler vil refundere, eller bare vente og håbe de løser det over tid.

Der kan være den mulighed, at du kan slå det ene grafik kort fra i BIOS, eller vælge primær kort som skal bruges.
Det mener jeg også findes.

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af Dunas »

pendec skrev: 20 apr 2019 08:36 Hardware driver fejl, ikke fysisk hardware fejl. Bare et producent problem de løser over tid :) Den kan du enten returnere maskinen på og håbe forhandler vil refundere, eller bare vente og håbe de løser det over tid.

Der kan være den mulighed, at du kan slå det ene grafik kort fra i BIOS, eller vælge primær kort som skal bruges.
Det mener jeg også findes.
Ok. Må indrømme aner ikke hvordan man kan slå det ene grafikkort fra i BIOS. Kan huske jeg fik opdateret BIOS via Dell´s
hjemmeside kort efter jeg fik min pc, da der var kommet en ny version.
Vil være ked og og returnere min pc. Det er helt klar den bedste bærbar pc jeg har haft til dags dato.
Lige bortset fra de lydproblemer over til tv....
Det er NVIDIA Quadro K2100M grafikkort
Ser ud til, at jeg ikke er den eneste med problemet https://answers.microsoft.com/en-us/win ... ed8874be00
pendec

Re: HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af pendec »

her er noget om emnet, som google synes at få mange spørgsmål på.

https://www.techwalla.com/articles/how- ... rd-in-bios

Det er nok ikke sådan i en Dell men måske tæt på.

Et andet forslag her på en M4800, at man slår Intel grafik kort fra under enheder, og sletter drivers i windows?
Det ved jeg dog ikke om helt virker men det lyder sådan.
https://www.reddit.com/r/Dell/comments/ ... _m4800_is/
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af Dunas »

pendec skrev: 20 apr 2019 10:42 her er noget om emnet, som google synes at få mange spørgsmål på.

https://www.techwalla.com/articles/how- ... rd-in-bios

Det er nok ikke sådan i en Dell men måske tæt på.

Et andet forslag her på en M4800, at man slår Intel grafik kort fra under enheder, og sletter drivers i windows?
Det ved jeg dog ikke om helt virker men det lyder sådan.
https://www.reddit.com/r/Dell/comments/ ... _m4800_is/
Tak. Hvis jeg deaktiver intel grafik kort i enhedshåndtering, og sletter intel grafik efterfølgende i windows.
Vil jeg risikere, at der går helt ged i det på min pc. fx sort skærm ??
Hvorfor er begge tilstede, både Nvidia og Intel grafik ??. Er der en bestemt mening med dette ??
pendec

Re: HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af pendec »

Det burde ikke være et problem, jeg har dog ikke en bærbar men stationær her, og kan slå internt intel fra her i BIOS har jeg set.

Mon ikke det er uden problemer, så længe du kun slår Intelkortet fra, så overtager den jo ikke HDMI porten. og Nvidia kan få fat. Når maskinen tænder er det jo uden konsekvens, når driver først læses længere henne i opstarten.

Måske har du allerede prøvet :)
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af Dunas »

Pendec: Jeg tror jeg har fundet en anden smutvej. Det virker nu, også når jeg tager hdmi ud af pc og i igen "med tændt pc".
Nu kan den godt finde lydsignal og sende det over til tv. Og ved Lyd finder den også Sony high definition audio, det gjorde den ikke tidligere.
Det jeg gjorde er følgende: Gik ind i programmet Nvidia kontrolpanel, og ind i undermenu administrer 3d indstillinger.
Ved fortrukken grafikprocesser har jeg ændret fra integreret grafik til Nvidia-processor med høj ydeevne.
Som du ser på billede nedenstående.
Må indrømme jeg er lidt usikker, håber det og fungerer fremover :oops:. Synes bare det er mærkelig, at det lige pludselige
holder op med og fungerer :shock:.
Må indrømme, har ikke prøvet og slå intel grafik fra endnu, som du har forslået.
Vedhæftede filer
Lydproblemer5.jpg

Besvar