Antenne, trådløst bredbånd.

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
pendec

Re: Antenne, trådløst bredbånd.

Indlæg af pendec »

Centrifugal skrev: 27 jan 2019 19:49 Og det er rigtig dårligt. Når TDC kan give dig 150Mbit i udkants Danmark.

Nu er der en del steder i landet, hvor du ikke har signal eller måske en pind engang imellem.

Så det kan de heller ikke mobilt :-) - men lad nu det ligge...
Ahhh altså, det var dig som mente det kørte fint og så rykker de med 35tMbit, kører du langsomt og synes det er lykken , fint. Men det er ikke toppen i 2019. 3 dækker dårligere end TDC, så pas nu på med at rakke ned på de andre der. Og især fordi 3 også bruger roaming i Danmark for at kunne dække bredere, det bliver ikke dårligere.

pendec

Re: Antenne, trådløst bredbånd.

Indlæg af pendec »

Jan J. skrev: 27 jan 2019 20:03 Kunne jeg bare trække 20 Mbit på CBB, ville det være en våd drøm.
Jeg har også haft den boks, som du nok kunne se i den anden tråd, det virkede ikke godt indendørs uden antenne, så det kan godt være det værd at købe nogle eksterne antenner og sæt router tæt på væggen så du ikke bruger for meget ledning på den udendørs antenne, det kan skabe signal problemer når du forlænger det. Jeg har mit op ad væggen i den anden ende af huset hvor antenne er, så er der så trukket kabler derfra, og som jeg påpeger TDC gør det godt med sådan et setup, Telia/Telenor deler antenner, og du kan evt. kikke på mastedatabasen.dk og se hvem er nærmest dig hvor du bor, og ud fra det sikre du peget imod den rigtige mast.
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Antenne, trådløst bredbånd.

Indlæg af Zarge »

Eller en forlængerledning under armen, og sæt routeren op på skorstenen en dag det er tørvejr... Det er naturligvis ikke det samme som "rigtige" eksterne antenner, men det ka muligvis gi et praj om evt forbedring...
Pendac, du skriver 70° mener du ikke 90° det synes jeg de skriver alle de steder jeg har kikket... Der er så lidt uenighed om det skal være 0°+90° eller 45°+135° de skal monteres i...?
pendec

Re: Antenne, trådløst bredbånd.

Indlæg af pendec »

Se, det troede jeg også, og sådan sidder mine. Sidst jeg så skulle linke til mine, dukkede dette billede op, som korrekt opsætning, og det kan man så finde flere af.
Billede
Nå, det er sgu da 45 grader vinkel de sidder i der :)
Centrifugal
Stoker IV
Stoker IV
5
Indlæg: 129
Tilmeldt: 16 jan 2019 18:16
Mit fyr: Se signatur
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Antenne, trådløst bredbånd.

Indlæg af Centrifugal »

IMG_1100.PNG
På tur med 3. Var i dag i Bandholm på Lolland med 3. 61 mb/s op og 43 mb/s ned - ganske fint. Senere på Askø 8 km fra Bandholm, hvor TDC styrer antennen, kan de lokale ikke tale i telefon uden at rende rundt og lede efter signal og slet ikke bruge mobilt netværk til noget seriøst. Til gengæld tilbyder selskabet Fibia op til 500 mb/s fordi der er fibernet :shock: . Heraf kan man vil lære, at generalisering vedr. mobilt netværk ikke kan bruges til noget. Nogle steder virker den ene udbyder godt og andre steder ikke. Måske skal udbyderen bare skiftes for at spare pengene til antenner m.m.
Pilleovn med vand Louisa, selvbygget masseovn, Baxi oliefyr, Bekasin brændeovn, Aduro 12 brændeovn, Morsø brændeovne, Fagerholdt pejs, IVT/Bosh luft/luft varmepumpe og Copmax luft/vand varmepumpe.

pendec

Re: Antenne, trådløst bredbånd.

Indlæg af pendec »

Centrifugal skrev: 29 jan 2019 19:51 IMG_1100.PNG

På tur med 3. Var i dag i Bandholm på Lolland med 3. 61 mb/s op og 43 mb/s ned - ganske fint. Senere på Askø 8 km fra Bandholm, hvor TDC styrer antennen, kan de lokale ikke tale i telefon uden at rende rundt og lede efter signal og slet ikke bruge mobilt netværk til noget seriøst. Til gengæld tilbyder selskabet Fibia op til 500 mb/s fordi der er fibernet :shock: . Heraf kan man vil lære, at generalisering vedr. mobilt netværk ikke kan bruges til noget. Nogle steder virker den ene udbyder godt og andre steder ikke. Måske skal udbyderen bare skiftes for at spare pengene til antenner m.m.
Jeg har skrevet til 3, for at du siger et, og de siger noget andet , kan jo ikke være korrekt.

Generelisering er at man tager gennemsnit af målinger i Danmark, og her er så TDC bedst dækkende med egne master.
Jeg kender da også andre som sidder på yousee netværk og ingen signal har men de er dækket af skov på 3 sider, så det burde være logik at der kan signalet ikke dække, så kan du købe egen antenne men det er det og det er dyrt.

Man må generalisere ud fra de mange, og lade de få procent stå tilbage uden signal da nogle steder er umulige at dække.

På Askø dækker 3 og ingen andre.
4444.JPG
Med retningsbestemt antenne ville Bandholm kunne nås for TDC/Yousee kunder med godt signal over vandet, da master er på siloer.
12344.JPG
pendec

Re: Antenne, trådløst bredbånd.

Indlæg af pendec »

Svar fra 3:
Tak for din mail.
8-35Mbit er hvad vi tør at skrive, da vi ikke kan love højere hastighed.
I nogle områder vil hastigheden dog være højere.
Så det er slet ikke utænkeligt, at vores kunde som du har talt med, måler 60Mbit.
Jeg ønsker dig en god dag,
pendec

Re: Antenne, trådløst bredbånd.

Indlæg af pendec »

Game on!
Billede

Er der andre som har antenne på og godt signal derude?
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Antenne, trådløst bredbånd.

Indlæg af Zarge »

Screenshot_20190205-210856.png
Min er faldet noget på det seneste synes jeg... :|
Centrifugal
Stoker IV
Stoker IV
5
Indlæg: 129
Tilmeldt: 16 jan 2019 18:16
Mit fyr: Se signatur
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Antenne, trådløst bredbånd.

Indlæg af Centrifugal »

Du skal sikkert bare skifte selskab - de helt store spillere arbejder sammen nu og det er 3 og TDC

https://www.berlingske.dk/virksomheder/ ... ud-med-tdc
Pilleovn med vand Louisa, selvbygget masseovn, Baxi oliefyr, Bekasin brændeovn, Aduro 12 brændeovn, Morsø brændeovne, Fagerholdt pejs, IVT/Bosh luft/luft varmepumpe og Copmax luft/vand varmepumpe.

Besvar