Bio Max 16 Print ??

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
axe
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 8
Tilmeldt: 07 okt 2012 16:39

Re: Bio Max 16 Print ??

Indlæg af axe »

Jamen det prøver jeg da næste gang der skal renses ;-)

axe
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 8
Tilmeldt: 07 okt 2012 16:39

Re: Bio Max 16 Print ??

Indlæg af axe »

En opdatering. Jeg har nu renset mit fyr igen. Trykker på "D" og venter til den er færdig med at blæse, der efter tager jeg strømmen helt fra fyret og trækker rør temperatur føler ud. Ved op start sætter jeg strøm til, monterer temp. føler. Den viser en røg temp. på 40 grader og starter som den skal med startbrændsel og forvarmning som den plejer. Om det var afmontering af føler eller at strømmen har været helt fra koblet ved jeg ikke. Men næste gang så prøver jeg uden nogle af disse ting og ser hvordan den starter.
Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
9
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Bio Max 16 Print ??

Indlæg af Nighttrain »

Det er helt rigtig hvad du har gjort, på nær at du skal ikke tage strømmen fra fyret du skal kun tage stikket af under brænderen hvis ledning ikke er lang nok når du skal have brænderen ud for at rense den, min ledning er lang nok så jeg lader den side i når jeg tager brænderen ud, det er et meget simpel fyr tryk på D for at stoppe og vente til den stopper med at køle ned, tag brænderen ud og rens fyret og brænder og sæt så brænderen i og tryk på D så starter den igen, det kan næsten ikke være nemmer :great:

Mvh Claus.

Besvar