Side 2 af 2

Re: Problemer i lavlast.

: 09 dec 2015 08:58
af paw
Mener ikke der blev solgt så mange af dem, før man gik op på v 6, men blæser indstillinger kan man komme ind i ved at slukke styring, sætte strøm til, samtidig med man holder fingeren på pil op eller ned, måske er det set, men noget i den retning.
Prøv det, men måske husker jeg fejl.
Dælme nogen år siden den gik ud, v 5

Re: Problemer i lavlast.

: 13 dec 2015 20:07
af Stig J
Det var "SET" der skulle holdes inde.
Der kunne jeg se at "Blæs lav" stod til 5.
I den udskrift af skærmbillede fra Stokerkontrol jeg lavede for nogle år siden stod den til 12.
Jeg satte det til 12, og så var der igen fin flamme ved 10% drift.
Hvordan værdien er blevet ændret har jeg ingen anelse om.
Er det autoberegningsprogrammet der har ændret værdien ?

Jeg vil gerne sige mange tak for de gode råd i har givet.

Stig

Re: Problemer i lavlast.

: 13 dec 2015 21:09
af xkfc
Jeg tror ikke det har noget med autoberegneren at gøre, den ændrer normalt kun pillemængden, og så ved den jo at luftmængden stadig skal passe, så autoberegneren justerer på piller høj og lav, opstarts mængde og skorstenstræk (min driftsydelse) Og lufttallet og effekt manuelt i SET menuen og så har du måske "korrektioner" til at fintrimme luften. Lidt et gæt da jeg ikke har set en V5, eller en manual til samme.

Hilsen Kenneth

Re: Problemer i lavlast.

: 06 jan 2016 20:36
af Stig J
Lige en opdatering :
Fyret har kørt helt normalt siden ændringen af blæserindstillingen.
Jeg har nu opgivet at finde ud af hvordan den blev ændret.

Endnu en gang tak for hjælpen.

Stig

Re: Problemer i lavlast.

: 06 jan 2016 21:12
af paw
Stig J skrev:Lige en opdatering :
Fyret har kørt helt normalt siden ændringen af blæserindstillingen.
Jeg har nu opgivet at finde ud af hvordan den blev ændret.

Endnu en gang tak for hjælpen.

Stig
:great: