Rico skrev:Halløj igen...
Da jeg kom ned i klæderen var trunten helt i sort...
Af med fronten, grill sesonen er åbenbart ikke helt forbi her i Ringsted...Der lå en lille gnaver, godt ristet oven på printpladen.
Det er nok den der har piss.. mig af de sidste 2 dage.
Skal nok lige have fat i nogle sikringer og et par smækfælder i morgen, inden jeg kan se om det var årsagen...
Det er set før...
Sådan en fætter elsker at tygge i ledninger, så kontroller for dårlige ledninger / forbindelser.
/ Christian
Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.
Yep, det er set før, at små gnavere har fundet vej til print kortene på en Baxi.
De bor jo i virkeligheden i et musehul, men var bare lige oppe i styringen, for at skrue lidt op for varmen
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
[tag]Rico[/tag], dejligt at høre han er retur igen i god behold, og stadig bærer solen
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
Hej T-mec
Efter at have fjernet gnaveren, og skiftet sikringer, kører tøsen som en drøm igen..
Endnu en gang, tak for hjælpen, og udførlig vejledning.
Lige en ting mere, hvad er egentlig formålet med at luse klemme 3 og 4 på J2 printet..?
Rico skrev:Hej T-mec
Efter at have fjernet gnaveren, og skiftet sikringer, kører tøsen som en drøm igen..
Endnu en gang, tak for hjælpen, og udførlig vejledning.
Lige en ting mere, hvad er egentlig formålet med at luse klemme 3 og 4 på J2 printet..?
Rico
Ledningerne på de klemmer går hen til motorværn og er forbundet til et kontaktsæt der fortæller styring om motorværn er ind eller udkoblet.
Hvis nu der var gnavet i ledningerne eller kontaktsæt i motorværn er blevet træt, så ville det kunne give en A3 fejl.
Så formålet med luset er sådan set bare at udelukket fejl på ledninger og motorværn.
Men i det den lille maskinmester har vadet rundt på printet og muligvis også pisset og skidt på det, så har det sikkert kunne lave nogen falske alarmer.
/ Christian
Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.
Men når man omgår denne fejlmeddelse, kan det så ikke give alvorlige følger, hvis nu motoren bliver overbelastet..?
Det er vel en årsag til, at man har denne alarm, eller er det bare lidt ekstra gear.
Rico skrev:Men når man omgår denne fejlmeddelse, kan det så ikke give alvorlige følger, hvis nu motoren bliver overbelastet..?
Det er vel en årsag til, at man har denne alarm, eller er det bare lidt ekstra gear.
Overbelastes motor bør motorværn koble ud, hvis det da virker og er indstillet rigtigt.
Om alarm så overføres til styring eller ej, så kan du ikke ødelægge noget ved at lave den lus, men det bør naturligvis ikke være en vedvarende løsning.
/ Christian
Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.
Altså udelukkelses metoden...aha.!
Hvis baxi køre, uden jeg har foretaget mig noget, bortset fra udskiftning af sikring, bør jeg så gøre mere, eller bare satse på at alt er ok.
Varmemesteren har ganske rigtigt besørget på printet, så der kan nok komme efter veer...
Rico skrev:Altså udelukkelses metoden...aha.!
Hvis baxi køre, uden jeg har foretaget mig noget, bortset fra udskiftning af sikring, bør jeg så gøre mere, eller bare satse på at alt er ok.
Varmemesteren har ganske rigtigt besørget på printet, så der kan nok komme efter veer...
Uden at have set det, så tror jeg da det kører igen.
Ellers sig til, begge print er lagervarer på udlånsbasis.
/ Christian
Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.