Side 2 af 4
F2 hele tiden
: 29 jan 2015 14:40
af thy
Bigfoot skrev:
min helt nye, sagde 189 det første halve år, derefter går den opad... pt er vi omkring 197. Fremgangsmåden er den samme som altid.
Men omkring problemet her i emnet..... kalibrerer den kun 1-2 min?????? det bør ikke være korrekt, ergo må der være en faktor som gør at den afbryder kalibreringen før tid.
Det skal altså tage omkring 4-5minutter, medmindre den driller på en føler, evt røgtemp?? For hvis styringen får en impuls om røgtemp over 40 grader, og er der ikke også noget med fremløbstemp?? Så afbryder den øjeblikkeligt kalibreringen.
man må i hvertfald ikke røre ved knapper så længe...
1-2min er i underkanten..
synes du bør teste manuelt calibrering
afmonter sonde og røgføler....afvent røgtemp 30-40 grader(hopper temp op og ned er den færdig)
alarmreset+driftformsknap til de 3 streger kommer
blad ned til cal med driftformsknap og så tryk 1 gang mere og så kører den calibreringen.... af vendt den slukker.så skulle det være klaret.
den kan for øvrigt køre uden problemer med F2 har før kørt ca 6månder inden jeg fik mig taget sammen til calibrering..
hvis den er i fri luft og siger 20-21 bør den være brugbar.
F2 hele tiden
: 29 jan 2015 20:13
af Brandsen
Halløj i forum,
Ja, der kan være et hav af andre 'sjove' problemer der forårsager konstant F2,
men syntes det var mest logisk at afprøve de 3 ting vi før har set afhjælpe problemet,
så enig med Dr Thy i, at forsøge med menu kalibrering, i stedet for at tage strømmen.
Det hav af andre mulige årsager, inkluderer også defect røg temp føler,
så der er jeg enig med Bigfoot, men også manglende jord, skidt og snavs
på print kortene, manglende efterspænding af skruer i klemrækkerne,
at den nye sonde har fået loddet på ledningerne, at den nye sonde er defekt og
f.eks ikke bliver varm,......
F2 hele tiden
: 30 jan 2015 00:51
af thy
Brandsen skrev:Halløj i forum,
Ja, der kan være et hav af andre 'sjove' problemer der forårsager konstant F2,
men syntes det var mest logisk at afprøve de 3 ting vi før har set afhjælpe problemet,
så enig med Dr Thy i, at forsøge med menu kalibrering, i stedet for at tage strømmen.
Det hav af andre mulige årsager, inkluderer også defect røg temp føler,
så der er jeg enig med Bigfoot, men også manglende jord, skidt og snavs
på print kortene, manglende efterspænding af skruer i klemrækkerne,
at den nye sonde har fået loddet på ledningerne, at den nye sonde er defekt og
f.eks ikke bliver varm,......
tanklågs føler kan også afbryde calibrering..
F2 hele tiden
: 30 jan 2015 12:35
af Bigfoot
thy skrev:
tanklågs føler kan også afbryde calibrering..
nope..... jeg kalibrerer tit min, samtidig med at jeg fylder tanken... det har ingen indflydelse på kalibreringen derfra.
F2 hele tiden
: 30 jan 2015 13:03
af thy
Åbner du mens cal foregår?
F2 hele tiden
: 30 jan 2015 14:18
af Bigfoot
thy skrev:Åbner du mens cal foregår?
jeps.... no problemo.... bruger tit tiden ved kalibrering til at fylde tanken
F2 hele tiden
: 30 jan 2015 14:38
af Brandsen
Halløj i forum,
Dr. Thy har ret i, at man ikke må trykke på knapper eller åbne tanken ved kalibrering,
for det sender signaler til styringen, og dermed i nogen tilfælde forstyrre kalibreringen.
Jeg tror dog også Bigfoot har ret, at det i næsten alle tilfælde vil gå fint nok at åbne låget,
det kommer vel helt an på hvor i kaliberings forløbet man er, og om styringen kan tåle 'forstyrrelsen'
fra microswitchen, på netop det tidspunkt hvor låget til tanken åbnes.
F2 hele tiden
: 31 jan 2015 17:14
af steen l madsen
har prøvet RTFM metoden og når der står cal i displayet og jeg trykker på driftform c rykker den bare videre til AU hvad gør jeg fejl
F2 hele tiden
: 31 jan 2015 17:35
af thy
steen l madsen skrev:har prøvet RTFM metoden og når der står cal i displayet og jeg trykker på driftform c rykker den bare videre til AU hvad gør jeg fejl
røgtemp under 30-40?
F2 hele tiden
: 31 jan 2015 18:48
af Brandsen
Halløj i forum,
Tja, kalibreringen skulle jo starte, når der står CAL i displayet, og du trykker på driftsform (C) knappen.
Man kan se kalibreringen går i gang, ved der kommer et punktum efter CAL i displayet.
Tanklåget stod vel ikke tilfældigvis åbent da du prøvede RTFM metoden ?