Skidt Nytårsaften.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
calle

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af calle »

Uskyldige mennesker dør jo ikke af andres rygning og alkoholforbrug, og med et totalforbud mod fyrværkeri vil det være langt nemmere at håndhæve lovgivningen på området.

MVH

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Tom_AT »

Det er jo noget fis at skrive.
Passiv rygning har taget mere end et liv, og hvor mange spritbilister har efterhånden taget liv? Mere end en håndfuld.

Tænk du nu lige tanken til ende, inden du kommer så kategorisk et udmelding. Skal vi så også forbyde jagt, motorsport, håndbold (slår måske ikke folk ihjel, men for dælen hvor kommer mange til skade = koster samfundet mange penge).

Skal vi så også forbyde kvinder at køre cykel.
Man har jo fundet frem til at ca 80% af alle højresvingsulykker er forårsaget af kvinder på cykel ?
nemocharley

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af nemocharley »

forbud dur meget sjældent

for efterhånden mange år siden var jeg til et foredrag i socialpsykiatrien hvor man så på de samfundsøkonomiske konsekvenser af alkoholmisbrug - de tal der blev jongleret med dér, gik der lang tid før jeg helt havde fattet, hvor omfattende det egentlig var.

Men det ville jo også spare samfundet mange penge, hvis Danmark kun gik fra Randers til grænsen og KBH til Esbjerg....
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Landlyst »

Det ville spare mere hvis det kun var vest for Christiansborg icon_cheesygrin.gif
nemocharley

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af nemocharley »

Jep :)

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Landlyst »

@Lintz Så hurtig er lunten..... :shock: http://www.bt.dk/krimi/ekspert-om-de-li ... i-sekundet

Og det står lidt om røret man skal bruge... http://politiken.dk/indland/ECE2498659/ ... smaek-paa/
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Lintz »

Landlyst skrev:@Lintz Så hurtig er lunten..... :shock: http://www.bt.dk/krimi/ekspert-om-de-li ... i-sekundet

Og det står lidt om røret man skal bruge... http://politiken.dk/indland/ECE2498659/ ... smaek-paa/
Og når man så tænker på at sin tidligere nabo have en 20 - 30 stykker liggende i garagen - Jøsses, Det kunne havde været et nyt "Seest"

De var af størrelse som en håndbold og røret han brugte passede nøjagtig til dem.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
bobzinen
Stoker VII
Stoker VII
11
Indlæg: 278
Tilmeldt: 25 sep 2012 21:09
Mit fyr: Pellux 100 m iltstyring
Areal: 205 kvm + 30 kvm r
Brændsel: Piller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 6310
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 6310 Broager Downtown Sønderjylland
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af bobzinen »

Et eller andet sted ...så fik de tre vel som fortjent
To forgive the Terrorists is up to God
But to send them to him is up to me
Vladimir Putin
calle

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af calle »

Tom_AT skrev:Det er jo noget fis at skrive.
Passiv rygning har taget mere end et liv, og hvor mange spritbilister har efterhånden taget liv? Mere end en håndfuld.

Tænk du nu lige tanken til ende, inden du kommer så kategorisk et udmelding. Skal vi så også forbyde jagt, motorsport, håndbold (slår måske ikke folk ihjel, men for dælen hvor kommer mange til skade = koster samfundet mange penge).

Skal vi så også forbyde kvinder at køre cykel.
Man har jo fundet frem til at ca 80% af alle højresvingsulykker er forårsaget af kvinder på cykel ?
Der er stor forskel på, om man frivilligt har valgt at deltage i en eller anden aktivitet, der er risikobetonet, eller om aktiviteten har uskyldige ofre.

Mht. passiv rygning, så jeg mener heller ikke, at det er i orden, at man udsættes for det mod sin vilje, så her er vi helt enige :great:

Mht. at køre spirituskørsel, så har vi jo et totalforbud, så jeg forstår ikke rigtigt hvor du vil hen med det argument :roll:

Mht. jagt, så foregår det helt og aldeles på "eget territorie". Der er trods det nogen, der er imod jagt, og det respekterer jeg. De har bestemt ret til at have deres mening. Jagten er da også blevet indskrænket på en lang række områder i løbet af forholdsvis få år.

Mht. højresvingsulykker, da er det ikke lykkedes nogen at finde frem til årsagen til netop denne uheldige statistik, så det vil jeg undlade at argumentere omkring.

Nytårsfyrværkeri har en helt masse ufrivillige ofre, og ikke engang de der fremstiller fyrværkeriet, kan altid omgås det sikkert.

Afslutningsvis Tom, så vil jeg pænt anmode dig om at undlade at kategorisere mine indlæg som det ene eller det andet. Det er iøvrigt helt unødvendigt. Jeg kan sagtens vægte dine argumenter uden de dersens smarte udtryk icon_cheesygrin.gif

Som altid med venlig hilsen :)
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Lintz »

bobzinen skrev:Et eller andet sted ...så fik de tre vel som fortjent
IKKE hvis den ene var "uskyldig"
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar